Elon Musk spune că Tesla va majora preţul software-ului de asistenţă pentru şoferi FSD cu 25% în septembrie

Postat la 23 august 2022 40 afişări

Elon Musk spune că Tesla va majora preţul software-ului de asistenţă pentru şoferi FSD cu 25% în septembrie

Elon Musk, CEO-ul Tesla, a anunţat duminică o creştere de 25% a preţului pentru sistemul premium de asistenţă la condus al companiei, care este comercializat sub numele de Full Self-Driving, sau FSD. Preţul va creşte la 15.000 de dolari, de la 12.000 de dolari pe 5 septembrie, a precizat Musk într-un tweet, conform CNBC.

În prezent, Tesla cere clienţilor 12.000 de dolari în avans pentru FSD, sau 199 de dolari pe lună pe bază de abonament.

Musk nu a menţionat imediat o creştere a costului abonamentelor FSD, iar Tesla nu a răspuns la o solicitare de informaţii suplimentare.

Toate noile vehicule Tesla sunt dotate cu un pachet standard de asistenţă pentru şofer numit Autopilot, care include funcţii precum “Traffic-Aware Cruise Control” şi “Autosteer”. Acestea se bazează pe camere de luat vederi, alţi senzori, hardware şi software pentru a menţine automat un vehicul Tesla centrat pe banda sa şi care se deplasează la viteza traficului din jur.

Cea mai scumpă opţiune de asistenţă a şoferului de la Tesla, FSD, include printre caracteristicile sale ceea ce compania numeşte “Controlul traficului şi al semnelor de oprire” şi “Navigare pe pilot automat”.

Aceste funcţii mai avansate au rolul de a permite maşinilor Tesla să detecteze automat şi să încetinească pentru semnele de circulaţie şi semnalele de traffic, să navigheze de la o rampă de acces la alta pe autostradă în timp ce activează semnalele de viraj, să schimbe banda.

Tesla le spune şoferilor să rămână atenţi şi să fie pregătiţi să preia controlul asupra direcţiei şi frânării maşinii lor în orice moment în timp ce folosesc Autopilot sau FSD. Tehnologia sa nu face ca vehiculele Tesla să fie autonome.

O caracteristică Tesla numită Smart Summon permite şoferilor să folosească un smartphone şi aplicaţia mobilă Tesla ca pe o telecomandă pentru a-şi chema maşina din cealaltă parte a parcării şi să se deplaseze încet, fără ca nimeni să se afle la volan, până la locul în care se află.

În timp ce unele caracteristici FSD sunt incluse şi într-o opţiune mai ieftină numită Enhanced Autopilot, sau EAP, doar clienţii Tesla care cumpără sau se abonează la opţiunea premium pot solicita acces la FSD Beta, o versiune experimentală a sistemului Tesla.

Se presupune că utilizatorii FSD Beta trebuie să obţină un “Safety Score” ridicat din partea Tesla pentru a obţine şi a menţine accesul la sistem.

Abordarea Tesla a stârnit critici şi a atras atenţia autorităţilor de reglementare, atât din partea Administraţiei Naţionale pentru Siguranţa Traficului pe Autostrăzi, cât şi din partea Departamentului pentru Vehicule cu Motor din California.

Cu toate acestea, compania merge înainte şi face o lansare limitată a celei mai recente versiuni Beta FSD, pentru un număr relativ mic de utilizatori, a mai scris Musk pe Twitter duminică.

Anterior, el a scris pe Twitter: “Există multe schimbări majore de cod, aşa că aceasta va fi o lansare foarte precaută. Lansarea pe 20 august pentru ~1000 de proprietari de Tesla, apoi versiunea 10.69.1 săptămâna viitoare pentru a ţine cont de feedback şi lansarea pentru ~10.000 de clienţi, apoi versiunea 10.69.2 săptămâna următoare şi lansarea pentru restul FSD Beta.”

Proprietarii care obţin acces la FSD Beta pot trimite feedback companiei prin intermediul maşinilor lor atunci când sistemul se defectează sau se comportă greşit. Tesla a declarat anterior că 100.000 de şoferi au instalat deja FSD Beta.

Tesla plănuieşte să facă FSD Beta şi mai răspândit.

În cadrul Adunării anuale a acţionarilor Tesla 2022, care a avut loc la 4 august, Musk a declarat că FSD Beta va fi disponibil pentru toţi cei care îl solicită până la sfârşitul acestui an. Iată un citat din transcrierea Thomson Financial a şedinţei:

“Urmărim în continuare foarte mult să avem o implementare pe scară largă a FSD Beta în acest an în America de Nord. Aşadar, ar trebui să spun că, în principiu, FSD va fi disponibil pentru toţi cei care îl solicită până la sfârşitul acestui an.”

Printre cei care vor primi actualizarea în versiune limitată în acest weekend se numără influenceri de pe reţelele de socializare foarte urmăriţi, care vând produse Tesla şi care rulează videoclipuri susţinute de reclame pe canalele YouTube, unde analizează cele mai recente lansări ale Tesla şi nu numai.

Din 2016, NHTSA a deschis 38 de anchete privind coliziuni în care a fost implicat un vehicul Tesla în care sistemele de asistenţă a şoferului, inclusiv Autopilot şi alte sisteme mai avansate, au fost considerate a fi un factor. Nouăsprezece decese au fost raportate ca parte a acestor coliziuni implicate de Tesla care fac obiectul unei anchete.

Separat, în California, Tesla a fost acuzată recent de practici de marketing înşelătoare în ceea ce priveşte funcţiile din vehiculele sale şi efectuează o analiză tehnică a sistemelor Tesla, inclusiv FSD Beta.

Ashok Elluswamy, directorul de software Autopilot de la Tesla, a declarat pe Twitter în acest weekend că “Autopilot previne ~40 de accidente /zi în care şoferii umani apasă din greşeală acceleraţia la 100% în loc de frână”. În general, Tesla nu pune datele despre sistemele sale la dispoziţia cercetătorilor terţi pentru confirmarea afirmaţiilor sale.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
tesla,
soferi,
companie,
crestere,
clienti,
vehicule,
trafic,
sofer

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.