BRAT: Românii petrec aproape 280 de minute zilnic pe internet. Ştirile şi muzica, cele mai de interes

Autor: Madalina Cerban - Mediafax Postat la 17 decembrie 2015 71 afişări

Utilizatorii de internet din România petrec aproape 280 de minute zilnic online, principalele lor teme de interes fiind ştirile, muzica, informaţiile din domeniul medicinei şi cele din zona culturală, potrivit Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT).

Biroul Român de Audit Transmedia a organizat, joi, o dezbatere pe baza studiilor pe care le desfăşoară şi ale căror concluzii au fost reunite sub titulatura "BRAT - Tendinţe Media".

Studiile BRAT au prezentat aspecte referitoare la media din România (TV, radio, internet şi outdoor-OOH) şi modul în care a evoluat consumul de media în 2015, comparativ cu 2005.

Principala concluzie desprinsă de BRAT în urma cercetărilor sale este aceea că internetul s-a transformat dintr-un canal media într-o utilitate şi a devenit foarte popular, în special în rândul tinerilor. Astfel, 95% dintre tinerii cu vârste între 14 şi 24 de ani utilizează internetul în mediul urban, iar 82% dintre tinerii cu vârste între 14 şi 24 de ani utilizează internetul în mediul rural.

În cadrul dezbaterii, Arina Ureche, directorul general al BRAT, a vorbit despre timpul pe care românii spun că îl petrec online zilnic, cifra fiind foarte mare.

"Sunt aproape 280 de minute pe care oamenii declară că l-au petrecut pe internet", a spus Arina Ureche, precizând că se referă la utilizatorii de internet din România.

Potrivit studiilor BRAT, utilizarea internetului s-a diversificat şi gradul de acoperire a nevoilor satisfăcute a crescut. Astfel, 75% dintre utilizatori folosesc e-mailul, 63% îl folosesc pentru accesarea unor site-uri de servicii online, 20% - pentru jocuri de noroc şi pariuri sportive, 30% din populaţia din mediul urban face cumpărături pe internet, iar 26% dintre persoanele cu vârsta cuprinsă între 25 şi 34 de ani realizează operaţiuni bancare online.

În ceea ce priveşte scopul folosirii internetului, cei mai mulţi dintre utilizatori caută informaţii cu ajutorul motoarelor de căutare (84%), folosesc e-mailul (75%) şi accesează reţelele sociale (74%). Totodată, 72% dintre utilizatori spun că urmăresc materiale video, 69% citesc ştiri, 64% caută anunţuri de mică publicitate, 63% caută informaţii despre produse/ servicii în vederea achiziţiei, 48% ascultă materiale audio, 31% fac operaţiuni bancare online şi 20% participă la jocuri de noroc şi pariuri sportive.

Principalele teme de interes ale utilizatorilor de internet sunt ştirile (pentru 53%) şi muzica (pentru 50%). În acest clasament al temelor de interes urmează: medicină/ sănătate (pentru 41% dintre utilizatori), cultură/ filme/ cinema (40%), reţete culinare/ bucătărie (36%), educaţie/ dezvoltare personală (36%), vacanţe/ călătorii (32%), casă/ decoraţiuni/ renovări (30%), computere/ software/ IT (27%) şi politică (26%).

De asemenea, potrivit BRAT, internetul a devenit un fenomen de masă. În prezent, există 8,8 milioane de utilizatori de internet la nivel naţional, dintre care 6,5 milioane utilizează zilnic internetul.

Totodată, 70% din populaţia urbană şi 44% din cea rurală utilizează internetul (56% din populaţia din mediul rural are acces la internet, dar doar 44% îl utilizează). Conform BRAT, 56% din populaţia cu vârsta cuprinsă între 14 şi 64 de ani utilizează zilnic internetul.

În ceea ce priveşte profilul utilizatorului de internet după gen, există un echilibru de 50%-50% între femei şi bărbaţi. De asemenea, cei mai mulţi dintre utilizatorii de internet (51%) au vârsta cuprinsă între 25 şi 44 de ani.

Pe de altă parte, potrivit BRAT, electricitatea (99%) şi conexiunea la internet în gospodărie (56%) se află pe primele locuri în privinţa accesului la utilităţi ale românilor în mediul rural. Urmează, în ordine, accesul la alimentare cu apă curentă (45%), la canalizare (45%), la baie/ duş în interiorul locuinţei (36%), la alimentare cu apă caldă (32%), la grup sanitar în interiorul locuinţei (28%) şi la reţeaua de gaze (10%).

De asemenea, internetul a desprins conţinutul de canalul media original şi l-a retransmis utilizând mijloace specifice, dar oamenii rămân fideli brandului de conţinut indiferent de platforma pe care acesta este transmis, mai spune BRAT.

Astfel, 48% dintre utilizatorii de internet citesc site-uri ale unor ziare online (procentul fiind în creştere faţă de anul 2005, când era de 16%), 46% citesc site-uri ale unor reviste online (faţă de 14%, în 2005), 34% ascultă radio online (faţă de 5%) şi 32% se uită la un post TV online (faţă de 2%).

Însă, în ciuda creşterii utilizării internetului, nivelul încrederii în informaţiile găsite online a scăzut în 2015, la 45%, comparativ cu anul 2005, când era de 60%, mai spune BRAT.

Cu toate acestea, utilizatorii de internet spun că, atunci când au nevoie de informaţii, primul loc unde le caută este pe internet - 76% (în creştere faţă de 2005, când era 55%).

De asemenea, 71% dintre aceştia spun că internetul este indispensabil la serviciu, şcoală, facultate, faţă de 66%, în 2005. De asemenea, pentru 63% dintre aceştia comentariile publicate de alţii pe internet sunt utile.

În ceea ce priveşte cumpărăturile pe internet, 50% dintre utilizatori spun că acestea le fac viaţa mai uşoară.

Totodată, potrivit BRAT, modul de accesare a internetului s-a diversificat şi sofisticat. Astfel, 89% dintre utilizatori folosesc internetul de acasă şi doar 8% de la internet cafe, în timp ce 70% din populaţia urbană deţine un calculator şi 35% deţine un laptop. Totodată, 38% din populaţia urbană deţine un telefon mobil, iar 14% - o tabletă.

De asemenea, dezvoltarea tehnologiei din ultimii 5 ani a avut un impact puternic asupra populaţiei, crescând numărul de dispozitive utilizate pentru accesarea internetului atât în urban, cât şi în rural. Astfel, 20% din populaţia urbană utilizează 3 sau mai multe dispozitive pentru accesarea internetului, iar în rural procentul este de 21%.

Diversificarea dispozitivelor care accesează internetul a dus la creşterea numărului de clienţi unici la 80 de milioane lunar, faţă de 7 milioane de vizitatori lunar. 70% din totalul clienţilor unici sunt generaţi de dispozitivele mobile. Indicatorii clienţi unici şi număr de vizitatori mai sunt comparabili doar la nivel de zi, pentru perioadele mai lungi diferenţa crescând exponenţial favorizată de creşterea numărului de dispozitive, de utilizarea mai multor browsere de pe acelaşi dispozitiv şi de ştergerea cookie-urilor, precizează BRAT.

Pe de altă parte, televiziunea, radioul şi presa scrisă se confruntă în prezent cu o tendinţă de descreştere a interesului publicului. Internetul este singurul canal câştigător, clasându-se în 2015 pe poziţia a treia în consumul de media, după TV şi panotaj. Panotajul, un mediu de expunere al mesajelor publicitare şi nu un purtător de conţinut media, înregistrează o evoluţie constantă.

Dacă, în 2005, 48% din populaţia oraşelor citea zilnic cel puţin o publicaţie tipărită, în prezent, cititorii nu depăşesc 13% din populaţie. O scădere semnificativă a consumului zilnic este evidentă şi în cazul radioului - de la 59% la 36% din populaţie, în cazul TV-ului descreşterea fiind de 13 procente, de la 89% la 76%. Interesul oamenilor s-a canalizat către internet, utilizatorii zilnici crescând de 5 ori în ultimii 10 ani şi atingând 56%, în 2015, în mediul urban.

Panotajul este cel care nu a suferit modificări în ultimii 10 ani, el fiind influenţat doar de obiceiurile zilnice de călătorie ale oamenilor, care s-au menţinut constante.

Pe de altă parte, potrivit BRAT, în comparaţie cu alte ţări, aparent în România, procentul investiţiilor în TV este ridicat, iar în presa scrisă, mai scăzut, în timp ce timpii medii de consum au valori comparabile.

BRAT este organizaţia industriei de media din România care măsoară audienţa presei scrise şi a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) şi monitorizează investiţiile în publicitate (presa scrisă, online, radio şi outdoor). Măsurătorile şi monitorizările BRAT sunt independente şi transparente, pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii săi în concordanţă cu normele internaţionale.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
BRAT,
INTERNET,
MEDIA
/actualitate/brat-romanii-petrec-aproape-280-de-minute-zilnic-pe-internet-stirile-si-muzica-cele-mai-de-interes-14923609
14923609
comments powered by Disqus
Avocatul gulerelor albe Avocatul gulerelor albe

Mihai Mareş se numără printre primii avocaţi români care s-au specializat pe criminalitatea gulerelor albe, apărând executivi de top, antreprenori, afaceri dezvoltate în România sau subsidiare ale marilor multinaţionale. Dacă ne uităm la tensiunile din business din ultimii ani, atât de pe plan local, cât şi de la nivel internaţional, constatăm cu uşurinţă că pariul său a fost unul câştigător. Cum a ales acest domeniu şi care au fost paşii prin care a construit casa de avocatură Mareş & Mareş?

vezi continuarea
ZF.ro
Care sunt cele mai bune pârtii din România şi cât costă un weekend la schi Care sunt cele mai bune pârtii din România şi cât costă un weekend la schi
Englezii închid uşa „instalatorilor polonezi şi muncitorilor români”: Regatul Unit nu mai vrea forţă de muncă ieftină în fabrici, depozite, hoteluri şi restaurante
ProMotor.ro
A apărut filmarea cu șoferița care a zburat cu Dacia Duster pe linia de tramvai, rulând în marșarier A apărut filmarea cu șoferița care a zburat cu Dacia Duster pe linia de tramvai, rulând în marșarier
Mascaţii au oprit în trafic o maşină suspectă. Ce au găsit la percheziţii – VIDEO
Șoferul unui BMW ÎNCEARCĂ să scape de amenda poliției. A crezut că metoda e GENIALĂ însă...
Descopera.ro
Hitler a SUPRAVIEŢUIT celui de-Al Doilea Război Mondial şi asta nu este cel mai ŞOCANT! Documente CIA declasificate acum, după peste 70 de ani, scot la iveală detalii INCREDIBILE şi rescriu cu adevărat istoria. Ce s-a întâmplat cu marele dictator NAZIST Hitler a SUPRAVIEŢUIT celui de-Al Doilea Război Mondial şi asta nu este cel mai ŞOCANT! Documente CIA declasificate acum, după peste 70 de ani, scot la iveală detalii INCREDIBILE şi rescriu cu adevărat istoria. Ce s-a întâmplat cu marele dictator NAZIST
VIDEO - Un FENOMEN misterios are loc în România şi îi contrariează pe toţi cei care îl văd. La 7.000 de km depărtare, în SUA, se întâmplă acelaşi lucru. ''Nu am mai văzut asta în viaţa mea!'' Inclusiv savanţii au fost derutaţi
Ce a ieşit pe TOMOGRAFIILE infectaţilor cu coronavirus. „Este prima DOVADĂ!”
Go4it.ro
Citroen a lansat o maşină electrică mai IEFTINĂ decât un Logan! Nici măcar nu necesită permis de conducere Citroen a lansat o maşină electrică mai IEFTINĂ decât un Logan! Nici măcar nu necesită permis de conducere
Chiar dacă are cele mai scumpe telefoane, tot Apple vinde mai mult! Un IPHONE este cel mai bine vândut telefon din lume
Pot fi telefoanele la fel de dependente ca drogurile? Ce spun, de fapt, oamenii de ştiinţă
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.