CSR 2023. Meniul Zilei de Mâine

Postat la 23 noiembrie 2023 42 afişări

Motivaţie:

„Eu ce le pun pe masă mâine?” este întrebarea de la care a pornit, în luna iunie a acestui an, Meniul Zilei de Mâine – o iniţiativă Sphera susţinută de KFC, cu dublu rol: acela de a asigura atât hrană, cât şi educaţie unor copii din medii vulnerabile, pe termen lung, prin colaborarea cu două organizaţii nonguvernamentale. În timp ce mâncarea este profund înrădăcinată în ADN-ul grupului, problema pe care trebuia să o adreseze noua platformă, conform unui research dedicat, este că o alimentaţie precară duce la oboseală, îmbolnăvire şi, în cele din urmă, la abandon şcolar. Alimentaţia şi educaţia au devenit, astfel, obiectivele principale ale Meniului Zilei de Mâine.

Descrierea proiectului:

Lansarea Meniului Zilei de Mâine a fost realizată într-un mod inedit, prin prima farfurie expusă fizic într-un restaurant KFC. O farfurie concepută nu pentru a servi mâncare, ci pentru a spune poveştile comunităţilor susţinute prin acest proiect. Prin scanarea codului QR afişat pe aceste farfurii, consumatorii pot accesa poveştile de viaţă ale 77 de copii aflaţi în situaţii vulnerabile, capturate într-un album foto-documentar găzduit pe site-ul platformei: www.meniulzileidemaine.ro. Fotografiile au fost rezultatul a 11 zile de eforturi de documentare, conduse de fotograful român Vlad Bâscă. În afara restaurantului, lansarea a presupus expunerea fotografiilor în cadrul Galeriei Galateca, alături de obiecte personale ale beneficiarilor: jucării, rechizite şi ustensile de bucătărie aflate într-o stare precară, greu de imaginat pentru cei mai mulţi dintre noi. Pentru o comunicare unitară, farfuriile au fost trimise către 50 de creatori de conţinut şi redacţii de presă ca invitaţii la eveniment. În luna august, expoziţia s-a mutat în centrul Capitalei, la Palatul Suţu. În proiect au fost implicate KFC România/Sphera Franchise Group, Golin România şi UM/MRM România.

Rezultate:

40.000 de vizitatori unici au accesat platforma în primele două săptămâni de la lansare, iar în forma sa fizică, expoziţia a fost văzută de peste 50.000 de oameni. Cu un total de 18.000 de euro strânşi din donaţii şi vânzări, în doar două luni şi jumătate, copiii din program au fost asistaţi cu resurse alimentare şi educaţionale. „Având în vedere că ne propunem ca platforma să susţină comunităţile vulnerabile pe termen nedeterminat, vom continua să anunţăm acţiunile pe care le vom întreprinde în această direcţie”, au declarat reprezentanţii companiei.

Urmărește Business Magazin

Citeşte pe Gandul.ro

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.