O companie olandeză a proiectat un mijloc de transport care ar putea revoluţiona modul în care călătorim. Capsulele hyperloop ar fi la fel de rapide ca trenurile de mare viteză şi mai sustenabile decât avioanele

Autor: Andra Stroe Postat la 17 aprilie 2020 373 afişări

O companie olandeză a proiectat un mijloc de transport care ar putea revoluţiona modul în care călătorim. Capsulele hyperloop ar fi la fel de rapide ca trenurile de mare viteză şi mai sustenabile decât avioanele

La începutul acestei luni, compania olandeză Hardt Hyperloop a anunţat rezultatele unui studiu realizat în colaborare cu provincia Olanda de Nord, prin care a examinat ideea unui nou tip de călătorie experimentală.

Propunerile care vizează creare unei reţele care să transporte pasageri de la Amsterdam la Paris în mai puţin de 90 de minute sunt în discuţie în Olanda, după ce un studiu care arată că linia hi-tech ar putea fi viabilă din punct de vedere economic. Mijlocul de transport propus – hyperloop – este reprezentat de o capsulă elegantă, care ar circula ptrintr-un tub de oţel şi ar putea atinge o viteză de aproape 1.000 de kilometri/oră, scriu cei de la CNN.

Se presupune că acest tip de vehicul este mai sustenabil decât aeronavele şi mai rapid decât trenurile de mare viteză, iar avocaţii Hyperloop spun că acesta este viitorul călătoriilor între state, şi chiar intercontinentale.

Raportul a arătat că o reţea Hyperloop la nivel european ar scurta semnificativ timpul de transfer între oraşele europene, „estomparea” frontierelor şi oferirea de „avantaje economice remarcabile”. O mai bună conectare a zonei metropolitane din Amsterdam la alte centre europene, sugerează studiul, ar îmbunătăţi călătoriile de afaceri şi „va consolida valoarea economică a provinciei”.

Raportul spune că Hyperloop ar putea transporta 200.000 de pasageri pe oră, pe fiecare sens. Călătorii pot ajunge la Paris în 90 de minute - mai puţin de jumătate din timpul necesar în prezent cu trenul şi aproximativ în acelaşi timp ca un zbor direct, fără a fi nevoie de conexiuni la aeroport. O călătorie de la Amsterdam până la Bruxelles ar dura mai puţin de o oră prin Hyperloop, sugerează studiul. Această studiu marchează următoarea etapă în planul reprezentanţilor Hardt Hyperloop, în urma deschiderii unei instalaţii de testare în iunie 2019.

Anul trecut, CEO-ul şi cofondatorul companiei, Tim Houter, a declarat pentru CNN Travel că reţeaua europeană propusă de Hardt Hyperloop va oferi o „alternativă pentru zborurile poluante de scurtă durată”.

Pe hârtie, sună ca un câştig, dar rămân întrebări cu privire la fezabilitatea Hyperloop. Îngrijorările legate de faptul că aceste capsule vor fi sau nu potrivite pentru toate vârstele şi de evacuarea pasagerilor în caz de urgenţă sunt doar o parte dintre problemele ridicate. 

Cu toate acestea, Jereon Olthof, reprezentantul departamentului de transport al Olandei de Nord spune că este intrigat de studiu, care sună „foarte promiţător". 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
olanda,
studiu,
amsterdam

Citeşte pe comedymall.ro

Cum supravietuiesc afacerile mici în criză? Cum supravietuiesc afacerile mici în criză?

Decalogul unui mic antreprenor: Pentru noi în toată această perioadă a contat să nu ne pierdem cumpătul. Să rămânem atenţi. Să vorbim sincer şi deschis cu echipa. Să fim creativi şi să pivotăm rapid atunci când se arată posibilităţi. Să fim optimişti. Să avem încredere. Să fim îndrăzneţi. Să ştim la ce să renunţăm. Să fim recunoscători. Să ne agăţăm de orice ni se oferă.

vezi continuarea
ZF.ro
Sectorul din România care a învins total criza şi a explodat în pandemie Sectorul din România care a învins total criza şi a explodat în pandemie
Una dintre industriile din România care riscă să intre în colaps. Situaţia este critică
Mediafax
Guvernul Orban a picat testul în Parlament. Revenirea la majorarea pensiilor cu 40%, aprobată de majoritatea controlată de PSD Guvernul Orban a picat testul în Parlament. Revenirea la majorarea pensiilor cu 40%, aprobată de majoritatea controlată de PSD
Germania cere Marii Britanii să înceteze "jocurile" în negocierile pe tema relaţiilor post-Brexit
MonitorulApararii
Diplomaţia coercitivă în estul Mării Mediterane Diplomaţia coercitivă în estul Mării Mediterane
Dispute pe tema ingerinţelor în alegerile din SUA. Cine e mai periculoasă: Rusia sau China?
MonitorulPartidelor
Liderul PMP, către PNL şi USR: Lăsaţi-ne cu ipocrizia Liderul PMP, către PNL şi USR: Lăsaţi-ne cu ipocrizia
Senatul a aprobat ca profesorii şi personalul auxiliar să primească stimulente ca medicii
MonitorulSiguranteiCetateanului
Cine este Laurenţiu Baranga, noul şef al Oficiului pentru Combaterea Spălării Banilor, numit în funcţie de premierul Orban Cine este Laurenţiu Baranga, noul şef al Oficiului pentru Combaterea Spălării Banilor, numit în funcţie de premierul Orban
COMENTARIU Valeriu Şuhan Interviu cu un strigoi

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.