Compania care îşi testează produsele în “Iadul alb”: primăvara sunt posibile variaţii de temperatură între zi şi noapte de până la 40 de grade

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 20 martie 2017 80 afişări

Nokian Tyres, cel mai nordic producător de anvelope, îşi testează amănunţit anvelopele de iarnă pe zăpadă, gheaţă şi lapoviţă în centrul de testare denumit White Hell („Iadul Alb”), aflat în apropierea localităţii Ivalo din Laponia.

Compania care îşi testează produsele în “Iadul alb”: primăvara sunt posibile variaţii de temperatură între zi şi noapte de până la 40 de grade
Compania care îşi testează produsele în “Iadul alb”: primăvara...

Centrul se întinde pe mai mult de 700 de hectare de câmp înzăpezit şi este poziţionat mult dincolo de Cercul Polar Arctic, cu câteva sute de kilometri mai la nord de Rovaniemi, oraşul Crăciunului şi domiciliul oficial al legendarului Moş Crăciun.

Nokian Tyres a înfiinţat centrul de testare de la Ivalo la jumătatea anilor '80, mai exact în 1986, iar de atunci acesta a dobândit reputaţia celui mai exigent, vast, complex şi extrem centru de testare a anvelopelor în mediu natural, din întreaga lume. La White Hell, iarna temperaturile scad mult sub zero grade, în timp ce primăvara sunt posibile variaţii de temperatură între zi şi noapte de până la 40 de grade.

Din luna noiembrie şi până în mai, pistele de testare sunt supraagolemerate. În această perioadă de aproximativ 200 de zile de ger sunt testate peste 20.000 de anvelope şi sunt parcurşi peste 40.000 de kilometri pe pistă. Echipele extrem de experimentate de şoferi profesionişti testează anvelopele zi şi noapte. În cadrul centrului sunt peste 20 de piste întreţinute constant, întinse pe mai mult de 100 de kilometri, incluzând un „culoar de gheaţă" lung de 700 de metri în care sunt posibile testări în condiţii controlate. Întreţinerea pistei este foarte dificilă deoarece condiţiile pistelor înzăpezite şi îngheţate trebuie să fie comparabile, pentru obţinerea unor rezultate concludente. Practic, aceeaşi grosime a zăpezii, aceeaşi duritate a gheţii, cât şi curăţarea pistei în funcţie de necesităţi, trebuie asigurate constant.

Pentru unele teste este esenţială simularea condiţiilor extreme. De aceea, testele de anvelope de la Ivalo presupun sute de ore de frânare şi accelerare pe circuit, în slalom şi pe pantă, pe suprafaţă înzăpezită şi îngheţată. Datorită acestor testări intense Nokian Tyres este considerat lider mondial în dezvoltarea şi fabricarea de anvelope.

Piloţii de teste experimentaţi sunt esenţiali pentru această activitate, însă pe lângă testele efectuate de aceştia, se realizează şi teste cu vehicule robot, care garantează repetarea exactă a testelor individuale. Totuşi, acestea au doar un rol de susţinere, deoarece nicio maşină şi niciun dispozitiv nu pot înlocui piloţii adevăraţi şi experienţa acestora. Unei persoane îi sunt necesari câţiva ani buni pentru a deveni un foarte bun pilot de teste profesionist, capabil să furnizeze informaţii valoroase.
„În testare sunt utilizate tehnologii de ultimă generaţie care continuă să se îmbunătăţească şi să se dezvolte. De exemplu, monitorizarea în timp real a temperaturii şi umidităţii relative ne face munca mai uşoară şi mai rapidă,” declară Petri Peltoniemi, Test Manager, Nokian Tyres.

În 2017, Nokian Tyres deschide un nou centru tehnologic cu scopuri multiple în Santa Cruz de la Zarza, Spania, atât pentru anvelopele de iarnă, cât şi pentru cele de vară, pentru a stimula dezvoltarea producţiei pe tot parcursul anului. Situat la sud de Madrid, acest centru de dezvoltare modern se va desfăşura pe mai bine de 300 hectare şi va fi înconjurat de o pistă ovală de 5 kilometri.

În centrul pistei ovale se vor afla piste de cercetare şi testare suplimentare, pentru acvaplanare, frânare şi manevrare pe suprafeţe umede. Aici se vor desfăşura şi majoritatea testelor de omologare, inclusiv testarea nivelului de zgomot al anvelopelor. Nokian Tyres va investi în noua unitate aproximativ 16 milioane de euro.

Nokian Tyres a fost fondată în 1988, însă îşi are rădăcinile în anul 1898, când a fost înfiinţată Suomen Gummitehdas Oy sau Fabrica de cauciuc finlandeză. Compania este cel mai nordic producător de anvelope din lume. Promovează şi facilitează şofatul în siguranţă, în condiţii exigente. Anvelopele inovatoare pentru autoturisme de pasageri, camioane şi maşini grele, sunt comercializate în special în zonele cu zăpadă, împădurite, şi cu condiţii de şofat dificile din cauza anotimpurilor schimbătoare.
În 2015, cifra de afaceri netă a companiei a fost de aproximativ 1,4 miliarde euro, iar la finalul anului numărul angajaţilor a fost de 4.400. Acţiunile Nokian Tyres sunt listate la bursa Nasdaq Helsinki. Unităţile de producţie se află în Finlanda şi Rusia. La sediul central din Nokia, Finlanda, are loc dezvoltarea centralizată a produselor, sunt finalizate prototipurile şi sunt efectuate testele. Toate produsele sunt dezvoltate conform obiectivelor de siguranţă durabilă şi de respectare a mediului pe parcursul întregului ciclu de viaţă al produsului. Sediul central al Nokian Tyres se află în Nokia, Finlanda, iar sediul european este la Praga.
 

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro

Care sunt planurile celui mai puternic executiv din industria telecom Care sunt planurile celui mai puternic executiv din industria telecom

Liudmila Climoc, CEO al Orange România, lider pe piaţa locală de telefonie mobilă, vorbeşte despre planurile companiei pentru dezvoltarea unor noi servicii, despre perioada de timp necesară integrării tehnologiei 5G, dar şi despre perspectivele pieţei româneşti de comunicaţii. Ce beneficii vor avea consumatorii de rând, dar şi cei din sfera de business în era 5G? Mai este loc de creştere pe piaţa locală? Cum a evoluat numărul clienţilor pe zona de servicii fixe? Sunt doar câteva dintre subiectele abordate de executiv.

vezi continuarea
ZF.ro
ATENŢIE! Cum se pregăteşte ANAF să oprească evaziunea fiscală URIAŞĂ ATENŢIE! Cum se pregăteşte ANAF să oprească evaziunea fiscală URIAŞĂ
DEZASTRUL de pe piaţa muncii: Sunt salarii mici în România? ”Noi oferim 15.000 LEI NET pe lună. Şi nu vine NIMENI! Pur şi simplu nu sună telefonul, măcar să avem o discuţie!”
ProMotor.ro
ADIO fumat în maşină! Uite ce lege dură se pregăteşte! ADIO fumat în maşină! Uite ce lege dură se pregăteşte!
Ce aduc românii în bagaje când se întorc în ţară. FOTO viral de pe o autostradă din Ungaria!
Maşină cu un NUMĂR DE ÎNMATRICULARE INTERZIS, fotografiată într-un oraş din România - FOTO
Descopera.ro
BEŢI des VIN alb sau vin roşu fără să cunoaşteţi ce se ascunde în realitate în STICLELE pe care le cumpăraţi BEŢI des VIN alb sau vin roşu fără să cunoaşteţi ce se ascunde în realitate în STICLELE pe care le cumpăraţi
Experimentul ŞOCANT pe care un tânăr medic l-a făcut pe o sclavă TÂNĂRĂ. "Are o dimensiune extraordinară"
''PIESA'' cu care femeile dau gata orice BĂRBAT. A scandalizat mult timp
Go4it.ro
Un fost luptător SEAL a oferit, în câteva cuvinte, soluţia INCREDIBILĂ pentru distrugerea dictaturii lui Kim Jong-un din Coreea de Nord, folosind această „armă”. Expert: S-ar putea să meargă! Un fost luptător SEAL a oferit, în câteva cuvinte, soluţia INCREDIBILĂ pentru distrugerea dictaturii lui Kim Jong-un din Coreea de Nord, folosind această „armă”. Expert: S-ar putea să meargă!
O companie din CHINA anunţă telefonul care se încarcă în doar 13 minute! Tehnologia revoluţionară pe care SAMSUNG şi APPLE nu o au
Camerele video vândute la SECOND HAND au fost folosite pentru a SPIONA ce fac noii proprietari la ei acasă
Csid.ro
Dieta de vară: cum să slăbeşti 4 kilograme în 2 săptămâni Dieta de vară: cum să slăbeşti 4 kilograme în 2 săptămâni
Cât de stropite sunt roşiile româneşti din pieţe?
Dr. Mihaela Bilic: cum slăbeşti simplu şi ieftin 30 de kilograme VIDEO MARIUS TUCĂ SHOW

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.