Europa îşi croieşte drumul către stele: Leonardo, Airbus şi Thales se unesc pentru a construi un gigant spaţial de 7,5 miliarde de dolari pentru a detrona SpaceX
Leonardo, Airbus şi Thales au semnat un acord mult aşteptat pentru fuziunea afacerilor lor în domeniul sateliţilor, punând bazele unei alianţe europene care îşi propune să concureze cu SpaceX, potrivit Bloomberg.
Acordul preliminar pune capăt lunilor de negocieri între companiile din sectorul aerospaţial şi de apărare şi deschide calea pentru crearea unei companii unice cu venituri anuale estimate la aproximativ 6,5 miliarde de euro (7,5 miliarde USD). Conform comunicatului oficial, Airbus va deţine 35%, iar Leonardo şi Thales câte 32,5% fiecare.
Executivii văd noua alianţă europeană ca pe un model similar MBDA, consorţiul de rachete deţinut de Airbus, BAE Systems şi Leonardo. Totuşi, unificarea acestor operaţiuni complexe — fiecare cu propriile provocări — reprezintă doar primul pas. Provocarea reală va fi dacă noua companie va putea, într-o zi, să concureze direct cu americanii şi chinezii.
Fereastra de oportunitate pentru a rivaliza cu SpaceX este restrânsă. Compania americană şi-a consolidat dominaţia într-un moment în care spaţiul devine tot mai crucial pentru apărare, comunicaţii şi aplicaţii comerciale.
Noua companie intenţionează să fie operaţională în 2027, sub rezerva aprobărilor de reglementare şi a îndeplinirii altor condiţii legale.
Airbus va contribui cu unităţile Space Systems şi Space Digital, Leonardo cu divizia ce include Telespazio, iar Thales va aduce Thales Alenia Space, Telespazio şi Thales SESO.
Această mişcare strategică vine într-un context în care ţările europene planifică să investească trilioane de euro în apărare, pentru a creşte independenţa regiunii, oferind astfel Airbus, Leonardo şi Thales poate cea mai bună şansă de a construi un adevărat campion european al spaţiului.
Ideea unei fuziuni europene în sectorul spaţial circulă de ani de zile, dar a prins avânt în 2024, când oficiali de top ai Uniunii Europene au cerut un „schimb de paradigmă” pentru a menţine competitivitatea regiunii. În februarie, Bloomberg a raportat că Airbus angajase Goldman Sachs pentru a consilia proiectul, aflat încă la stadiu explorator.
Negocierile au fost încetinite de complexitatea unirii operaţiunilor care implică mii de angajaţi concentraţi în Italia şi Franţa, precum şi de aspecte legate de procentaje de deţinere şi cerinţe antitrust.
Roberto Cingolani, CEO-ul Leonardo, a declarat în iunie că se aşteaptă la claritate asupra negocierilor până la sfârşitul lunii iulie. În septembrie, Bloomberg a raportat că proiectul avansa şi că un acord ar putea fi încheiat până la sfârşitul lunii.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













