Christina Meinl, Managing Partner Julius Meinl, Austria: „Obţinem cele mai bune talente la nivel de grup din România. Aşa că, indiferent ce faceţi în România, continuaţi să faceţi asta pentru că ne oferiţi cele mai bune talente”

Autor: Ioana Matei Postat la 04 martie 2024 930 afişări

Christina Meinl, Managing Partner Julius Meinl, Austria: „Obţinem cele mai bune talente la nivel de grup din România. Aşa că, indiferent ce faceţi în România, continuaţi să faceţi asta pentru că ne oferiţi cele mai bune talente”

Ai zice că în epoca AI şi a reţelelor sociale, obiceiurile de secol XVIII nu îşi mai au locul – dar iată că tradiţia balului vienez este una care încă rezistă în timp. „Alles!” a răspuns anul acest chiar Christina Meinl, care purta o rochie de culoare albastru roial (creaţia unui designer austriac aveam să aflu), la îndemnul de la debutul balului Kaffeesiederball – Balul Prăjitorilor de Cafea - „Alles walzer!”. Organizat în Palatul Hofburg din Viena, la începutul lunii februarie, evenimentul este susţinut an de an de brandul de cafea dezvoltat de familia Meinl şi aflat sub conducerea celei de-a cincea generaţii. Un context cum nu se poate mai potrivit decât pentru o discuţie cu Christina Meinl, chiar înainte de bal, despre tradiţie, inovaţie şi felul în care familiile din spatele brandurilor europene pot să găsească echilibrul între cele două. 

  •  Aţi comandat un espresso - câte beţi zilnic? 

Destul de multe, depinde de ziua respectivă. Dar unul dintre espresso-urile mele preferate este cel pe care îl beau la miezul nopţii, înainte de culcare. Soţul meu şi cu mine bem un espresso şi apoi dormim - observ că mulţi oameni sunt puţin surprinşi de acest obicei. Dar în rest, pe parcursul zilei, la birou, cu cât trece ziua mai mult, beau cafea, dar nu doar espresso, uneori este cafea făcută la presa franceză, gustăm diferite tipuri de cafea, încercăm noi ediţii limitate. Deci nu trebuie neapărat să fie mereu un espresso, în acest caz este un espresso. Este întotdeauna vorba despre starea de spirit, despre moment. Cineva pe care îl cunosc a spus cândva: cafeaua îşi alege metoda de preparare, ceea ce îmi place, pentru că există cafele diferite. Dar când vin cafele cu origini noi, le gustăm, apoi le gustăm în diferite moduri de preparare. Şi uneori există o metodă de preparare unde eşti uimit, în care corpul cafelei şi armonia ei sunt cu adevărat plăcute. Aşa că spun adesea că nu vreau neapărat să definesc imediat cum trebuie preparată cafeaua, trebuie să o gustăm în diferite moduri. 

  •  La ce se referă  sloganul companiei, mai mult decât un moment? 

„Mai mult decât un moment” înseamnă mai multe lucruri. Numărul unu: Cafeneaua Vieneză înseamnă, încă din secolul trecut, să-ţi iei timp, să stai lângă cafea. Stilul italian înseamnă să bei o cafea şi să pleci. Stilul vienez înseamnă să stai jos şi să te bucuri. Şi să creezi amintiri - este mai mult decât un moment. Toţi ne amintim o conversaţie, un râs, un contact vizual. Tot timpul sunt momente pe care ni le amintim. Şi evident, cu o moştenire de 160 de ani, (brandul nostru n.red.) este mai mult decât un moment.

  • Sunt sigură că sunteţi familiarizată şi cu consumatorul român. Este el diferit faţă de consumatorii din alte părţi ale Europei?

Nu vă pot spune exact care este portretul consumatorului român, dar un lucru pe care-l observ de fiecare dată când merg în România este cultura alimentară şi a băuturilor - cred că este frumoasă. Aveţi restaurante de înaltă calitate, mâncare şi băutură de înaltă calitate. Şi vedem o mare căutare pentru cafea de înaltă calitate. Aprecierea pentru cafea şi diferitele metode de preparare sunt foarte evidente. Îmi amintesc că am intrat într-o cafenea în Bucureşti. Am mers într-un colt de clădire, faţada nu părea prea impresionantă. Am intrat şi am găsit însă cea mai bună maşină de cafea de pe piaţă. Şi cănile erau speciale şi am spus: „Wow, îmi plac cănile tale”. Şi proprietarul a spus: „Da, le-am adus din Australia pentru că mi se par frumoase”. Şi asta pentru mine simbolizează România. Aprecierea şi nevoia pentru mâncare şi băutură de înaltă calitate. Asta mi se pare fascinant. Şi există multe restaurante frumoase în România, spre deosebire de alte locuri. Asta înseamnă România pentru mine. 

  • În ceea ce priveşte afacerile, aveţi planificate investiţii acolo sau în Europa Centrală şi de Est în perioada următoare?

Investim este în producţia noastră. Avem o instalaţie fotovoltaică. Şi în Italia, unde prăjim, folosim căldura din fabricile de prăjire pentru a răcori birourile vara şi a le încălzi iarna. Acestea sunt investiţiile pe care le facem la nivelul producţiei noastre. Şi în mod clar, în România, la nivel local, investim şi în maşini, în râşniţe, investim într-un serviciu tehnic pentru a aduce cu adevărat cea mai bună calitate de cafea la client. Şi pentru noi, aceasta reprezintă o investiţie. Este o investiţie în maşini, dar şi o investiţie în oameni, în formarea oamenilor. Unul dintre lucrurile pe care nu le întrebaţi, dar care mă fascinează, este că România este rezervorul nostru absolut de talente. Obţinem cele mai bune talente din grup din România, mai ales când vine vorba despre femei. Avem multe femei în poziţii de conducere din România şi este ţara noastră numărul unu de unde provine mult talent. Inteligente, muncitoare, cu o gândire perseverentă. În sectoare interesante precum finanţele, IT, toţi liderii noştri sunt doamne românce. Aşa că, indiferent ce faceţi în România, continuaţi să faceţi asta pentru că ne oferiţi cele mai bune talente. Persoana care conduce afacerea în Statele Unite este domn român. Aşa că spunem adesea că România este rezervorul nostru de talente în cadrul grupului nostru.

CITIŢI INTERVIUL PE LARG CU CHRISTINA MEINL, CÂT ŞI MAI MULTE DETALII DIN ATMOSFERA BALULUI VIENEZ, ÎN URMĂTOAREA EDIŢIE A BUSINESS MAGAZIN.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.