Ce se întâmplă cu Nurofen, unul dintre cele mai folosite medicamente din România

Autor: Georgiana Mihalache Postat la 10 iunie 2022 2266 afişări

Ce se întâmplă cu Nurofen, unul dintre cele mai folosite medicamente din România

Reckitt Benckiser România, subsidiara companiei britanice, care aduce pe piaţa locală brandul Nurofen, cel mai vândut produs pentru dureri sau răceală şi gripă, a încheiat anul 2021 cu afaceri de 390 mil. lei, în scădere cu 11% faţă de anul anterior, arată datele publice de la Ministerul de Finanţe.

Este al doilea an consecutiv de scădere pe piaţa locală a vânzărilor Reckitt Benckiser, în contextul în care în pandemie a fost obligatorie masca de protecţie. Acest lucru a dus la mai puţine răceli în sezonul rece, după cum au arătat specialiştii din domeniul medical – medici şi far­macişti, în baza pre­zentărilor pa­cien­ţilor.

Influenţa pan­demiei de COVID-19 se vede direct în vânzările brita­nicilor, în contextul în care înainte de 2020 afacerile erau pe un trend constant de creştere.

În 2021, Reckitt Benckiser a avut 15,6 mil. lei profit, faţă de 20,7 mil. lei cu un an în urmă. În total, compania angajează peste 160 de oameni, potrivit datelor publice.

În cazul Reckitt Benckiser, produsul cel mai cumpărat din portofoliul companiei pe piaţa locală este Nurofenul, cu variantele pentru durere şi pentru răceală şi gripă. Din vânzările totale ale Reckitt Benckiser în România, un singur brand, Nurofen, aduce 20% din business, potrivit calculelor făcute de ZF pe baza datelor anterioare ale companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.

Nurofen face parte din portofoliul companiei britanice Reckitt-Benckiser din 2006, sub această marcă fiind comercializate atât produse împotriva durerii, precum Nurofen Forte, Nurofen Immedia Ultra sau gelul Nurofen, cât şi împotriva răcelii şi gripei (Nurofen Răceală şi Gripă). De asemenea, din gama Nurofen fac parte şi produsele pentru copii (siropuri şi supozitoare).

Preţul pentru Nurofen răceală şi gripă, 24 de comprimate, variază între 24 şi 33 de lei pe site-urile mai multor reţele farmaceutice.

Piaţa farmaceutică din România a generat vânzări de peste 21 de miliarde de lei în 2021, în creştere cu 17% faţă de anul anterior, potrivit datelor furnizate de compania de cercetare de piaţă Cegedim. La nivel de consum însă, piaţa a evoluat cu un ritm mai scăzut, de doar 5% în plus la numărul de cutii care au ajuns la pacienţii români. Astfel, anul trecut, volumul medicamentelor eliberate a fost de 658 de milioane de cutii, mai arată studiul Pharma & Hospital Report, realizat de Cegedim.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.