CSR 2022. Cum vor companiile din România să schimbe societatea în bine? Programul Harvest - US Food Network

Postat la 30 decembrie 2022 57 afişări

Motivaţie:

Programul Harvest este o iniţiativă de responsabilitate socială, implementată de KFC în mai multe ţări, care are misiunea de a combate risipa alimentară şi de a sprijini, la nivel local, organizaţiile non-guvernamentale a căror misiune este reducerea foametei şi sărăciei în rândul categoriilor defavorizate. „Realitatea ne arată că există probleme diverse în România, pe care companiile le pot rezolva mai uşor şi rapid decât instituţiile statului, în multe cazuri, datorită expertizei şi resurselor de care dispun. Prin urmare, implicarea acestora în proiecte de responsabilitate socială a devenit firească”, susţin reprezentanţii companiei. În plus, adaugă ei, în ultimii ani din ce în ce mai mulţi oameni sunt atenţi la problemele sociale, de mediu şi aleg conştient să se alăture companiilor responsabile sau să achiziţioneze produse de la brandurile care comunică în mod activ şi transparent eforturile pe care le fac pentru sprijinirea comunităţilor şi a cauzelor sociale în care sunt implicate. „Există bineînţeles şi beneficii pentru companiile responsabile, în sensul că astfel de acţiuni pot influenţa pozitiv performanţele businessului pe termen lung, pot creşte notorietatea brandului şi consolida loialitatea clienţilor.”

Descrierea proiectului:

Implementat iniţial ca o platformă pilot, pentru prima oară în România în noiembrie 2017, programul Harvest reprezintă o măsură sustenabilă de a folosi surplusul alimentar din restaurantele KFC pentru a veni în sprijinul persoanelor din medii defavorizate sau aflate în risc de excluziune socială. Programul Harvest vine în sprijinul comunităţilor nevoiaşe la nivel naţional, care sunt susţinute de diferite asociaţii şi fundaţii, acestea fiind cele care se asigură că produsele donate în program ajung la beneficiarii finali. Produsele donate în cadrul proiectului Harvest provin din surplusul alimentar din restaurantele KFC şi sunt bune de consum. De îndată ce sunt scoase de la vânzare, acestea sunt triate, etichetate şi congelate de colegii din restaurante conform unei proceduri interne supervizate de departamentul de Calitate, pentru a fi donate asociaţiilor în mod regulat.

Rezultate:

În perioada 2020 – 2021 au fost donate asociaţiilor partenere peste 10.700 de kilograme de produse, din peste 35 de restaurante KFC din România, sprijinind astfel peste 1.500 de beneficiari pe lună. Alte iniţiative derulate de companie sunt: „Bucket de Bine”, un parteneriat cu SOS Satele Copiilor, iniţiat în anul 2014, prin care KFC susţine o casă din satul SOS Bucureşti, oferind donaţii lunare în bani şi contribuind astfel la ameliorarea unei probleme majore în scoietatea românească – abandonul copiilor proveniţi din familii cu posibilităţi materiale insuficiente. Prin acest proiect, sunt asigurate toate cheltuielile aferente activităţilor de zi cu zi ale copiilor din casa „adoptată” de KFC, pornind de la acoperirea nevoilor zilnice de bază – hrană, haine şi o casă primitoare - până la servicii medicale şi educaţionale, pregătire şcolară adecvată, activităţi extracurriculare prin care îşi descoperă şi îşi dezvoltă abilităţi şi aptitudini importante pentru formarea acestora; Vreau în clasa a 9-a”, un proiect de strângere de fonduri desfăşurat împreună cu World Vision România, prin care adolescenţii din mediul rural fără posibilităţi financiare, dar care doresc să studieze, sunt susţinuţi să-şi continue studiile liceale, şi ASCHFR – Centrul de Zi Aurora – proiect de strângere de fonduri care se desfăşoară pe tot parcursul anului în cadrul tuturor restaurantelor KFC din România, prin intermediul cutiilor de donaţii plasate la casele de marcat. Fondurile strânse ca urmare a donaţiilor clienţilor merg către asociaţia ASCHFR – Centrul de Zi Aurora, care îşi propune să dezvolte programe cu şi pentru copiii şi tinerii cu dizabilităţi fizice şi/sau asociate şi familiile acestora, în vederea facilitării incluziunii sociale. 

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.