Cum să transformi un lucru fără de care nimeni nu poate trăi într-o afacere de 100 de milioane de dolari

Autor: Ioana Matei Postat la 01 octombrie 2019 2227 afişări

Cum să transformi un lucru fără de care nimeni nu poate trăi într-o afacere de 100 de milioane de dolari
Cum să transformi un lucru fără de care nimeni nu poate trăi într-o...

Kara Goldin, fondatoarea unui imperiu în domeniul băuturilor non-alcoolice evaluat la peste 100 de milioane de dolari, a acordat un interviu amplu într-o emisiune BBC, în care a povestit modul în care i-a venit ideea businessului. Ea spune că în trecut a dezvoltat o dependenţă care a avut un impact negativ asupra sănătăţii ei: obişnuia să bea până la 10 doze de Cola dietetică în fiecare zi.

La vremea aceea, în 2001, lucra într-o companie din Silicon Valley. „Până atunci băusem Cola dietetică timp de ani de zile, fiind convinsă că fac ceea ce trebuie”, spuen ea. „Ascultam ce spun reprezentanţii industriei: bea produse dietetice şi totul va fi grozav”.

Din nefericire, Kara spune că a ajuns la concluzia că să bea până la 3 litri şi jumătate de lichid îndulcit artificial, cu cofeină, o făcea să fie letargică. Pune pe seama acestei băuturi şi faptul că ajunsese să se îngraşe şi să aibă probleme cu tenul.

După ce a renunţat la un rol de top management pe care îl avea în cadrul grupului AOL pentru a avea grijă de cei patru copii ai săi, a decis să îşi schimbe cu totul stilul de viaţă.

A renunţat să bea sucuri şi a început să bea doar apă. Pretinde că astfel, în aproximativ două săptămâni şi jumătate, nu a mai avut probleme cu tenul, şi-a redobândit energia şi a pierdut mai mult de 9 kg.

Îmbunătăţirile bruşte au reprezentat un şoc pentru ea. „Am început să fiu atentă. Sunt o persoană deşteaptă, dar sunt păcălită de cuvântul <dietă>, gândindu-mă că acele produse sunt mai sănătoase şi mai bune pentru mine.”

Această experienţă a determinat-o pe Kara să creeze, în 2005, afacerea Hint - un brand de apă cu arome naturale din fructe.  Acesta generează vânzări de 100 de milioane de euro. Produsele nu conţin zahăr sau vreun alt tip de îndulcitor.

Folosind propriile economii, şi-a început afacerea în bucătăria ei din San Francisco. Băutură ei nu s-a născut însă doar din dorinţa de îmbunătăţire a sănătăţii ei. Plictiseala a fost un alt factor.

Se săturase să bea apă simplă, astfel că a început să adauge acesteia căpşuni, zmeură şi alte fructe. „Am avut ideea aceasta şi apoi am realizat că nimeni nu îmbuteliază un produs similar. M-am gândit că dacă aş putea să îi conving pe oameni să se bucure din nou de apă, în loc să bea toate celelalte lucruri care nu conţin doar zahăr, ci şi alte tipuri de îndulcitor, aş putea să îi fac să fie mai sănătoşi”.

Principala provocare a constat în găsirea unei variante de producţie în masă a apei sale cu fructe fără să îi adauge acesteia conservanţi. A făcut cercetări referitoare la modul în care sucul din fructe este pasteurizat pentru extinderea vieţii sale la raft şi a căutat modalităţi similare de a face asta pentru apa sa. Aici a avut un rol important şi soţul său, Theo, avocat în domeniul dreptului de proprietate intelectuală.În prezent, el este COO-ul companiei.

Următoarea provocare a fost să îşi facă intrarea pe o piaţă dominată de giganţi precum Coca-Cola şi Pepsi, care deţin şi branduri de apă, precum şi alte tipuri de băuturi.

Primul pas în această direcţie a fost să convingă reprezentanţii unui lanţ de supermarketuri local să se aprovizioneze cu Hint. A lăsat câteva baxuri din băutura ei la magazin chiar înainte ca cel de-al patrulea său copil să se nască - acestea s-au vândut peste noapte.

A dat însă marea lovitură datorită conexiunilor pe care le avea în Silicon Valley. A participat la un interviu de angajare la Google şi i-a povestit executivului care o intervieva despre celelalte priorităţi ale sale; dintr-una în alta, a ajuns ca astfel să aprovizioneze gigantul cu apă - livrând chiar ea personal baxurile la sediul central al Google.

Ulterior, şi alte companii din Silicon Valley au început să consume produsele ei: se spune că în Facebook a început să se bea Hint după ce COO-ul companiei, Sheryl Sandberg, a venit să lucreze acolo de la Google.

„În prezent suntem în continuare cel mai mare producător de băuturi care vinde în Silicon Valley”, spune Kara, care are 51 de ani.
Ulterior, Hint s-a extins însă şi dincolo de Silicon Valley. Este în prezent cel mai mare producător de bături non-alcolice din Statele Unite. Compania are sediul central în San Francisco şi peste 200 de angajaţi.
 

Urmărește Business Magazin

Business „la cheie”. Cum poţi să îţi deschizi o afacere în regim de franciză în România şi de ce investiţii este nevoie Business „la cheie”. Cum poţi să îţi deschizi o afacere în regim de franciză în România şi de ce investiţii este nevoie

Un concept gata stabilit, un model de business confirmat, precum şi un brand puternic sunt câteva dintre avantajele deschiderii unei afaceri în regim de franciză. Ce înseamnă să preiei o afacere „la cheie” în România au povestit pentru Business MAGAZIN reprezentanţii a câteva dintre cele mai dinamice businessuri de pe această piaţă.

vezi continuarea
ZF.ro
ULTIMĂ ORĂ: Dacă aveţi permis normal de categoria B veţi putea conduce ÎNCĂ o categorie de vehicule ULTIMĂ ORĂ: Dacă aveţi permis normal de categoria B veţi putea conduce ÎNCĂ o categorie de vehicule
ProMotor.ro
Este CEL MAI LUXOS SUV german. Gigi Becali a pregătit deja avansul Este CEL MAI LUXOS SUV german. Gigi Becali a pregătit deja avansul
REGELE SĂRĂCIEI a cumpărat 19 Rolls-Royce-uri pentru cele 15 soții ale sale. BONUS alte 120 de BMW-uri
LAMBORGHINI cu asigurare RCA de VW Golf. Metoda i-a lăsat mască pe polițiști - FOTO
Descopera.ro
Cine l-a VRUT MORT pe Kennedy. TEORIA lansată recent de Pacepa provoacă un adevărat scandal Cine l-a VRUT MORT pe Kennedy. TEORIA lansată recent de Pacepa provoacă un adevărat scandal
Povestea NEŞTIUTĂ a îndrăgitului Petre Ispirescu: nu a făcut niciun an de şcoală şi a fost la ÎNCHISOARE
Problema INTIMĂ uriaşă pe care o are actriţa Emilia Clarke după ROLUL său din ''Game of Thrones''
Go4it.ro
Arată ca o NAVĂ SPAŢIALĂ şi poate căra 1,5 tone. Maşina viitorului cu motor electric este aici! Arată ca o NAVĂ SPAŢIALĂ şi poate căra 1,5 tone. Maşina viitorului cu motor electric este aici!
Compania HUAWEI acuzată că ar fi încercat să intimideze un deputat ROMÂN
Telefonul HUAWEI cu cea mai bună cameră a ajuns în România! Merită să îl cumperi fără servicii Google?
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.