Care sunt preferinţele românilor care vor să îşi cumpere o maşină

Autor: Andreea Tobias Postat la 13 aprilie 2023 76 afişări

Care sunt preferinţele românilor care vor să îşi cumpere o maşină

Românii sunt printre europenii care cheltuie cel mai puţin pe maşinile second hand. Aleg ori maşini ieftine ori foarte scumpe. Intervalul în care românii îşi schimbă cel mai des maşina este de 4-6 ani de la achiziţionare.

Obiceiurile cumpărătorilor de maşini din Europa variază de la o ţară la alta, deoarece oamenii diferă semnificativ în ceea ce priveşte puterea de cumpărare şi aşteptările pe care le au de la un vehicul. Există însă un aspect care îi uneşte pe toţi şoferii aflaţi în căutarea unei maşini second hand – dorinţa de a beneficia de un preţ cât mai mic.

Pentru şoferii români, preţul este şi mai important – 44,8% dintre cumpărătorii de pe piaţa auto second hand consideră preţul ca fiind cel mai important factor atunci când iau o decizie de cumpărare.

Intervalul în care românii îşi schimbă cel mai des maşina este de 4-6 ani de la achiziţionare, marjă care se încadrează în media ţărilor din regiune. 36,5% dintre români tind să-şi cumpere un alt vehicul la 4-6 ani, ceea ce este exact la fel ca în Franţa (36,5%) sau în Polonia (36,6%), potrivit unui studiu carVertical.

Fiecare al 10-lea cumpărător român caută să-şi schimbe vehiculul între 7 până la 10 ani, interval de timp cu procentaj foarte asemănător cu Ungaria (10,4%). Un sfert dintre români schimbă vehicule la fiecare 1-3 ani, ceea ce este foarte asemănător cu obiceiurile şoferilor din Franţa (25,9%).

„Mai mult de o cincime dintre respondenţii din România ne-au spus că sunt în proces de cumpărare a primei lor maşini, ceea ce înseamnă că ţara ar putea avea o pondere mai mare de şoferi noi în comparaţie cu pieţele învecinate”, spune Matas Buzelis, şeful departamentului de comunicare al companiei citate.

Mai mult, 6,1% dintre şoferii români tind să-şi înlocuiască maşina mai rar decât la fiecare 10 ani ceea ce face România mai puţin conservatoare la acest capitol decât Franţa (12,9%), Cehia (10%) sau chiar Italia (7,9%).

În funcţie de marcă, model, anul de fabricaţie şi starea actuală, o maşină la mâna a doua poate costa de la câteva sute până la câteva zeci de mii de euro. În jur de 8,9% dintre şoferii români decid să-şi cumpere un vehicul de până la 4.900 de lei. În acelaşi timp, în ţări precum Polonia şi Cehia aproximativ 10% dintre şoferii se aşteaptă să cheltuiască nu mai mult de 4.900 de lei pentru o maşină, în timp ce în Ungaria, această pondere este de 10,3%.

Totuşi, cea mai populară categorie de preţ pentru o maşină second hand în România este cea cuprinsă între 4.900 şi 14.800 lei. Mai mult de un sfert dintre proprietarii de maşini (25,6%) decid să cheltuiască o sumă care se încadrează între aceste limite pentru următoarea lor achiziţie. 15,5% dintre cumpărătorii de maşini second hand au un buget cuprins între 14.800 şi 24.600 lei, în timp ce 16,8% dintre şoferi vizează maşini cu preţuri de 24.600-49.200 lei.

Când vine vorba de vehicule mai scumpe, 12,2% dintre cumpărătorii de maşini cheltuie sume între 49.200 şi 73.900 de lei. Capitolul la care românii excelează în raport cu restul europenilor este cel al maşinilor de lux - 5,1% dintre şoferii din România au declarat că aleg vehicule care costă între 221.600 şi 295.400 de lei iar 5,6% vehicule de peste 295.400 lei.

Situaţia economică dintr-o anumită ţară reflectă cât de mult doresc şoferii să plătească pentru un vehicul second hand. În România, Polonia, Ungaria şi Cehia, majoritatea cumpărătorilor cheltuiesc până la 14.800 de lei pe maşini. Aceste cifre sunt mult mai mari în ţările vest-europene, cum ar fi Italia, Marea Britanie şi Franţa, unde majoritatea se încadrează între 24.600 şi 73.900 de lei când achiziţionează un vehicul second-hand.

Atunci când aleg o maşină, majoritatea şoferilor români sunt îngrijoraţi de starea sa tehnică. Istoricul coliziunilor şi preţul sunt de asemenea printre priorităţile principale. Emisiile de carbon sau ţara de origine a unui vehicul sunt factorii cei mai puţin importanţi.

Cumpărătorii de maşini second hand acordă prioritate lucrurilor similare în toate ţările chestionate. Starea tehnică, preţul şi siguranţa sunt cei mai importanţi factori pentru şoferii din Ungaria, Italia şi Spania. Cu toate acestea, pentru majoritatea şoferilor români, siguranţa nu este printre priorităţile de top.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
români,
maşini,
obiceiuri

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.