CSR 2022. România Limpede, împreună cu MMV, WWF România, ASAP - Lidl România

Postat la 12 ianuarie 2023 59 afişări

CSR 2022. România Limpede, împreună cu MMV, WWF România, ASAP - Lidl România

Motivaţie:

Reducerea consumului de plastic, dar şi colectarea, sortarea şi reciclarea sunt direcţii strategice în care Lidl România a investit constant încă de la intrarea pe piaţa locală. În cadrul Grupului Schwarz, din care compania face parte, măsurile şi proiectele de reducere a plasticului derulate de retailer se ghidează după strategia integrată, REset Plastic. Astfel, gândind global şi acţionând local, Lidl România şi-a propus să răspundă provocărilor aduse de problema plasticului. Una dintre ariile de acţiune din cadrul strategiei REset Plastic este REmove, prin care grupul doreşte să contribuie activ la eliminarea deşeurilor de plastic din mediul înconjurător. Un exemplu concret prin care grupul Schwarz doreşte să ţintească acest obiectiv este lansarea River Cleanup Collective @Dunăre, un program de colectare a plasticului în ţările riverane Dunării din care Grupul face parte, organizat sub umbrela România Limpede.

Descrierea proiectului:

La nivel local, Lidl România a implementat programul River Cleanup Collective @Dunăre sub umbrela România Limpede, în cadrul căruia a unit trei ONG-uri cu care retailerul dezvoltase deja o colaborare pe termen lung, pentru protejarea mediului. În perioada 1 – 7 septembrie 2022, ASAP (Armata Selectării Atente a Plasticului), Mai Mult Verde şi WWF-România, împreună cu voluntari din echipa Lidl au organizat o serie de acţiuni de igienizare şi colectare a plasticului de pe malurile şi din apele Dunării, precum şi acţiuni de educare şi conştientizare. ONG-ul Mai Mult Verde a organizat o serie de acţiuni de ecologizare de la punctul de intrare al Dunării în ţară, până la Galaţi, aceste activităţi fiind completate de două proiecţii de filme tematice, la Giurgiu şi Olteniţa, menite să atragă atenţia atât asupra problemei, cât şi asupra soluţiilor potrivite pentru a păstra apele curate. ASAP a organizat workshopuri în Giurgiu, Călăraşi, Brăila şi Galaţi, în cadrul cărora participanţii au avut ocazia să înveţe cum să spele corect plasticul, şi cum pot realiza din acesta diverse obiecte utile casnice. WWF România a organizat o ecologizare-maraton în care au fost implicate şi autorităţile locale, cu opriri ale Patrulei Zero Platic în puncte-cheie din zona Deltei, unde au fost organizate activităţi pentru tinerii din comunitate, care au strâns peste 160 kg de deşeuri, dintre care peste 150 de kilograme de plastic.

Rezultate:

Iniţiativa România Limpede s-a concretizat în 8,3 tone de deşeuri colectate în total şi adunate cu ajutorul a 330 de voluntari, dintre care 5,4 tone au reprezentat plastic. Zece acţiuni de ecologizare au avut loc pe cursul fluviului în oraşele: Baziaş, Orşova, Turnu Măgurele, Giurgiu, Olteniţa, Călăraşi, Cernavodă, Brăila, Galaţi şi Mahmudia, şi 200 de obiecte utile traiului de zi cu zi au fost realizate din deşeurile din plastic colectate, în cadrul workshopurilor ASAP. „Parteneriatele de lungă durată pe care le-am dezvoltat de-a lungul timpului cu societatea civilă ne-au demonstrat că faptele concrete şi mobilizarea mai multor entităţi contribuie substanţial la un viitor mai bun. Implicarea fiecărei companii are impact pozitiv atât pentru mediul înconjurător, cât şi pentru dezvoltarea economică a României”, sunt de părere reprezentanţii companiei.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.