Doi din trei români şi-au redus cheltuielile online din cauza creşterii preţurilor
Inflaţia şi-a pus amprenta pe comportamentul consumatorilor români în mediul online, cu aproape două treimi dintre aceştia reducându-şi cheltuielile pentru cumpărăturile online.
Radiografia eCommerce 2025, realizată de easySales, arată că „creşterea preţurilor a determinat peste un sfert dintre persoane să îşi reducă semnificativ cheltuielile online, în timp ce aproape 40% au redus, la rândul lor, consumul, dar la un nivel moderat".
Studiul, care a colectat informaţii de la 1.036 de respondenţi în perioada 16-30 iulie 2025, relevă că doar un sfert dintre români nu şi-au modificat deloc obiceiurile de consum online.
Când vine vorba de nivelul concret al reducerilor, „o treime dintre respondenţi afirmă că nivelul este cuprins între 101 şi 250 de lei" lunar. Alţi 25% cheltuie cu 251-500 lei mai puţin pe lună, iar un procent semnificativ de 18,3% au tăiat peste 500 de lei lunar din bugetul pentru cumpărături online.
„Moda şi bijuteriile (31%) şi electronicele (22%) suferă primele tăieri, în timp ce esenţialele scapă. 83% suntem mai sensibili la costurile de livrare, iar 81% vânăm reduceri", explică Ciprian Cazacu, CEO şi cofondator easySales.
Datele complete ale Radiografiei eCommerce 2025 vor fi făcute publice pe 25 septembrie.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro












