Cunoaşterea cel puţin a unei limbi străine devine un atu indispensabil pe piaţa muncii: aproape 6 din10 joburi postate de la începutul anului includ acest criteriu în anunţ
Pe o piaţă a muncii din ce în ce mai competitivă, cunoaşterea cel puţin a unei limbi străine nu mai este un simplu avantaj, ci a devenit aproape o condiţie obligatorie pentru angajare, arată o analiză a eJobs, principala platformă de recrutare online din România.
Astfel, Aproape 60% dintre anunţurile de joburi publicate în 2025 includ această cerinţă în anunţ. Concret, din cele 112.000 de locuri de muncă disponibile de la începutul anului, nu mai puţin de 64.000 menţionau explicit în anunţ necesitatea cunoaşterii unei limbi străine, arătând că angajatorii pun un accent tot mai mare pe competenţele lingvistice ale candidaţilor.
Cei mai mulţi dintre angajatori caută candidaţi care să vorbească limba engleză. 48.000 de joburi au avut acest criteriu pentru angajare. A doua cea mai cerută limbă străină este germana, cu toate că se află la o distanţă consistentă faţă de engleză. Astfel, 8.100 de joburi postate anul acesta se adresau candidaţilor care vorbesc limba germană. 3.400 de joburi căutau candidaţi vorbitori de franceză şi 2.400 cereau cunoaşterea limbii italiene.
„Dacă în cazul job-urilor white collar, adresate candidaţilor care au studiile superioare absolvite şi care fac muncă de birou, limba engleză este implicită, vedem chiar şi pentru joburi entry level sau blue collar că începe tot mai des să fie cerută, chiar dacă, în aceste cazuri, candidaţii nu trebuie stăpânească limba la nivel de fluenţă”, spune Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs.
Limbile mai puţin răspândite, precum maghiara, olandeza, turca, portugheza, greaca sau slovaca, sunt cel mai frecvent solicitate în domenii precum call center / BPO sau turism. În aceste cazuri, este vorba în general despre joburi oferite de angajatori din străinătate, care implică relocarea într-o altă ţară.
Pentru sectorul call center / BPO, angajatorii caută candidaţi pentru poziţii de customer support destinate clienţilor internaţionali. Spre deosebire de locurile de muncă din turism, aceste roluri nu presupun, de regulă, relocarea.
„Tot în aceste cazuri, cunoaşterea acestor limbi străine, considerate exotice, reprezintă nu un avantaj competitiv, ci o condiţie obligatorie la angajare. În plus, angajaţii care ocupă aceste poziţii au salarii cu aproximativ 20% - 30% mai mari decât media din domeniu, în condiţiile în care media este de 3.500 de lei”, explică Roxana Drăghici.
În ceea ce-i priveşte pe candidaţi, bazinul cel mai adânc de opţiuni disponibile vine tot din direcţia vorbitorilor de limba engleză, care au înregistrat 2,3 milioane de aplicări anul acesta. 85.000 de aplicări au mers către joburile care cereau germană, 66.000 pentru italiană şi 55.000 pentru franceză.
Spaniola şi maghiara sunt alte două limbi care au reuşit să atragă peste 25.000 de aplicări, în timp ce pentru limbi precum rusă, poloneză, turcă, bulgară, olandeză sau turcă numărul de aplicări variază între 3.000 şi 10.000 de la începutul anului şi până acum.
„Dacă în cazul limbii engleze, pentru anumite joburi sau domenii, sunt acceptaţi şi candidaţii care au cunoştinţe de nivel mediu, pentru aceste cazuri punctuale, în care cunoaşterea limbii străine este necesară pentru a putea oferi suport tehnic pentru clienţi vorbitori nativi ai limbilor respective, ceea ce înseamnă că inclusiv candidaţii trebuie să poată vorbi la acelaşi nivel”, explică Roxana Drăghici.
În acest moment, pe eJobs.ro sunt disponibile 24.000 de joburi. În ultima lună, au fost postate 25.000 de joburi. Dintre acestea, 17.000 menţionau, în anunţul de angajare cunoaşterea a cel puţin unei limbi străine.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













