Dacia a vândut autovehicule de 9 mld. euro la nivel mondial în 2019

Autor: Bogdan Alecu Postat la 19 ianuarie 2020 174 afişări

Valoarea de piaţă a vânzărilor Dacia se ridică la circa 9 mld. euro, luând în calcul un preţ mediu de 12.000 de euro cu TVA.

Dacia a vândut autovehicule de 9 mld. euro la nivel mondial în 2019

Valoarea de piaţă a vânzărilor Dacia se ridică la circa 9 mld. euro, luând în calcul un preţ mediu de 12.000 de euro cu TVA.

Grupul Renault produce automobile sub marca Dacia în uzina din România, de la Mioveni, alături de Tanger şi Casablanca. Uzina din România a produs anul trecut aproape 350.000 de unităţi, însă acestea includ şi modele sub marca Renault exportate către pieţe precum ţări din nordul Africii sau Ucraina.

Practic, marca românească şi-a dublat vânzările în decurs de numai opt ani.

Astfel, pragul de 350.000 de unităţi a fost depăşit în anul 2012, cel de 400.000 - în 2013, cel de 500.000 – în 2014, iar cel de 600.000 - în 2017.

La nivel european, luând în calcul Uniunea Europeană şi statele EFTA (Islanda, Norvegia, Liechtenstein, Elveţia), Dacia a comercializat 581.543 de maşini şi figurează pe locul al 13-lea în clasamentul celor mai vândute mărci.

Franţa rămâne piaţa unde Dacia vinde cele mai multe maşini, cu peste 140.500 de autovehicule livrate, dar în scădere cu 1% faţă de 2018. Pe locul secund a urcat puternic Italia, cu aproape 88.500 de unităţi, în creştere cu 33% faţă de anul anterior. Aceasta este şi cea mai mare creştere înregistrată de o piaţă din top zece pentru Dacia.

Din cele 11 cele mai mari pieţe pentru Dacia, patru au înregistrat scăderi – Franţa, Maroc, Algeria şi Turcia. Turcia a punctat cel mai mare declin, de 33% la 20.000 de unităţi.

Pe piaţa românească Dacia a încheiat anul 2019 cu vânzări în creştere cu 1,5% faţă de anul anterior, la aproape 55.463 de autovehicule. Pe de altă parte, înmatriculările de autoturisme ale Dacia au urcat anul trecut cu 36%, la 50.311 de unităţi.

„Datorită ofertei sale comerciale adaptate, Dacia a atras atenţia unei categorii largi de clienţi, inclusiv a celor care au ales să îşi achiziţioneze un vehicul nou prin intermediul programului de reînnoire a parcului auto din România, care şi-a dovedit, odată în plus, pertinenţa şi utilitatea. Aproape 45% din totalul vehiculelor noi cumpărate în anul 2019 prin acest program, numit generic Rabla, au purtat marca Dacia“, au spus reprezentanţii mărcii.

Gama Dacia a fost completată în 2019 de versiunea Stepway a sedanului Logan, modelul cu cele mai ridicate vânzări pe piaţa locală, cu 20.433 vehicule livrate în 2019. Vânzările Logan sunt completate de cele ale Logan MCV, cu 4.096 unităţi vândute.

Duster şi-a menţinut prima poziţie segmentul SUV, cu 12.795 unităţi vândute, din care 70% în configuraţie 4x4. Modelul a beneficiat în cursul anului trecut de introducerea unei noi motorizări pe benzină, de 1,0 litri şi 100 CP, inclusiv în versiune GPL pe anumite pieţe cum este Italia.

Sandero este al treilea cel mai bine vândut model Dacia pe piaţa locală, cu 11.799 unităţi vândute, faţă de 10.218 în anul precedent. Versiunea cea mai accesorizată, Stepway, a reprezentat aproape 80% din volumele livrate.

Cu 2.523 unităţi vândute, Dokker a reuşit în 2019 cele mai bune vânzări de la lansarea sa pe piaţa din România, în timp ce Lodgy (1.056 unităţi), a rămas lider în segmentul mono­volumelor.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
dacia,
vanzare,
autovehicule,
mondial

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.