Europa Centrală şi de Est la „preţ redus“. Magazinele de discount şi supermarketurile vor fi motoarele de creştere ale comerţului alimentar din regiune până în 2024

Autor: Cristina Roşca Postat la 20 ianuarie 2020 89 afişări

Retailerii cu profil de discount şi lanţurile de supermar­ke­turi vor fi marii câştigători ai pieţei de retail în următorii cinci ani, potrivit unei analize a companiei de cercetare de piaţă IGD.

Europa Centrală şi de Est la „preţ redus“. Magazinele de discount şi supermarketurile vor fi motoarele de creştere ale comerţului alimentar din regiune până în 2024
Europa Centrală şi de Est la „preţ redus“. Magazinele de discount...

Retailerii cu profil de discount şi lanţurile de supermar­ke­turi vor fi marii câştigători ai pieţei de retail în următorii cinci ani, potrivit unei analize a companiei de cercetare de piaţă IGD.

„Canalele de discount şi supermarket vor fi responsabile pentru cea mai mare par­te a vânzărilor adiţionale care se vor înre­gis­tra în Europa Centrală şi de Est în perioada 2019-2024. Mai exact, ele vor capitaliza aproa­pe 50% din creşterea de vânzări din co­merţul alimentar“, spun analiştii companiei.

Ei mai spun că principalul motor va fi canalul de discount, cu reţelele Pyaterochka ale X5 din Rusia, cu Lidl în regiune (inclusiv România) şi Biedronka în Polonia care vor continua să se extindă.

„Noile magazine le vor permite să acceseze noi baze de cumpărători.“

Prin comparaţie, în Europa de Vest cele mai importante rate de creştere vor fi înregistrate de formatul de discount şi de segmentul online. Perdanţii vor fi hipermar­keturile şi supermarketurile.

„Pe formatul de discount, expansiunea continuă a Aldi şi Lidl va susţine creşterea, însă există şi ţări unde reţele naţionale – active tot pe segmentul de discount - precum Rema 100 (Danemarca), Netto (Germania) şi Eurospin (Italia) vor fi campioane.“

Online-ul pe de altă parte va beneficia de noi investiţii şi de servicii de livrare mai bune.

În România, la finalul anului trecut universul de comerţ modern a sărit de 3.000 de magazine după ce reţelele străine au deschis peste 400 de unităţi noi. De departe cele mai multe magazine au fost deschise de Profi, urmat de Mega Image, ambele reţele active pe formatul de supermarket şi proximitate. Şi pentru formatul de discount 2019 a fost unul dintre cei mai buni ani, cu peste 50 de unităţi noi operate de Lidl, Penny Market şi Supeco (divizie a Carrefour).

Expansiunea va continua pe ambele for­mate – supermarket şi discount - în perioada următoare. Astfel, Penny Market a anunţat că vrea să ajungă la 400 de magazine în România până în 2025, ceea ce înseamnă că an de an se vor deschide 20-25 de unităţi. De asemenea, Carrefour a anunţat planuri pentru reţeaua Supeco, un mix de discount şi cash & carry controlat de Carrefour. Compania e prezentă pe piaţă de circa cinci ani, însă a grăbit extinderea abia în 2019, când reţeaua aproape s-a dublat la 24 de magazine. Mai mult, oficialii companiei au anunţat că vor paria în special pe acest format şi pe proximitate. În total francezii au 375 de unităţi.

Francezii au inaugurat în special magazine pe format mic, însă au existat şi două deschideri de hipermarket. Singura reţea care a mai deschis magazine mari a fost Kaufland cu şapte hipermarketuri în România şi două în Republica Moldova, activitatea de peste Prut fiind coordonată tot de la Bucureşti. Ritmul expansiunii a fost astfel de două ori mai alert decât în 2018. Auchan nu a deschis hipermarketuri, ci doar magazine mici, iar Cora a stat în expectativă din nou.

Pe formatul mic şi Profi, şi Mega Image anunţă că vor continua expansiunea.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
discount,
crestere,
magazine,
comert,
europa centrala
Avocatul gulerelor albe Avocatul gulerelor albe

Mihai Mareş se numără printre primii avocaţi români care s-au specializat pe criminalitatea gulerelor albe, apărând executivi de top, antreprenori, afaceri dezvoltate în România sau subsidiare ale marilor multinaţionale. Dacă ne uităm la tensiunile din business din ultimii ani, atât de pe plan local, cât şi de la nivel internaţional, constatăm cu uşurinţă că pariul său a fost unul câştigător. Cum a ales acest domeniu şi care au fost paşii prin care a construit casa de avocatură Mareş & Mareş?

vezi continuarea
ZF.ro
Englezii închid uşa „instalatorilor polonezi şi muncitorilor români”: Regatul Unit nu mai vrea forţă de muncă ieftină în fabrici, depozite, hoteluri şi restaurante Englezii închid uşa „instalatorilor polonezi şi muncitorilor români”: Regatul Unit nu mai vrea forţă de muncă ieftină în fabrici, depozite, hoteluri şi restaurante
S-a terminat! Decizia CRUCIALĂ luată de PSD în urmă cu câteva ore.
ProMotor.ro
Ce înseamnă 10:10, 9:15 sau 69 pe înțelesul tuturor? Ce înseamnă 10:10, 9:15 sau 69 pe înțelesul tuturor?
Care sunt piesele care pică cel mai des la o MAȘINĂ ELECTRICĂ? N-are nicio legătură cu mașinile normale
Care este mai tare: 4WD de la Dacia sau quattro de la Audi? Momentul adevărului
Descopera.ro
VIDEO. Un alt CĂLĂTOR ÎN TIMP a prezentat o FOTOGRAFIE cu Pământul din anul 5000. ''Veştile nu sunt bune pentru umanitate'' VIDEO. Un alt CĂLĂTOR ÎN TIMP a prezentat o FOTOGRAFIE cu Pământul din anul 5000. ''Veştile nu sunt bune pentru umanitate''
Misterul CORPULUI lui Lenin şi EXPERIMENTUL rusesc care durează deja de 90 de ani. ''Zici că se va RIDICA''
PROBLEMA de matematică pe care doar o persoană dintr-o mie o poate rezolva. Majoritatea oamenilor dau ca răspuns numărul 40
Go4it.ro
Pot fi telefoanele la fel de dependente ca drogurile? Ce spun, de fapt, oamenii de ştiinţă Pot fi telefoanele la fel de dependente ca drogurile? Ce spun, de fapt, oamenii de ştiinţă
Cel mai nou telefon PLIABIL a ajuns în România! Ce poate să facă noul SAMSUNG de 1.400 de euro
NETFLIX nu mai asigură gratuitate utilizatorilor din România. Ce oferă Netflix în schimb
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.