De ce a vândut antreprenorul Dan Drăghici businessul de tehnică dentară? „Am decis să iau un frate mai mare lângă mine”
Antreprenorul Dan Drăghici a decis să vândă o parte din grupul pe care l-a construit în ultimii 18 ani – Drăghici Dental, mai exact laboratorul de tehnică dentară şi firma specializată pe importul de implanturi dentare. Cumpărătorii sunt francezii de la Minlay, cel mai mare producător şi distribuitor european de proteze dentare, care sunt deţinuţi de un fond de investiţii cu sediul în Franţa – Adagia Partners.
Deschiderea către piaţa europeană şi susţinerea unui jucător mai mare sunt principalele motive pentru care fondatorul Drăghici Dental spune că a făcut exit. El rămâne însă în continuare în managementul companiilor. Cele două businessuri vândute au făcut împreună peste 18 mil. lei afaceri în 2024.
„E o vânzare strategică către un partener din Franţa. Am securizat cât am putut de mult businessul pe zona de tehnică dentară şi am deschis un acces mult mai rapid către piaţa europeană cu ajutorul lor. A fost o decizie de securitate şi de a lua un „frate” mai mare lângă mine, în condiţiile politice actuale. Am un contract de management cu ei, plus că am rămas cu lanţul de clinici, nu am ieşit complet din antreprenoriat. Acum sunt intrantreprenor pentru ei. Nu a fost o decizie uşoară, mai ales că ei au cumpărat brandul Drăghici Dental şi tot ce reprezintă el de fapt.
Noi avem acest business de 18 ani. Era un moment în care trebuie să facem exit, s-a ivit această oportunitate”, a spus Dan Drăghici pentru ZF.
El a precizat că la masa negocierilor a fost şi un fond de investiţii din România, însă a ales grupul din Franţa pentru deschiderea către piaţa europeană. Nu a dorit să facă publică valoarea tranzacţiei.
„Îi interesează să continuăm ceea ce noi am început. Cei din spatele lor sunt investitori financiari, nu există alte cerinţe. Facem producţie la Iaşi, vrem să dezvoltăm cât mai mult piaţa din România, să ne extindem spre estul Europei. Noi folosim undeva la 40% din capacitatea noastră de producţie, putem să producem mai ieftin aici, pe anumite categorii de produse. Dar să nu uităm că noi în Europa ne batem cu China, Turcia, Pakistan, India. Piaţa nu s-a deschis doar pentru mine s-a deschis pentru toată lumea”, a mai completat antreprenorul.
Dan Drăghici a construit acest business alături de soţia lui, Raluca Drăghici, ea fiind de formare medic stomatolog şi specialist în implantologie.
Grupul Drăghici Dental este format dintr-un laborator de tehnică dentară, un lanţ de clinici stomatologice sub brandul Junior & Family Dental Center, respectiv firma Safra Dental Club, specializată pe import, distribuţie şi pe organizarea de conferinţe de specialitate. Lanţul de clinici înseamnă patru unităţi proprii în Iaşi, Bucureşti şi Timişoara, respectiv alte două clinici partenere în Bacău şi Iaşi.
Cifra de afaceri la nivel de grup s-a ridicat la 4,3 mil. euro în 2023, iar anul acesta ar putea ajunge la peste 4,7 mil. euro. În grup lucrează circa 115 oameni.
Dan Drăghici rămâne însă şi antreprenor, păstrând lantul de clinici stomatologice.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













