Diana Cîtu, Reciclad’OR: Componenta educaţională este obligatorie pentru conştientizarea şi informarea populaţiei privind importanţa protejării mediului

Autor: Bogdan Alecu Postat la 20 februarie 2020 164 afişări

Anul 2020 este un an al provocărilor şi nu­mai împreună, segmentul public şi cel pri­vat, pot construi mecanisme care pot crea un management integrat al deşeurilor, prin investiţii în sisteme de colectare, re­ci­clare şi infrastructura necesară, este de pă­re­re Diana Cîtu, directorul general al Reciclad’OR.

Diana Cîtu, Reciclad’OR: Componenta educaţională este obligatorie pentru conştientizarea şi informarea populaţiei privind importanţa protejării mediului

Anul 2020 este un an al provocărilor şi nu­mai împreună, segmentul public şi cel pri­vat, pot construi mecanisme care pot crea un management integrat al deşeurilor, prin investiţii în sisteme de colectare, re­ci­clare şi infrastructura necesară, este de pă­re­re Diana Cîtu, directorul general al Reciclad’OR.

Reciclad’OR este o orga­ni­zaţie specia­li­zată în implementarea obli­ga­ţiilor privind răspunderea extinsă a pro­du­că­torilor (OIREP) şi preia respon­sa­bilitatea în ve­de­rea realizării obiectivelor şi obli­gaţiilor anua­le de valorificare/reciclare a deşeurilor şi se asigură că întreg circuitul de reciclare este realizat în conformitate cu legislaţia în vigoare.  

Firma a fost înfiinţată în luna noiem­brie a anului 2017, propunându-şi a juca un rol im­portant în protejarea mediului din România, făcând investiţii importante în în­tregul lanţ de colectare - sortare - reciclare.

Dincolo de investiţii, Diana Cîtu a subliniat că şi componenta educaţională este un „must have“ în acest moment, pen­tru conştientizarea şi informarea popu­laţiei privind importanţa protejării mediului.   

În funcţie de zona de consum, a pro­duc­ţiei şi importului, fluctuaţiile se vor ve­dea în piaţa deşeurilor din România, marea ma­joritate a producătorilor militând deja spre folosirea ambalajelor din mate­riale re­ci­cla­bile, într-o pondere mai mică sau mai mare.

Datorită politicii de management a com­paniei, Reciclad’OR colaborează cu cele mai mari companii de colectare şi de reci­clare din România, reuşind să îşi ofere ser­viciile pentru domenii diverse din re­tail, producţie, import care pun pe piaţă de­şeuri de ambalaje - PepsiCO, Auchan, Profi, Maspex, Yves Rocher, Farmec, Bergen­bier, Heineken, Tohani, Fiterman Pharma şi mulţi alţii.

Datorită diversităţii domeniilor parte­ne­rilor pentru care Reciclad’OR  preia res­pon­sabilitatea, cantităţile cele mai mari co­lectate în vederea reciclării sunt deşeuri din ambalaje sticlă, plastic, urmând apoi hârtie & carton, lemn şi aluminiu.

În prezent Reciclad’OR are 450 de clienţi,  numărul acestora fiind în continuă creştere.

„Nu vedem ca fiind o piaţă, ci o datorie a fiecăruia dintre noi de a ajuta în vederea obţinerii unui mediu mai curat şi mai sănătos. Conform principiului «poluatorul plăteşte» firmele ce pun pe piaţă deşeuri de ambalaje au şi responsabilita­tea reciclării acestora, noi fiind o verigă extrem de importantă, necesară pentru a duce la îndeplinirea acestui deziderat. În afară de activităţile efective de colectare/reciclare, o componentă importantă a activităţii noas­tre o reprezintă şi informarea, edu­carea şi conştientizarea populaţiei privind colect­area separată a deşeurilor spre reciclare şi abordarea unei atitudini cât mai eco-friendly“, a subliniat Diana Cîtu.

Produsele reciclate se întorc în circuitul comercial al producătorului, făcând astfel o foarte mare economie de materie prima şi ajutând, evident, la obţinerea unui mediu înconjurător mult mai curat, reuşind astfel să se creeze economia circulară. Acesta este un model de producţie şi consum care implică partajarea, reutilizarea, repararea, renovarea şi reciclarea materialelor şi produselor existenţe cât mai mult posibil. În practică, aceasta implică reducerea la minimum a deşeurilor.

Când un produs ajunge la sfârşitul duratei sale de viaţă, materialele din care este făcut sunt păstrate în cadrul economiei de câte ori este posibil. Acestea pot fi folosite din nou şi din nou, creând astfel o valoare suplimen­tară. Astfel, consumatorii vor beneficia de pro­du­se mai durabile şi inovatoare, care vor spo­ri calitatea vieţii şi îi vor ajuta să eco­nomisească bani pe ter­men lung.

Urmărește Business Magazin

ALEPH STORY: Roşia Montană, o pierdere de aur! O discuţie cu Cristian Hostiuc, Ziarul Financiar şi Bogdan Nicolae, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.