COVID-19 taie aripile operatorilor de zbor. Cu cât vor scădea veniturile companiilor aeriene

Autor: Ioana Matei Postat la 15 aprilie 2020 274 afişări

COVID-19 taie aripile operatorilor de zbor. Cu cât vor scădea veniturile companiilor aeriene

Asociaţia Internaţională a Transportului Aerian (IATA) a lansat o analiză actualizată care arată că veniturile companiilor aeriene rezultate din zborurile comerciale vor inregistra o scădere cu 314 miliarde de dolari în 2020, ceea ce reprezintă o reducere cu 55% faţă de 2019, în contextul crizei provocate de COVID-19, potrivit unui comunicat de presă trimis de reprezentanţii companiei.

Pe 24 martie, IATA estima o pierdere a veniturilor de 252 miliarde de dolari (-44% faţă de 2019), într-un scenariu cu restricţii severe de călătorie, care durează trei luni.

Cifrele actualizate reflectă o adâncire semnificativă a crizei şi reflectă următorii parametri:

• Restricţii interne severe care durează trei luni

• Unele restricţii privind călătoriile internaţionale care se extind dincolo de primele trei luni

• Impact mondial sever, inclusiv în Africa şi America Latină (care au avut o prezenţă redusă a bolii şi se previziona o afectare mai redusă, în analiza din luna martie).

In 2020, cererea pe segmentul de zboruri comerciale (intern şi internaţional) este de aşteptat să scadă cu 48% faţă de 2019. Cele două elemente principale care conduc la acest aspect sunt:

• Dezvoltări economice generale: lumea se îndreaptă spre recesiune. Şocul economic al crizei COVID-19 este de aşteptat să fie cel mai sever în al doilea trimestru, atunci când se estimează că PIB-ul va scădea cu 6% (comparativ, PIB-ul a scăzut cu 2% la varful crizei financiare globale). Cererea pe zborurile comerciale urmăreşte îndeaproape evoluţia PIB. Impactul reducerii activităţii economice numai în T2 ar conduce la o scădere de 8% a cererii în trimestrul al treilea.

• Restricţii de călătorie: restricţiile de călătorie vor aprofunda impactul recesiunii asupra cererii de călătorie. Cel mai sever impact este de aşteptat să fie în al doilea trimestru. La începutul lunii aprilie, numărul zborurilor la nivel global era în scădere cu 80% faţă de 2019, în mare parte din cauza restricţiilor de călătorie impuse de guverne pentru a combate răspândirea virusului. Pieţele interne ar putea să înregistreze o creştere a cererii începând din trimestrul al treilea, într-o primă etapă de ridicare a restricţiilor de călătorie. Cu toate acestea, pieţele internaţionale vor inregistra o creştere mai lentă, deoarece se pare că guvernele vor păstra aceste restricţii de călătorie mai mult timp.

„Perspectivele industriei sunt din ce in ce mai sumbre. Amploarea crizei face puţin probabilă o recuperare accentuată în formă de V. În termeni realişti, va fi o recuperare în formă de U, cu călătoriile interne revenindu-şi mai repede decât piaţa internaţională. Am putea asista la o înjumătăţire a veniturilor din zboruri comerciale. Aceasta ar reprezenta o pierdere de 314 miliarde de dolari. Unele guverne au intensificat măsurile de salvare financiară, dar situaţia rămâne critică. Companiile aeriene vor utiliza rezerve de numerar de 61 de miliarde de dolari doar în al doilea trimestru. Aceasta pune în pericol 25 de milioane de locuri de muncă dependente de aviaţie. Şi fără ajutor urgent, multe companii aeriene nu vor supravieţui pentru a susţine recuperarea economică ", a declarat Alexandre de Juniac, director general şi CEO al IATA.

Guvernele trebuie să includă aviaţia în pachetele de stabilizare, cred reprezentanţii asociaţiei. Companiile aeriene sunt nucleul unui lanţ valoric care creează aproximativ 65,5 milioane de locuri de muncă în întreaga lume. Fiecare dintre cele 2,7 milioane de locuri de muncă ale companiilor aeriene susţine încă 24 de locuri de muncă în economie.

„Ajutorul financiar pentru companiile aeriene ar trebui să fie o măsură prioritară pentru guverne. Sprijinirea companiilor aeriene va menţine lanţurile vitale de aprovizionare în timpul crizei. Fiecare loc de muncă salvat la o companie aeriană va menţine încă 24 de persoane angajate. Şi aceasta va oferi companiilor aeriene o şansă de luptă, rămânând întreprinderi viabile, care sunt gata să conducă redresarea, conectând economiile atunci când pandemia va fi sub control. În cazul în care companiile aeriene nu sunt gata, efectele economice negative ale COVID-19 vor fi prelungite inutil ", a spus de Juniac.

IATA propune o serie de opţiuni de ajutor pe care guvernele să le ia în considerare:

 • Sprijin financiar direct transportatorilor de pasageri şi de marfă pentru compensarea veniturilor reduse şi a lichidităţii atribuite restricţiilor de călătorie impuse de pandemia de COVID-19;

• Împrumuturi, garanţii de împrumut şi sprijin pentru piaţa obligaţiunilor corporative de către guverne sau bănci centrale. Piaţa obligaţiunilor corporative este o sursă vitală de finanţare pentru companiile aeriene, dar eligibilitatea obligaţiunilor corporative pentru sprijinul băncilor centrale trebuie extinsă şi garantată de guverne pentru a oferi acces unei game mai largi de companii.

• Scutire de impozite: rambursări la impozitele pe salarizare plătite la zi în 2020 şi /sau o prelungire a condiţiilor de plată pentru restul anului 2020, împreună cu renunţarea temporară la impozitele pe bilete şi alte taxe impuse de guvern.

Urmărește Business Magazin

6 luni în care solidaritatea a fost cuvântul cheie şi în business 6 luni în care solidaritatea a fost cuvântul cheie şi în business

Trecuseră ani buni de când vorbisem cu un cunoscut om de afaceri. Şi totuşi, în seara de 12 martie, în care ne pregăteam „să ne facem bagajele” din redacţie şi să lucrăm de acasă – pe termen nedefinit – m-a sunat personal.

vezi continuarea
ZF.ro
Am pus faţă în faţă şase dintre cei mai iscuţi chefi de pe plan local cu şase vinuri româneşti alese pe sprânceană şi i-am provocat să gătească un fel de mâncare pentru un pairing perfect. Ce a ieşit? Am pus faţă în faţă şase dintre cei mai iscuţi chefi de pe plan local cu şase vinuri româneşti alese pe sprânceană şi i-am provocat să gătească un fel de mâncare pentru un pairing perfect. Ce a ieşit?
Cum au reuşit doi antreprenori să readucă la viaţă apa de colonie şi să o transforme într-un produs de lux cu prezenţă în toată lumea
Mediafax
ISTORIA FĂRĂ PERDEA / La naşterea Securităţii au pus umărul oportuniştii, trădătorii şi spionii ruşi ISTORIA FĂRĂ PERDEA / La naşterea Securităţii au pus umărul oportuniştii, trădătorii şi spionii ruşi
Scandal post-alegeri fără precedent în Capitală. Încăperea cu materiale electorale, desigilată la cererea preşedintelui Biroului Electoral Sector 1. PSD cere reluarea votului
MonitorulApararii
„Aceasta este democraţia”. Imperfecţiunea unei dezbateri prezidenţiale americane „Aceasta este democraţia”. Imperfecţiunea unei dezbateri prezidenţiale americane
În Nagorno-Karabah a început un nou război armeano-azer
MonitorulPartidelor
Scandal fără precedent la Sectorul 1. Poliţia s-a autosesizat Scandal fără precedent la Sectorul 1. Poliţia s-a autosesizat
Clotilde Armand: Matematic am învins. Primul lucru pe care-l vom face va fi o ”primărie de sticlă”
MonitorulSiguranteiCetateanului
Cine este Laurenţiu Baranga, noul şef al Oficiului pentru Combaterea Spălării Banilor, numit în funcţie de premierul Orban Cine este Laurenţiu Baranga, noul şef al Oficiului pentru Combaterea Spălării Banilor, numit în funcţie de premierul Orban
COMENTARIU Valeriu Şuhan Interviu cu un strigoi

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.