Cristian Erbaşu, proprietarul celui mai mare constructor român, despre PNRR: Dacă nu respectăm termenele, proiectele vor rămâne doar un vis frumos

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 25 martie 2021 72 afişări

Proiecte de infrastructură de câteva mi­liar­de de euro sunt promise în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), pus în dez­batere publică săptămâna tre­cută şi care va fi pre­zentat în această pri­mă­vară Comisiei Euro­pene.

Cristian Erbaşu, proprietarul celui mai mare constructor român, despre PNRR: Dacă nu respectăm termenele, proiectele vor rămâne doar un vis frumos

Proiecte de infrastructură de câteva mi­liar­de de euro sunt promise în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), pus în dez­batere publică săptămâna tre­cută şi care va fi pre­zentat în această pri­mă­vară Comisiei Euro­pene. Nu este însă pen­tru prima dată când autori­tăţile pre­zintă aseme­nea pla­nuri, care ajung să nu fie duse la în­deplinire, astfel că repre­zentanţii con­struc­torilor se arată sceptici şi de această dată.

„Noi nu suntem organizaţi, nu avem struc­turi capabile să deruleze acele proiecte. Cred că lucrurile vor merge înainte, dar vor merge încet. Or, dacă nu respectăm anumite ter­me­ne, nu vom primi niciun ban, iar proiectele vor ră­mâne doar un vis frumos“, spune Cristian Erbaşu, proprietarul celei mai mari companii de construcţii din România, Construcţii Erbaşu.

România se află mult sub media europeană la toate criteriile de analiză privind investiţiile şi infrastruc­tu­ra de transport. Auto­străzile şi drumurile na­ţionale reprezintă puţin mai mult de 20% din reţeaua rutieră, în timp ce aproximativ 90% din drumurile na­ţio­nale au o singură ban­dă de cir­cu­laţie pe fiecare direc­ţie. „Inves­ti­ţi­ile în infra­struc­tura de transport au un po­tenţial imens în stimu­la­rea creşterii şi a locu­rilor de muncă şi pot duce la conver­gen­ţa ade­vă­rată a regiunilor periferice“, se arată în PNRR, însă asta nu este o noutate. Inves­ti­to­rii, angajaţii, companiile româneşti şi străine, an­treprenorii spun aceste lucruri de ani întregi.

Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă mai menţionează că „starea precară a infrastructurii afectează eficienţa cu care România îşi poate creşte exporturile şi conecta producătorii cu consumatorii în comparaţie cu principalii săi parteneri comerciali“.

România se află mult sub media europeană la toate criteriile de analiză privind investiţiile şi infrastructura de transport. Autostrăzile şi drumurile naţionale reprezintă puţin mai mult de 20% din reţeaua rutieră, în timp ce aproximativ 90% din drumurile naţionale au o singură bandă de circulaţie pe fiecare direcţie.

Construcţii Erbaşu are în derulare mai multe proiecte de construcţie a unor drumuri judeţene, naţionale şi locale, colaborând de asemenea şi la alte proiecte publice precum stadionul Rapid, săli polivalente la Oradea şi Mioveni, anvelopări în sectoarele 4 şi 6, lucrări de termoficare în Bucureşti, Iaşi şi Timişoara, restaurarea unor clădiri tip monument (Palatul Nifon din Bucureşti) sau reabilitarea complexului Panduri al Universităţii din Bucureşti.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
erbasu,
constructii,
proiecte,
crestere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.