Facebook, venituri de 28 mld. dolari în ultimul trimestru de anul trecut. Zuckerberg avertizează că ultimele actualizări ale iPhone-urilor ar putea afecta rezultatele din T1/2021

Autor: Eduard Ivanovici Postat la 28 ianuarie 2021 29 afişări

Facebook, venituri de 28 mld. dolari în ultimul trimestru de anul trecut. Zuckerberg avertizează că ultimele actualizări ale iPhone-urilor ar putea afecta rezultatele din T1/2021

Facebook a reuşit să depăşească estimările privind veniturile din T4/2020, însă a avertizat că schimbările efectuate de Apple ar putea afecta rezultatele din primele trei luni ale anului, transmite Reuters.

Veniturile din ultimul trimestru de anului trecut validează faptul că Facebook a continuat să uşureze modul în care retailerii îşi vând produsele prin intermediul platformei de socializare. De exemplu, firma a lansat Facebook Pay şi Facebook Shops, care le oferă posibilitatea consumatorilor de a accesa cumpăra un produs fără să părăsească aplicaţiile companiei, incluzând aici Instagram şi WhatsApp.

Facebook a declarat că restricţiile impuse în pandemie au alimentat tot mai mult comerţul online şi schimbările de comportament ale consumatorilor. Banii au venit aproape din publicitate, veniturile crescând cu 33% la 28,07 miliarde de dolari, de la 21.08 miliarde în T4/2019.

În medie, analiştii se aşteptau ca veniturile să ajungă la 26,44 miliarde de dolari, conform datelor colectate de Refinitiv.

Între timp, veniturile nete au depăşit 11,2 miliarde de dolari, sau 3,88 dolari per acţiune, faţă de 7,35 miliarde şi 2,56 dolari per acţiune în 2019, iar numărul de utilizatori lunari activi a crescut cu 12% la 2,8 miliarde.

Totuşi, CEO-ul Mark Zuckerberg a declarat că executivii din cadrul Facebook consideră Apple drept cel mai mare rival al companiei, chiar dacă producătorul iPhone-urilor câştigă doar o mică parte din venituri prin intermediul publicităţii online.

Recent, Apple a anunţat că va limita modul în care dezvoltatorii unei aplicaţii vor transmite informaţiile utilizatorilor către alte platforme, în condiţiile în care Facebook foloseşte datele pentru a îmbunătăţi procesele de direcţionare a reclamelor.

Reţeaua de socializare, care se confruntă cu o serie de procese antitrust în Statele Unite, a acuzat Apple de comportament anticompetitiv. Cu toate acestea, analiştii citaţi de Reuters spun că Facebook nu va suferi de pe urma ultimelor actualizări ale iPhone-urilor.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
facebook,
venituri,
avertizare,
iphone,
rezultate

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.