De oblojit rănile naturii

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 07 octombrie 2020 63 afişări

„Croim cu drag săculeţi textili pentru cumpărături, ca altenativă la pungile de plastic.” Aşa sună, pe scurt, descrierea Obloj, un brand prietenos cu natura, care se prezintă într-o manieră prietenoasă şi pentru cumpărători. Mihaela şi Adrian Aron sunt cei cu minţile creative care au transformat Obloj într-o punte de legătură între mediul înconjurător şi oamenii care ţin la el.

„Croim cu drag săculeţi textili pentru cumpărături, ca altenativă la pungile de plastic.” Aşa sună, pe scurt, descrierea Obloj, un brand prietenos cu natura, care se prezintă într-o manieră prietenoasă şi pentru cumpărători. Mihaela şi Adrian Aron sunt cei cu minţile creative care au transformat Obloj într-o punte de legătură între mediul înconjurător şi oamenii care ţin la el.

Obloj a pornit aşadar din dorinţa fondatorilor de a contribui la limitarea consumului de plastic, mai mult decât prin propriile decizii. Cu un background în producţia de articole vestimentare în serie limitată, creatorii businessului au decis să-şi utilizeze cunoştinţele pentru a impulsiona cumpărătorii să renunţe la punga de plastic de unică folosinţă în detrimentul unor săculeţi textili personalizaţi, cu mesaje atrăgătoare.

„Ne adresăm oamenilor pasionaţi de viaţă #zerowaste, care se gândesc constant la metode de a-şi micşora producţia de deşeuri, de a consuma resurse în mod responsabil şi acţionează în această direcţie, asumându-şi rolul în producerea unei schimbări reale”, spun la unison Mihaela şi Adrian Aron.

Experienţa lor în domeniul producţiei vestimentare se completează cu cea din lumea creatorilor de produse handmade. De altfel, târgurile de profil au fost primele spaţii de promovare a săculeţilor Obloj. 

Gândită cu mai multă vreme în urmă, afacerea a luat o pauză în 2019, însă a revenit cu forţe proaspete anul acesta, odată cu instituirea carantinei, când cumpărăturile au devenit mai rare, dar mai consistente.

„Investiţia iniţială, în materiale, imprimare digitală şi realizarea conceptului – adică nume, logo, set de caractere – a fost de aproximativ 3.000 de euro. Finanţarea a provenit din surse proprii”, spun ei.

Obloj înseamnă acum o colecţie întreagă de săculeţi textili din bumbac netratat, imprimaţi cu mesaje isteţe, de dimensiuni diverse, pentru diferite utilizări. Astfel, de pildă, un săculeţ numai bun pentru o franzelă costă 18 lei, unul pentru pâine rotundă sau pentru legume şi fructe este 20 de lei, unul pentru verdeţuri – 12 lei, un săculeţ pentru leguminoase – 15 lei. Cel mai scump este săculeţul Obloj pentru orice, adică şi cel mai mare din colecţie, al cărui preţ este de 22 de lei.

„Plănuim să creştem proiectul cu mai multe pieţe de desfacere şi să introducem noi concepte de imprimeuri”, spun cei doi antreprenori.

Momentan, ei produc săculeţii Obloj într-un mic atelier din Bucureşti şi vând online, dar şi în cadrul târgurilor handmade, în măsura în care acestea se desfăşoară în această perioadă.

„Suntem în discuţii cu câteva magazine de produse bio-eco pentru preluarea săculeţilor în oferta proprie.”

Pandemia a însemnat un restart pentru proiect şi a fost, de fapt, momentul în care Mihaela şi Adrian Aron au reluat activităţile de comunicare şi dezvoltare a businessului. În plus, au repornit discuţiile pentru oferta de plantare a unui copac pentru un set complet de săculeţi, efortul fiind susţinut acum de Ocolul Silvic Ciucaş Tărlungeni. Concret, la achiziţia unui set format din zece săculeţi textili Obloj – pentru toate nevoile de la cumpărături – antreprenorii au plantat în septembrie un copac în Ocolul Silvic Ciucaş. Pentru un strop de bine într-o lume tot mai anapoda.



5 idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

Zuluff – brand de scutece din bambus (Bucureşti)

Fondatoare: Ana Voicu

Investiţie iniţială: 50.000 de euro

Cifră de afaceri estimată pentru 2020: 500.000 de lei (circa 105.000 de euro)

Prezenţă: dm drogerie markt, Bebetei, eMag marketplace, elefant.ro, zuluff.ro, farmacii independente

Sat pentru Oraş - magazin mobil care vinde produse de la fermieri (Gherla, jud. Cluj)

Fondatori: familia Coroi

Investiţie iniţială: 20.000 de euro

Cifră de afaceri în primele opt luni din 2020: 80.000 de euro

Prezenţă: judeţul Cluj

Lumea Ceramicii – atelier de ceramică (Bucureşti)

Fondatori: Mariana Şerban şi Cristi Dumitrescu

Investiţie iniţială: 10.000 de euro

Cifră de afaceri în 2019: 27.000 de euro

Prezenţă: online

Cabinet de psihoterapie (Bucureşti)

Fondatoare: Roxana Grigorean-Ştefan

Prezenţă: Bucureşti

Atelierul de pânză - atelier de articole din bumbac ţesut (Bucureşti)

Fondatoare: Teia Ciulacu

Investiţie iniţială: 5.000 de dolari

Cifră de afaceri estimată pentru 2020: 1,1 mil. lei (232.000 de euro)

ZF şi Banca Transilvania  au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.