CSR 2021: Natura unui MULŢUMESC!

Postat la 19 decembrie 2021 143 afişări

NEPI Rockcastle

Motivaţie: Prin intermediul acestui proiect, NEPI Rockcastle îşi consolidează angajamentul faţă de un viitor durabil şi vrea să îşi îmbunătăţească performanţa în zona de sustenabilitate. Compania îşi propune să devină neutră din punctul de vedere al emisiilor de dioxid de carbon până în anul 2030 şi să ajungă la zero deşeuri depozitate la groapa de gunoi până în 2025. În ceea ce priveşte strategia zero deşeuri, aceasta constă în aplicarea unor proceduri stricte de colectare selectivă, crearea unor fluxuri eficiente pentru creşterea ponderii deşeurilor reciclabile, ajustarea şi modernizarea rampelor de deşeuri şi implementarea unui sistem de transformare a deşeurilor organice din zonele de food court ale centrelor comerciale în compost. Un alt obiectiv setat este cel de educare a publicului pentru un stil de viaţă prietenos cu natura.

Descrierea proiectului: În 2020, NEPI Rockcastle a introdus în premieră pentru întreg lanţul de centre comerciale atât din România, dar şi în cele nouă ţări în care grupul este prezent, un proiect de colectare selectivă şi administrare a deşeurilor la sursă. Implementarea campaniei de conştientizare şi educare a consumatorului a fost gândită în două etape, sub conceptul „Natura unui MULŢUMESC”, adresată atât clienţilor, cât şi retailerilor din centrele comerciale. Campania are drept scop educarea publicului pentru un stil de viaţă prietenos cu natura şi răspunde pilonului de sustenabilitate al NEPI Rockcastle la nivel de grup.

52 de centre comerciale, dintre care 20 la nivel local, încurajează şi recompensează cu un mesaj de mulţumire din partea naturii vizitatorii care adoptă un comportament responsabil, o politică ambiţioasă care să garanteze o reciclare selectivă de calitate şi de durată.

„Natura unui MULTUMESC” îşi propune educarea publicului pentru un stil de viaţă prietenos cu natura. În acest sens, sunt vizate colectarea selectivă la nivel de galerie centru comercial prin instalarea de coşuri de gunoi cu compartimente pentru fiecare tip de deşeu (plastic, hârtie şi deşeu menajer) şi amplasarea unor debarasatoare în zona de food court pentru a facilita reducerea risipei alimentare şi a consumului de materiale din plastic. În ceea ce priveşte implementarea unui sistem de compostare a deşeurilor organice, datele statistice indică faptul că peste 70% din masa organică conţinută de deşeuri provine din foodcourt. Astfel, soluţia identificată permite reducerea masei totale de deşeuri nevalorificabile (cele care se transferă la depozitele de deşeuri) cu peste 85%, rezultatul fiind un îngrăşământ conform legii compostului ce poate fi utilizat în agricultură sau la amenajări peisagistice.

Proiectul a început în luna noiembrie a anului trecut şi se află încă în desfăşurare. Investiţia în proiect, între anii 2020 şi 2021, se plasează la 2,1 milioane de euro, sumă care se va amortiza în următorii 3 ani, valoare compusă din: echipamente compost pentru 19 proprietăţi din România şi Bulgaria, modernizare rampe deşeuri, amenajare şi dotare camere selectare deşeuri, coşuri şi colectoare tăvi food court.

În prima etapă a proiectului, implementată în centrele comerciale şi zonele exterioare acestora, s-au instalat recipiente de colectare selectivă compartimentate după tipul de deşeu. În următoarea etapă a proiectului, lansată în prima parte a anului 2021, în zona de food court a mall-urilor a fost implementat un sistem de colectare selectivă pentru reciclarea corectă a deşeului menajer şi reducerea plasticului, o strategie proactivă de colectare a deşeurilor la sursă. Bazată pe regula celor 4R: Refoloseşte, Redu, Reciclează, Repetă!, iniţiativa este un exemplu de economie circulară şi un mod eficient de a proteja mediul prin reducerea plasticului din zona de food court şi colectarea selectivă a deşeului alimentar.

În centrele comerciale din România, campania „Natura unui MULŢUMESC” este ilustrată printr-o serie de materiale de comunicare şi vizualuri care atrag atenţia asupra coşurilor de colectare selectivă şi încurajează folosirea corectă a lor. Mai mult, grupul a realizat o animaţie video care explică traseul deşeului la sursă, material care rulează pe suporturile digitale din centrele comerciale, dar şi pe canelele de social media.Totodată, în luna iulie, 2021, a avut loc inaugurarea primei lucrări de artă murală din Timişoara, realizată integral din vopsea purificatoare de aer, Airlite. Iniţiativa este parte a campaniei de responsabilitate socială „Natura unui MULŢUMESC!” desfăşurată la nivel local de Shopping City Timişoara, lucrare care contribuie la îmbunătăţirea calităţii aerului prin vopseaua Airlite. Astfel, peretele devine un  purificator natural, reducând nivelul de poluare al aerului la fel de eficient ca o pădure de 80 mp. Vopseaua specială transformă substanţele poluante din aer, precum oxizii de azot şi de sulf, în nitraţi şi nitriţi inofensivi, care sunt depozitaţi pe suprafaţa vopsită, până când sunt eliminaţi de apa de ploaie sau de umiditatea din aer.

Rezultate: Rezultatele campaniei vizează creşterea progresivă a procentului de colectare selectivă în următorii patru ani. Ca prim rezultat al măsurilor implementate anul acesta până în prezent (ianuarie-august 2021), raportat la 2019, grupul NEPI Rockcastle a generat cu 25% mai puţine deseuri, a reciclat cu 72% mai mult consumând cu 16% mai puţină energie. Astfel, emisiile de carbon au fost reduse cu 32%. Toate proiectele de responsabilitate socială ale grupului NEPI Rockcastle din cele nouă ţări, inclusiv România, sunt comunicate sub umbrela #ResponsiblyTogether (Responsabili, Împreună), platforma de responsabilitate socială a grupului.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.