Cinci companii româneşti sunt în proces de extindere internaţională după prima ediţie MoonShotX. Programul continuă din toamnă cu o nouă ediţie. Cristian Sporiş, Raiffeisen: Prin acest program, vrem să susţinem companiile româneşti să fie mai competitive la nivel regional şi internaţional
MoonShotX, primul program din România dedicat scalării internaţionale a companiilor mid-corporate, a încheiat prima ediţie, cinci companii fiind în proces de scalare internaţională, dintre care patru în Marea Britanie şi una în Statele Unite.
Companiile aflate în proces de scalare sunt: Rebeldot (IT&C), Bento (IT&C), Lasting Software (IT&C – SATCO), Euroteam (Transporturi), Raptronic (Farma).
Programul, desfăşurat de Raiffeisen Bank România în parteneriat cu InnovX, a început în septembrie 2024, şi a reunit la start 21 de companii româneşti (cu cifră de afaceri între 5 şi 50 de milioane de euro) din peste 760 analizate.
Ulterior, în perioada octombrie 2024 – februarie 2025, companiile au trecut printr-un bootcamp şi prin sesiuni de mentorat. Pe baza planurilor de extindere, 14 dintre companiile din program au participat la sesiuni internaţionale de scalare, la Viena, Washington şi Londra, unde şi-au prezentat business-urile în faţa unor potenţiali clienţi şi investitori.
“MoonShotX este parte din strategia noastră pe termen lung prin care susţinem companiile româneşti să fie mai competitive la nivel regional şi internaţional. Ne dorim să dăm acest exemplu - că firmele româneşti pot concura cu succes cu alte companii globale şi să creştem reputaţia României ca hub de antreprenoriat şi de inovaţie”, a declarat Cristian Sporiş, Vice-Preşedinte, Divizia Corporate şi Membru în Consiliul Director al Raiffeisen Bank România.
Raiffeisen Bank România şi InnovX anunţă acum deschiderea înscrierilor pentru MoonShotX 2.0. Cea de a doua ediţie va reuni 20 de companii, dintre care cele mai bune 10 vor merge în etapa de internaţionalizare, în urma unui proces de selecţie.
”Cu MoonShotX am reuşit să aducem în ecosistemul de accelerare executivă o strategie blue-ocean, adresând în mod personalizat nevoile reale ale companiilor participante. Am construit astfel un program de mentorat aplicat, cu o reţea solidă de parteneri locali şi internaţionali, pentru a sprijini companiile în etapa de extindere internaţională”, a declarat Diana Dumitrescu, CEO, InnovX.
Faza de internaţionalizare include, de asemenea, o premieră. Pe lângă sesiunile din Austria, S.U.A şi Marea Britanie, MoonShotX va ajunge şi în Asia, destinaţia urmând a fi anunţată ulterior.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













