Europa Centrală şi de Est la „preţ redus“. Magazinele de discount şi supermarketurile vor fi motoarele de creştere ale comerţului alimentar din regiune până în 2024

Autor: Cristina Roşca Postat la 20 ianuarie 2020 131 afişări

Retailerii cu profil de discount şi lanţurile de supermar­ke­turi vor fi marii câştigători ai pieţei de retail în următorii cinci ani, potrivit unei analize a companiei de cercetare de piaţă IGD.

Europa Centrală şi de Est la „preţ redus“. Magazinele de discount şi supermarketurile vor fi motoarele de creştere ale comerţului alimentar din regiune până în 2024

Retailerii cu profil de discount şi lanţurile de supermar­ke­turi vor fi marii câştigători ai pieţei de retail în următorii cinci ani, potrivit unei analize a companiei de cercetare de piaţă IGD.

„Canalele de discount şi supermarket vor fi responsabile pentru cea mai mare par­te a vânzărilor adiţionale care se vor înre­gis­tra în Europa Centrală şi de Est în perioada 2019-2024. Mai exact, ele vor capitaliza aproa­pe 50% din creşterea de vânzări din co­merţul alimentar“, spun analiştii companiei.

Ei mai spun că principalul motor va fi canalul de discount, cu reţelele Pyaterochka ale X5 din Rusia, cu Lidl în regiune (inclusiv România) şi Biedronka în Polonia care vor continua să se extindă.

„Noile magazine le vor permite să acceseze noi baze de cumpărători.“

Prin comparaţie, în Europa de Vest cele mai importante rate de creştere vor fi înregistrate de formatul de discount şi de segmentul online. Perdanţii vor fi hipermar­keturile şi supermarketurile.

„Pe formatul de discount, expansiunea continuă a Aldi şi Lidl va susţine creşterea, însă există şi ţări unde reţele naţionale – active tot pe segmentul de discount - precum Rema 100 (Danemarca), Netto (Germania) şi Eurospin (Italia) vor fi campioane.“

Online-ul pe de altă parte va beneficia de noi investiţii şi de servicii de livrare mai bune.

În România, la finalul anului trecut universul de comerţ modern a sărit de 3.000 de magazine după ce reţelele străine au deschis peste 400 de unităţi noi. De departe cele mai multe magazine au fost deschise de Profi, urmat de Mega Image, ambele reţele active pe formatul de supermarket şi proximitate. Şi pentru formatul de discount 2019 a fost unul dintre cei mai buni ani, cu peste 50 de unităţi noi operate de Lidl, Penny Market şi Supeco (divizie a Carrefour).

Expansiunea va continua pe ambele for­mate – supermarket şi discount - în perioada următoare. Astfel, Penny Market a anunţat că vrea să ajungă la 400 de magazine în România până în 2025, ceea ce înseamnă că an de an se vor deschide 20-25 de unităţi. De asemenea, Carrefour a anunţat planuri pentru reţeaua Supeco, un mix de discount şi cash & carry controlat de Carrefour. Compania e prezentă pe piaţă de circa cinci ani, însă a grăbit extinderea abia în 2019, când reţeaua aproape s-a dublat la 24 de magazine. Mai mult, oficialii companiei au anunţat că vor paria în special pe acest format şi pe proximitate. În total francezii au 375 de unităţi.

Francezii au inaugurat în special magazine pe format mic, însă au existat şi două deschideri de hipermarket. Singura reţea care a mai deschis magazine mari a fost Kaufland cu şapte hipermarketuri în România şi două în Republica Moldova, activitatea de peste Prut fiind coordonată tot de la Bucureşti. Ritmul expansiunii a fost astfel de două ori mai alert decât în 2018. Auchan nu a deschis hipermarketuri, ci doar magazine mici, iar Cora a stat în expectativă din nou.

Pe formatul mic şi Profi, şi Mega Image anunţă că vor continua expansiunea.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
discount,
crestere,
magazine,
comert,
europa centrala

Citeşte pe comedymall.ro

Argument - 6 luni în care solidaritatea a fost cuvântul cheie şi în business Argument - 6 luni în care solidaritatea a fost cuvântul cheie şi în business

Trecuseră ani buni de când vorbisem cu un cunoscut om de afaceri. Şi totuşi, în seara de 12 martie, în care ne pregăteam „să ne facem bagajele” din redacţie şi să lucrăm de acasă – pe termen nedefinit – m-a sunat personal.

vezi continuarea
ZF.ro
Cum încearcă grupul Carrefour să îi convingă pe consumatorii locali să bea vinuri româneşti? Prin programul Deschidem Vinul Românesc retailerul aduce în magazine etichete exclusive şi vinuri premium Cum încearcă grupul Carrefour să îi convingă pe consumatorii locali să bea vinuri româneşti? Prin programul Deschidem Vinul Românesc retailerul aduce în magazine etichete exclusive şi vinuri premium
Care este povestea Aur’a, apa de aur din România care se bea la Festivalul de Film de la Cannes, la Grand Prix-ul de la Monaco şi în hotelurile de cinci stele din Asia
Mediafax
Rezultate finale EXIT-POLL ALEGERI LOCALE 2020. Ora 22.30 CURS/Avangarde: Nicuşor Dan 47,8%, Gabriela Firea 38,2 %/ Municipiul Constanţa PNL şi USR PLUS: 28,7% Rezultate finale EXIT-POLL ALEGERI LOCALE 2020. Ora 22.30 CURS/Avangarde: Nicuşor Dan 47,8%, Gabriela Firea 38,2 %/ Municipiul Constanţa PNL şi USR PLUS: 28,7%
Rezultate parţiale ALEGERI LOCALE 2020. Datele BEC, publicate de Mediafax.ro. Cine sunt noii aleşi locali HARTĂ LIVE UPDATE
MonitorulApararii
Construcţia a şase corvete Gowind suspendată de Malaezia. Motive să ne îngrijorăm? Construcţia a şase corvete Gowind suspendată de Malaezia. Motive să ne îngrijorăm?
Război între Armenia şi Azerbaidjan: UE cere încetarea ostilităţilor, Turcia declară că-i va ajuta pe azeri, în timp ce Armenia a declarat mobilizare generală
MonitorulPartidelor
Răsturnare de situaţie în Sectorul 1? Răsturnare de situaţie în Sectorul 1?
Primar mort, la câteva ore după ce fusese reales
MonitorulSiguranteiCetateanului
Cine este Laurenţiu Baranga, noul şef al Oficiului pentru Combaterea Spălării Banilor, numit în funcţie de premierul Orban Cine este Laurenţiu Baranga, noul şef al Oficiului pentru Combaterea Spălării Banilor, numit în funcţie de premierul Orban
COMENTARIU Valeriu Şuhan Interviu cu un strigoi

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.