CSR 2022. Glovo Access - Glovo România

Postat la 29 decembrie 2022 56 afişări

CSR 2022. Glovo Access - Glovo România

Motivaţie:

Ideea proiectului Glovo Access s-a născut la începutul pandemiei, în martie 2020, când, din cauza stării de urgenţă declarate în majoritatea ţărilor unde Glovo este prezent, comunitatea oamenilor vulnerabili avea din ce în ce mai greu acces către ajutorul oferit de ONG-uri, aşadar acces la alimente, medicamente, produse de igienă sau centre de zi, care erau închise. Glovo a venit în ajutorul ONG-urilor şi a creat programul Glovo Access prin care a deschis accesul către logistica de care dispune pentru ca ONG-urile să apeleze la curierii Glovo, în mod gratuit, pentru a transporta atât mâncare, cât şi alte produse de maximă necesitate. „Implicarea companiilor din România în proiecte de responsabilitate socială este importantă deoarece permite acestora crearea unui viitor mai bun, prin aducerea unui impact pozitiv asupra mediului înconjurător, dar şi a comunităţilor. Proiectele de responsabilitate socială nu sunt un nice to have, ci un must have, întrucât este responsabilitatea noastră, a tuturor, de a fi atenţi la resursele mediului înconjurător, de a identifica noi maniere de a le folosi cât mai productiv, cu un impact redus, şi de a crea bine în jurul nostru, prin orice acţiune vom întreprinde”, consideră reprezentanţii companiei.

Descrierea proiectului:

Proiectul a început în Spania, apoi a fost extins în toate ţările în care Glovo operează. Astfel, în prezent, Glovo Access este o platformă publică la care au acces ONG-urile (ONG-urile se pot înscrie şi primesc ulterior acces) şi îşi pot gestiona în mod autonom transporturile, în special de mâncare. În România, proiectul a fost lansat în anul 2021, lucrând în prima fază a proiectului cu autorităţile locale ale câtorva oraşe mari (Braşov, Arad, Constanţa, Craiova), ca mai apoi să se extindă către organizaţiile nonprofit, începând cu Asociaţia Şansa Ta. Glovo Access vizează toate comunităţile defavorizate, fie că vorbim de persoane afectate de sărăcie, foamete, familii cu venituri mici, persoane cu mobilitate redusă sau cu dizabilităţi, persoane fără adăpost sau copii orfani. Prin Glovo Access, ONG-urile partenere primesc acces pe platforma de livrări sociale a companiei, unde îşi pot genera în mod autonom comenzile, la cerere. ONG-urilor le este generat un număr de comenzi gratuite convenite de comun acord, luând în considerare necesităţile acestora. Astfel, ONG-urile pot ridica produse alimentare/non-alimentare din diferite locaţii, bunuri, donaţii sau pot trimite produse alimentare sau non-alimentare, bunuri sau donaţii din perimetrul oraşului. Durata proiectului este guvernată de necesitatea ONG-ului, iar costul total al proiectului se ridică la peste 295.000 de euro, din care 111.062 de euro au fost donaţi de către Glovo, iar 184.409 de euro au fost donaţi de terţi.

Rezultate:

În ultimii doi ani, Glovo a ajutat la livrarea a mai mult de 130.000 de porţii de mâncare către comunităţile defavorizate, prin peste 99.000 de mii de comenzi, iar la nivel de alimente salvate putem să vorbim de nu mai puţin de 21.000 de kilograme. Desigur, implicaţiile unui astfel de proiect au un impact pozitiv şi asupra mediului, deoarece prin Glovo Access, în perioada menţionată, a fost evitată producţia a peste 700 de kilograme de emisii de carbon.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.