Companiile germane din România declară că situaţia lor economică este bună sau satisfăcătoare, dar 7 din 10 cred că în următoarele 12 luni contextul local se va înrăutăţi

Autor: Roxana Rosu Postat la 24 noiembrie 2022 27 afişări

Companiile germane din România declară că situaţia lor economică este bună sau satisfăcătoare, dar 7 din 10 cred că în următoarele 12 luni contextul local se va înrăutăţi

Companiile germane din România declară că situaţia lor economică este bună sau satisfăcătoare, deşi  cele mai multe dintre ele văd înrăutăţindu-se contextujl local în următoarele 12 luni, potrivit sondajului realizat în luna octombrie 2022 de Camera de Comerţ şi Industrie Româno-Germană (AHK România).

Doar 3,3% dintre companiile intervievate se aşteaptă la o îmbunătăţire a contextului  local în următoarele 12 luni (2021: 20%), în timp ce aproape 27% cred că aceasta va rămâne la fel.

Majoritatea (70%) consideră că factorii conjuncturali se vor înrăutăţi (2021: 30%).

În ce priveşte evoluţia activităţii, cele mai multe companii (46,7%) se aşteaptă ca aceasta să rămână neschimbată, în timp ce 37%, cred că se va deteriora în următorul an (2021: 10%).

Există şi un procent de optimişti, dar mai mic decât cel din 2021: aproximativ 17% (2021: 42%) se aşteaptă sa-şi dezvolte activitatea la nivel local.

Volumul investiţiilor va rămâne neschimbat pentru o treime dintre companiile chestionate şi tot 33% (2021: 18%) spun că vor investi mai puţin.

Aproximativ 17% dintre companii nu intenţionează să facă nicio investiţie în 2023, iar 16,7% vor sa-şi sporească investiţiile pe plan local (2021: 36%).

Numărul de angajaţi rămâne constant, companiile neavând intenţia de a renunţa la personal. Astfel, peste 63% dintre companii intenţionează să menţină numărul de angajaţi (2021: 42%), în timp ce peste 30% se aşteaptă chiar să îl crească (2021: 40,8%).

Cel mai mare risc pentru companii îl reprezintă în continuare preţul la energie, urmat de preţul materiilor prime şi lipsa de personal calificat. „Cred că situaţia actuală a preţurilor mari la energie ne va însoţi pentru o perioadă mai lungă de timp şi de aceea este nevoie mai mult ca niciodată de o cooperare strânsă între sectorul public şi cel privat, dar şi între ţările şi UE pentru a găsi cele mai bune soluţii pe termen lung pentru populaţia din România şi pentru mediul economic. Este obiectivul nostru, al tuturor, ca România, Germania, întreaga Uniune Europeană să rămână un amplasament investiţional competitiv, prosper şi, în acelaşi timp, sustenabil şi, prin urmare, rezilient”, este de părere Sebastian Metz, director general, AHK Romania.

Alte riscuri identificate pentru următorul an sunt pentru 60% dintre respondenţi întreruperile din lanţurilor de aprovizionare (logistica, lipsa produselor intermediare), cererea de materii prime şi costurile cu forţa de muncă (53,3%). În toamna anului trecut printre cei mai importanţi factori de risc se numărau de asemenea preţurile la energie, costurile legate de forţa de muncă, dar şi lipsa acesteia, precum şi preţul materiilor prime.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
companii,
romania,
germania,
context

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.