Companiile încetinesc ritmul de recrutare la început de an şi pun accent pe dezvoltarea echipei. CEO BestJobs: Departamentele de HR vor fi obligate să se concentreze pe maximizarea indicatorilor de retenţie, dezvoltarea competenţelor angajaţilor sau chiar pe mobilitatea acestora între departamente

Autor: Cristina Bellu Postat la 05 ianuarie 2023 16 afişări

Companiile încetinesc ritmul de recrutare la început de an şi pun accent pe dezvoltarea echipei. CEO BestJobs: Departamentele de HR vor fi obligate să se concentreze pe maximizarea indicatorilor de retenţie, dezvoltarea competenţelor angajaţilor sau chiar pe mobilitatea acestora între departamente

Ritmul angajărilor noi se va tempera în prima parte a anului, pe fondul unui context macroeconomic dominat de incertitudine, în timp ce deficitul de personal va rămâne o provocare majoră pentru mediul de business şi în 2023, obligând departamentele de HR să se concentreze pe maximizarea indicatorilor de retenţie, dar şi pe dezvoltarea competenţelor angajaţilor existenţi sau chiar pe mobilitatea acestora între departamente, în funcţie de priorităţi şi disponibilitate, consideră Andrei Frunză, CEO al platformei de recrutare online BestJobs România.

„În acest context, candidaţii vor simţi din piaţă presiunea de a se dezvolta profesional, de a evolua şi a-şi perfecţiona aptitudinile, astfel încât să devină cât mai valoroşi pentru angajatori”, spune Andrei Frunză.

Anul trecut, 5,5 milioane de candidaţi şi-au căutat activ job pe platforma de recrutare, cu 39% mai mulţi decât în 2021. Cele mai multe căutări au fost pentru rolurile de contabil, pentru care salariile nete pornesc de la 650 euro pentru un junior şi ajung la 1.800 euro pentru un expert, inginer, care în funcţie de specializare poate câştiga între 900 şi 1.600 de euro pe lună şi şofer, pentru care salariul este între 800 şi 1.200 pentru cursele interne şi ajunge la 1.800 - 2.400 pentru cursele internaţionale.

Domeniile cu cele mai multe oferte de angajare, dar şi cele mai multe angajări au fost Vânzări, IT/ Telecom, Inginerie, Financiar/ Contabilitate şi Producţie/ Logistică. Deficitul de specialişti rămâne în continuare o problemă în IT, Sănătate şi Tehnic.

Pornită ca o propunere legislativă europeană, transparentizarea salariilor va prinde tot mai mult teren în 2023, sunt de părere specialiştii de la BestJobs.

Potrivit acestora, din totalul joburilor disponibile pe platformă în 2022, 22% au fost cu #SalariuLaVedere, iar cele mai multe astfel de joburi au fost în Vânzări, IT, Financiar/Contablitate.

În Vânzări, salariul cel mai mic este obţinut de un reprezentant de vânzări (700 – 860 de euro lunar), iar cel mai mare de un Senior Sales Executive, ce câştigă 2.200 - 2.800 de euro.

În Producţie/Logistică, salariile pornesc de la 600 de euro lunar pentru un Gestionar depozit şi pot ajunge la 1.700-2.200 de euro pentru un Manager Logistică, iar în IT/ Telecom un Junior Network Engineer are un salariu cuprins în intervalul 840 - 1.100 euro, în timp ce un Lead Front-End Engineer poate accesa un salariu de 3.400 - 3.800 euro.

În Financiar/Contabilitate, cel mai mic salariu este obţinut de un Junior Auditor, ce poate accesa un salariu mediu lunar de 750 - 900 de euro, în timp ce un Financial Controller are un câştig mediu lunar ce poate ajunge la 1.900 de euro. 700 de euro lunar este suma cea mai mică pe care o poate obţine un angajat ce lucrează în Inginerie, pe rolul de Inginer proiectant instalaţii, iar cel mai mare salariu din Inginerie îl câştigă un Director Tehnic Instalaţii - stingere incendii, care poate ajunge şi la un salariu mediu de 3.500 de euro pe lună.

Oraşele cu cele mai multe oportunităţi profesionale în 2022 au fost Bucureşti, Timişoara, Cluj, Braşov, Iaşi, Constanţa, Sibiu, Arad, Târgu Mureş şi Oradea, principalii poli demografici şi economici la nivel naţional.

Anul trecut, pe lista de beneficii preferate s-au numărat posibilitatea de a lucra remote şi programul flexibil de lucru. Astfel, 10% dintre joburile disponibile anul trecut pe BestJobs au putut fi realizate de la distanţă, în timp ce joburile hibrid au crescut tot mai mult ca volum, de la 14% la începutul anului la 20% spre final.

“Şi în 2023, pentru a păstra în echipe angajaţii buni, companiile vor continua să fie flexibile şi să pună pe primul loc nevoile angajaţilor. Totodată, lista de beneficii va fi completată de bonusurile de performanţă, tichetele de masă şi primele de sărbători, la pachet cu posibilitatea de a-şi personaliza schema extra-salarială în funcţie de nevoi”, concluzionează specialiştii de la BestJobs.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
BestJobs Romania,
angajati,
recrutare,
ceo,
competente

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.