Facebook a fost amendat cu 3,6 mil.euro în Ungaria pentru dezinformarea consumatorilor cu privire la caracterul gratuit al serviciilor sale

Autor: Roxana Rosu Postat la 10 decembrie 2019 44 afişări

Autoritatea de concurenţă din Ungaria a aplicat Facebook Ireland Ltd (”Facebook”) o amendă de 3,6 milioane euro pentru încălcarea legii concurenţei, considerând că prezentarea serviciilor drept gratuite induce in eroare consumatorii.

Facebook a fost amendat cu 3,6 mil.euro în Ungaria pentru dezinformarea consumatorilor cu privire la caracterul gratuit al serviciilor sale

Autoritatea de concurenţă din Ungaria a aplicat Facebook Ireland Ltd (”Facebook”) o amendă de 3,6 milioane euro pentru încălcarea legii concurenţei, considerând că prezentarea serviciilor drept gratuite induce in eroare consumatorii.

Amenda a fost acordată pe 6 decembrie.

”Motivarea deciziei este aceea că deşi este adevărat că utilizatorii nu trebuie să plătească pentru a folosi serviciile Facebook, prin activitatea lor şi prin folosirea datelor lor de către Facebook, consumatorii aduc un câştig material societăţii, astfel că, indirect, aceştia plătesc pentru serviciile folosite.  Aşadar, prezentarea serviciilor drept gratuite este aptă să inducă in eroare consumatorii prin lipsa unei transparenţe totale a modului de operare”, se arată într-un comunicat al casei de avocatură Filip&Company.

Autoritatea din Ungaria a constatat totodată că mesajele ”gratis la conectare” şi ”gratis şi mereu va fi” afişate pe pagina principală Facebook distrag atenţia consumatorilor de la faptul că indirect aceştia plătesc pentru utilizarea serviciilor Facebook prin transmiterea datelor lor personale.

Faptele de care este acuzată reţeaua de socializare s-au derulat pe o perioadă îndelungată de timp (respectiv între 2010 şi 23 octombrie 2019), iar în urma presiunilor exercitate de Comisia Europeană, Facebook şi-a modificat la nivel global atât termenii şi condiţiile, precum şi sloganul ce apăreau pe pagina principală referitor la gratuitatea serviciilor.

În acest sens, potrivit termenilor şi condiţiilor actuale regăsite pe site-ul acestora, Facebook menţionează că ”[N]u vă taxăm pentru utilizarea Facebook sau a celorlalte produse şi servicii care fac obiectul acestor Condiţii. În schimb, companiile şi organizaţiile ne plătesc pentru a vă afişa reclame pentru produsele şi serviciile lor.”

”Ce înseamnă pentru piaţa din România aceaste decizii? Preconizăm un dublu efect: i) unul pozitiv-creşterea măsurilor de prevenţie din partea marilor platforme care utilizează sau administrează date ale consumatorilor – aceasta generează un efect benefic al transparentizării activităţilor platformelor şi de simplificare a limbajului utilizat în clauzele de furnizare a serviciilor şi ii) un efect de control din partea autorităţilor române pentru a verifica în ce mod platformele (precum Facebook) au practici apte să inducă în eroare consumatorii sau, la extrem, dacă prin modul în care utilizează datele acestea abuzează în vreun fel de poziţia pe care o au pe piaţă”, sunt de părere Cătălin Suliman (partener) şi Loredana Cristea (associate) de la Filip&Company.

O decizie similară a fost luată anul trecut şi în Italia, amenda primită de Facebook atunci fiind de 10 milioane euro, pentru încălcarea mai multor dispoziţii din Codul Consumatorului din Italia. Autoritatea a constatat, într-un mod similar celei ungare, că prin faptele Facebook,  utilizatorii au fost induşi în eroare să acceseze platforma. Aceştia au fost informaţi în primă fază că serviciile sunt gratis, fără ca Facebook să informeze totodată asupra scopurilor sale comerciale, în sensul în care utilizarea datelor de către Facebook nu este realizată exclusiv pentru a conecta utilizatorii, ci şi pentru a promova activităţi de publicitate unui public ţintă – activitate ce aduce un câştig material companiei Facebook.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
facebook,
servicii,
consumatori,
amenda,
gratuit

Citeşte pe comedymall.ro

Povestea celui mai mare proprietar român de malluri şi a celei mai de succes poveşti din imobiliarele româneşti Povestea celui mai mare proprietar român de malluri şi a celei mai de succes poveşti din imobiliarele româneşti

Cea mai de succes poveste din imobiliarele româneşti a început în Iaşi, în urmă cu 20 de ani, odată cu deschiderea primului centru comercial din afara Bucureştiului şi a celui de al doilea mall al ţării.

vezi continuarea
ZF.ro
SURPRIZĂ: Cu cât cresc pensiile. Veşti bune pentru milioane de români SURPRIZĂ: Cu cât cresc pensiile. Veşti bune pentru milioane de români
ULTIMĂ ORĂ. Schimbare fulger de la ţara în care trăiesc 500.000 de români. Toate regulile au fost schimbate
Mediafax
„Afacerea Pandemia”. Cum a umflat România până şi factura de 3,4 milioane de euro a „ajutorului umanitar” dat fraţilor de peste Prut „Afacerea Pandemia”. Cum a umflat România până şi factura de 3,4 milioane de euro a „ajutorului umanitar” dat fraţilor de peste Prut
Economiile se prăbuşesc în pandamie, dar cei 4 giganţi din tech au înregistrat un profit de 28 de miliarde de dolari
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Tomac anunţă că Băsescu va candida la PMB: Că va pierde Nicuşor este meritul USR, nu al PMP Tomac anunţă că Băsescu va candida la PMB: Că va pierde Nicuşor este meritul USR, nu al PMP
Ştefănescu, despre Ciolacu: Tace şiret. Misiunea trebuie îndeplinită conform ordinelor
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Şuhan Diversiunea inducerii confruntării COMENTARIU Valeriu Şuhan Diversiunea inducerii confruntării
COMENTARIU Valeriu Şuhan Pe bune ? Nu-mi da vestea asta...

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.