Ce cumpără oamenii de pe internet? Hainele, vacanţele şi electrocasnicele erau pe primele locuri în 2019, dar pandemia a schimbat obiceiurile

Autor: Cristina Roşca Postat la 28 decembrie 2020 140 afişări

Patru din zece europeni care fac shopping online au declarat că îşi cumpără haine din mediul virtual, arată un studiu al Confederaţiei Europene a Producătorilor de Haine şi Textile (Euratex). Pe locul doi se află vacanţele, fie că e vorba de bilete de avion sau de cazări (cu 34% dintre respondenţi) şi electrocasnicele şi bunurile pentru locuinţă (29%). Datele sunt aferente anului 2019, cel mai recent pentru care există date.

Ce cumpără oamenii de pe internet? Hainele, vacanţele şi electrocasnicele erau pe primele locuri în 2019, dar pandemia a schimbat obiceiurile

Patru din zece europeni care fac shopping online au declarat că îşi cumpără haine din mediul virtual, arată un studiu al Confederaţiei Europene a Producătorilor de Haine şi Textile (Euratex). Pe locul doi se află vacanţele, fie că e vorba de bilete de avion sau de cazări (cu 34% dintre respondenţi) şi electrocasnicele şi bunurile pentru locuinţă (29%). Datele sunt aferente anului 2019, cel mai recent pentru care există date.

Este interesant de văzut cum a schimbat pandemia acest podium dat fiind că în 2020 călătoriile au fost imposibil de realizat timp de câteva luni – când lumea întreagă a fost în lockdown -, iar apoi au fost limitate puternic în restul anului. Pe de altă parte, vânzările de electrocasnice şi bunuri pentru casă au explodat, banii care în mod normal se duceau către ieşirile în oraş sau către vacanţe fiind direcţionaţi către altceva.

De partea cealaltă, vânzările de haine şi echipamente sportive au continuat să crească în online, conform jucătorilor din piaţă, mai ales că o vreme magazinele fizice au fost închise, iar apoi consumatorii au fost temători să meargă la fel de des la mall să facă shopping.

Ce altceva mai cumpără românii şi ceilalţi europeni de pe internet? Biletele la evenimente erau pe locul patru în top cu 26% dintre respondenţi care au optat pentru astfel de produse anul trecut. Din nou, cifrele în 2020 sunt diferite pentru că astfel de concerte, meciuri, festivaluri sau alte evenimente majore nu au avut loc. Au rămas însă la mare căutare cărţile şi revistele (21% dintre respondenţi în 2019), filmele şi muzica (18%), echipamentele electronice (17%), alimentele şi alte produse de uz constant (17%). Mai puţini au fost cei care au optat pentru servicii telecom, medicamente sau alte produse.

Comerţul online a fost de departe câştigătorul acestui an, magazinele virtuale funcţionând la foc continuu indiferent de tipul de produse vândute, mai ales că offline-ul a fost vizat de mai multe sau mai puţine restricţii în funcţie de perioada lui 2020 şi de cifrele aferente îmbolnăvirilor.

În acest context, estimările arată că în România comerţul online a crescut cu 32%, ajungând în 2020 la peste 5 miliarde de euro, conform datelor oferite de casa de avocatură Dentons.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.