Dilema managerului: Cum să-mi conving oamenii că e mai bine pentru ei să vină la birou

Autor: Adelina Mihai Postat la 14 iunie 2022 158 afişări

Revenirea „forţată“ la birou a angajaţilor care s-au obişnuit să lucreze de acasă în ultimii ani, chiar şi câte două zile pe săptămână din cinci, îi nemulţumeşte pe unii angajaţi, care nu mai au parte de flexibilitatea din perioada pandemiei.

Dilema managerului: Cum să-mi conving oamenii că e mai bine pentru ei să vină la birou

„Cum pot să îmi conving oamenii că e mai bine pentru ei să vină două zile la birou, dacă nici eu nu cred asta? Mi se pare o lipsă de încredere a managerilor faţă de angajaţi. Comunicarea a fost foarte neclară, nu am avut manageri care să meargă la birou în perioada asta şi care să fie un exemplu pentru ceilalţi. În plus, mergem la birou ca să stăm în şedinţe pe Zoom şi nu sunt destule săli. Şi mai e o problemă: şedinţele cu americanii încep pe la 16, iar în zilele în care suntem la birou trebuie să le facem de acolo, pentru că nu ne lasă să mergem acasă, trebuie să „pontăm“ 8 ore. O să fie o scădere imensă de productivitate“, spune Mihai, un manager dintr-o multinaţională din IT, conform Ziarului Financiar.

Angajatorii încearcă, prin chestionare interne, să afle preferinţelele propriilor angajaţi şi se testează deja acest model hibrid, uneori chiar cu impunerea venirii la birou o dată sau de două ori pe săptămână, iar această efervescenţă se vede în comentariile pe care le fac angajaţii pe platformele online.

„Părerile despre aceste acţiuni sunt deo­camdată împărţite. Sunt angajaţi (inclusiv manageri) care nu vor să piardă timp în trafic, sunt angajaţi care sunt efi­cienţi în productivitate făcând munca de aca­să, iar o impunere a prezenţei lor la bi­rou poate fi percepută ca lipsă de în­cre­de­re sau nevoie de control din partea an­gajatorilor“, a spus Costin Tudor, fon­da­tor şi CEO al Undelucram.ro, plat­for­mă online pentru angajaţi şi pentru an­ga­jatori.

Pe de altă parte, adaugă el, sunt şi angajaţi care îşi doresc să socializeze cât mai mult cu colegii, angajaţi (inclusiv manageri) care consideră că este mai eficient să poarte un dialog faţă în faţă şi să rezolve lucrurile „pe loc“.

„Consider că transparenţa şi comunicarea constantă sunt soluţiile cele mai la îndemână de care atât angajatorii, cât şi angajaţii se pot folosi“, a mai spus Costin Tudor.

Statisticile au arătat că, în munca de acasă, angajaţii au simţit că sunt mult mai eficienţi, însă echilibrul dintre viaţa profesională şi viaţa personală nu a fost la fel de bun ca în perioada în care mergeau la birou, spune Elisabeta Moraru, country manager al Google.

„Există aşa-numitele „blindspots“ -puncte oarbe - pe care le pot avea angajaţii, dar noi, ca angajator, nu trebuie să le avem. Oamenii au nevoie de recunoaştere socială. Să nu vă temeţi să chemaţi angajaţii la birou. Noi am fost destul de prudenţi din acest punct de vedere, iar de săptămâna trecută ne-am întors la birou, dar oferim foarte multă flexibilitate şi foarte multe motive ca angajaţii să vină la birou“, a spus Elisabeta Moraru, în cadrul unui eveniment organizat de firma de audit şi consultanţă KPMG. Ea a spus că firmele trebuie să dea dovadă de multă transparenţă atunci când îşi cheamă angajaţii la birou şi să le creeze angajaţilor un sentiment de apartenenţă la organizaţie.

„Am pilotat, înainte de pandemie, un model de lucru în care, timp de o zi, să lucrăm doar de pe telefonul mobil, deci pentru noi pandemia nu a venit cu schimbări foarte mari. Şi înainte de pandemie mersul la birou era despre comunitate, despre proiecte, despre apartenenţă. De la un punct încolo, sentimentul de apartenenţă la o comunitate ţine un om în companie, nu mai e fluturaşul de salariu care face diferenţa“, a mai spus Elisabeta Moraru.

Socializarea de la birou conduce la o mai bună colaborare în echipe, dar angajaţii nu se grăbesc să se întoarcă la birou. În plus, fenomenul „marii demisioneli“ începe să se resimtă şi în România, iar angajatorii se confruntă cu o fluctuaţie de personal în creştere.

„Vedem cote foarte mari ale fluctuaţiei de personal în ultima perioadă, iar studiile noastre arată că 21% dintre angajaţi ar pleca de la actualul angajator fără să aibă un alt job la care să plece, ci doar ca să ia o pauză. Totodată, 70% dintre angajaţi spun că îşi doresc o schimbare pe plan profesional în 2022, nu neapărat să plece de la actualul angajator, dar îşi doresc o mărire de salariu sau o promovare“, a spus Mădălina Racoviţan, Tax Partner, Head of People Services în cadrul KPMG în România.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
manageri,
dilemă,

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.