Companiile deţinute de gigantul francez Orange în România au avut afaceri de peste 6 mld. lei în 2019, cu un profit net de 358 mil. lei

Autor: Adrian Seceleanu Postat la 12 iulie 2020 402 afişări

Cifra de afaceri cumulată a com­paniilor deţinute în România de grupul francez Orange, unul dintre cei mai mari furnizori globali de servicii de comunicaţii, a fost în 2019 de peste 6 miliarde de lei (1,279 mld. euro), în creştere cu 1% faţă de anul precedent, arată o analiză realizată de ZF pe baza datelor disponibile pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice.

Companiile deţinute de gigantul francez Orange în România au avut afaceri de peste 6 mld. lei în 2019, cu un profit net de 358 mil. lei

Cea mai mare creştere a veniturilor a fost înregistrată de compania dedicată furnizării de servicii financiare pe mobil Orange Money.

Cifra de afaceri cumulată a com­paniilor deţinute în România de grupul francez Orange, unul dintre cei mai mari furnizori globali de servicii de comunicaţii, a fost în 2019 de peste 6 miliarde de lei (1,279 mld. euro), în creştere cu 1% faţă de anul precedent, arată o analiză realizată de ZF pe baza datelor disponibile pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice.

Profitul net cumulat pentru toate ope­raţiunile s-a ridicat la 358 mil. lei, aproape dublu faţă de anul anterior, în timp ce datoriile totale se ridicau la 3,3 mld. lei, egale cu suma din anul anterior. Numărul mediu de angajaţi s-a menţinut la aproximativ 3.600. Orange România, liderul pieţei locale de comunicaţii după numărul de clienţi, venituri şi profit, este şi cea mai importantă companie deţinută pe plan local de gigantul francez. Operatorul a raportat afaceri de 5,8 mld. lei (1,228 mld. euro), în creştere cu 1% faţă de anul precedent, cu un câştig net de 385 mil. lei, dublu faţă de anul precedent. Compania a încheiat anul cu 10,941 milioane de clienţi, în creştere cu 2%, dintre care 9,737 milioane pentru servicii de telefo­nie mobilă şi 0,540 de milioane pentru serviciile TV prin cablu. Anul trecut Orange a demarat, după mai mulţi ani de expecta­tivă, şi construcţia unei reţele proprii de fibră optică. Pe segmentul de servicii financiare mobile, compania s-a apropiat în 2019 de pragul de 200.000 de clienţi.

„2019 a fost un an sub auspiciile inovaţiei. Odată cu lansarea reţelei Orange 5G am făcut un pas important spre reţelele viitorului şi spre noile tehnologii digitale. Am construit propria reţea de fibră optică, pe care o dezvoltăm progresiv, şi suntem mândri să oferim clienţilor servicii fixe prin intermediul reţelei noastre de fibră optică, la standardele de calitate devenite deja definitorii pentru Orange. Viitorul este despre simplificare, de aceea serviciile financiare mobile sunt o altă zonă pe care ne concentrăm. Suntem încrezători că Orange Money va deveni gradual partenerul de banking pentru un număr din ce în ce mai mare de clienţi“, a comentat anterior rezultatele pe 2019 Liudmila Climoc, CEO al Orange România.

Cei mai mari rivali ai Orange pe piaţa locală de telecom, cu venituri din servicii de 3,3-3,5 mld. euro pe an, sunt Telekom, Vodafone şi RCS&RDS / Digi.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Orange,
comunicatii,
profit net

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.