COMPANII: Cum se traduce in romaneste fuziunea Air France-KLM

Postat la 09 octombrie 2006 1 afişăre

Clientii din Romania au simtit efectele fuziunii dintre Air France si KLM inca de anul trecut, cand cele doua companii aeriene au inceput sa lucreze impreuna pe partea comerciala. Unificarea deplina a afacerilor pe plan local se va finaliza insa abia in aprilie 2007.

Clientii din Romania au simtit efectele fuziunii dintre Air France si KLM inca de anul trecut, cand cele doua companii aeriene au inceput sa lucreze impreuna pe partea comerciala. Unificarea deplina a afacerilor pe plan local se va finaliza insa abia in aprilie 2007.

 

Un singur sediu, un singur director general, zboruri perfect armonizate si o cota de piata de 20%, cu o crestere de 8% pentru anul in curs. Asa va arata Air France-KLM spre sfarsitul primul semestru din 2007, cand operatiunile companiilor pe plan local ar trebui sa fie integrate, dupa cum spune country managerul KLM in Romania, Alexandru Dobrescu.

 

Pentru a putea demara procesul efectiv de unificare, cele doua companii asteapta saptamanile acestea raspunsul Consiliului Concurentei la notificarea depusa pentru fuziune. "Consiliul European al Concurentei a aprobat in 2004 unificarea companiilor mama, iar pe plan local nu credem ca va fi nici o problema, mai ales ca nici Air France-KLM, nici Air France-KLM plus primul operator, TAROM, nu depasesc 50% din piata", explica Dobrescu.

 

Deocamdata, cele doua companii respira in ritmul impus de cartierul general de la Paris, unde rezultatele de pe primul semestru au indicat cresteri pe toata linia. Practic, unificarea celor doua companii a dus la aparitia celui mai mare operator la nivel mondial de pe piata aviatica - din perspectiva veniturilor de operare - si a unui nou lider pe piata europeana, dupa numarul de kilometri pe loc ocupat. Pe de alta parte, la nivel local, unificarea (deocamdata la nivel de oferta si operatiuni comerciale) a celor doua subsidiare din Romania (KLM Romania si Air France Romania) nu a reusit sa duca la surclasarea liderului pietei, TAROM.

 

Cu o cota de piata de 28%, compania inca detinuta de stat se afla la opt procente distanta de Air France-KLM (cu 20% cota de piata). Tot 8% va fi si cresterea pietei in urmatorii doi ani cel putin, dupa cum spune country managerul KLM, Alexandru Dobrescu: "Pentru 2007 ne dorim o crestere in ritmul pietei, asa cum vor avea si celelalte companii de pe piata". Anul trecut Air France-KLM a avut o cifra de afaceri de aproximativ 45 mil. euro, cu o crestere medie de 10-15%, in conditiile unei oferte comerciale comune, cu preturi in proportie de 80% identice si cu aceleasi facilitati de fidelizare.

 

"Deja functionam ca un grup: avem locatii diferite, angajati diferiti, dar pentru client e acelasi card Flying Blue, pe care acumuleaza puncte de fidelitate indiferent daca zboara cu Air France sau KLM, activitatile sunt reglate intre echipele comerciale, oferim marilor corporatii contracte comerciale de grup, oferta comerciala e aceeasi, iar preturile (dupa un an de discutii) sunt la fel, cu variatii de 20%", spune country managerul Air France in Romania, Rudolphe Lenoir.

 

In acest moment, cele doua companii au opt zboruri zilnice din Bucuresti: cinci avioane Air France pleaca zilnic catre Paris, iar trei curse KLM merg la Amsterdam. "Principalul avantaj este ca un client care vrea sa ajunga intr-un punct unde nu duce nici o cursa directa are la dispozitie opt curse pe zi care il pot transporta la Paris sau Amsterdam pentru escala, iar pretul va fi acelasi", explica Rudolphe Lenoir.

 

Pentru 2006, KLM estimeaza o cifra de afaceri de 26 mil. euro, iar aplicarea cresterii pietei, de 8%, la cifra de afaceri a Air France de anul trecut (23 mil. euro, conform  ZF), ar duce la afaceri de aproape 30 mil. euro. La momentul incheierii anului fiscal 2006 cele doua echipe se vor unifica nu doar din punct de vedere comercial, ci si logistic: cei 13 angajati ai Air France se vor muta intr-un sediu nou, alaturi de cei 19 colegi ai lor de la KLM. "Sarcinile se vor imparti global, va fi mai usor din multe puncte de vedere", spune Alexandru Dobrescu, adaugand ca, oricum, numarul angajatilor din Romania va fi mai redus fata de alte filiale gratie nivelului ridicat de calificare al personalului.

 

In schimb, cele doua companii isi vor pastra in continuare flota proprie, orarul si brandul proprii, pana cand Jean-Cyrill Spinetta va decide intrarea cu un brand comun. Adica atunci cand va fi convins ca aceasta este cartea pe care cea mai mare alianta aeronautica a tuturor timpurilor trebuie sa o joace pentru se mentine in frunte.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/companii-cum-se-traduce-in-romaneste-fuziunea-air-france-klm-1007088
1007088
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.