Europa începe ofensiva în războiul maşinilor electrice: BMW mizează pe platforma Neue Klasse pentru a concura cu Tesla şi cu producătorii chinezi de maşini electrice: „Noul BMW iX3 va fi etalonul industriei noastre”. GALERIE FOTO
BMW a intrat într-una dintre cele mai ambiţioase transformări din istoria sa, lansând noua platformă Neue Klasse, pe baza căreia va construi iX3 – primul SUV electric complet redefinit prin software şi electronică avansată. Modelul va fi prezentat oficial vineri, înaintea salonului auto de la München, şi marchează începutul unui val de peste 40 de modele şi actualizări pe care producătorul german le va introduce în următorii doi ani.
„Cu Neue Klasse facem paşi uriaşi în toate domeniile tehnologice relevante. Noul BMW iX3 va fi etalonul industriei noastre.”, a declarat directorul general al BMW Oliver Zipse.
BMW investeşte peste 10 miliarde de euro în dezvoltarea Neue Klasse, mizând pe un salt major în puterea de calcul, de 20 de ori mai mare decât în prezent, şi pe reducerea complexităţii electronice. În plus, autonomia anunţată de până la 800 km şi posibilitatea încărcării rapide (350 km în doar 10 minute) plasează noua generaţie de vehicule electrice într-o zonă competitivă cu Tesla şi noii jucători chinezi precum Xiaomi şi Xpeng.
Analiştii văd proiectul ca pe un pariu decisiv. „BMW pariază totul pe succesul platformei Neue Klasse”, a spus Stephen Reitman de la Bernstein, avertizând însă că presiunea concurenţei din China, unde costurile de producţie sunt semnificativ mai reduse, rămâne o provocare pentru producătorii europeni.
Vânzările de vehicule electrice BMW au crescut puternic în prima jumătate a anului, ajungând să reprezinte 18% din livrările globale, peste Mercedes-Benz - 8% şi Volkswagen - 11%. Totuşi, compania menţine o strategie de tranziţie multi-energie, platforma Neue Klasse urmând să susţină atât modele electrice, cât şi hibride sau pe combustie internă.
Un alt pilon al transformării este dezvoltarea bateriilor. Deşi BMW nu produce celule proprii, compania colaborează cu furnizori precum CATL şi investeşte în cercetarea chimiei şi formatelor celulare. Martin Schuster, vicepreşedinte BMW pentru sectorul de celule şi module, susţine că noile baterii cilindrice reduc costurile de producţie cu până la 50%, un pas cheie pentru a aduce profitabilitatea EV-urilor mai aproape de cea a modelelor convenţionale.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













