BENZINARII: Apar tot mai multe companii din afara industriei petroliere

Postat la 12 decembrie 2006 3 afişări

Pentru unii sunt afaceri de nisa, pentru altii sunt arme puternice de contraatac in fata competitiei: se inmultesc benzinariile deschise de companii care n-au nimic de-a face cu piata petroliera.

Pentru unii sunt afaceri de nisa, pentru altii sunt arme puternice de contraatac in fata competitiei: se inmultesc benzinariile deschise de companii care n-au nimic de-a face cu piata petroliera.

 

Nume consacrate in alte domenii - comert, panificatie sau transport - completeaza paleta de marci prezente in peisajul retelelor de benzinarii. Insa in timp ce pentru Boromir, producator din industria de panificatie, benzinariile vin doar sa intregeasca ariile de afaceri, statiile de benzina vor deveni pentru hipermarketurile Carrefour un atu intr-o lupta care se anunta crancena. Pentru ca odata cu cresterea competitiei in retail, companiile vor apela la tot mai multe trucuri pentru a-si atrage cumparatori.

 

Iar timp de pierdut nu mai e. Reteaua franceza Carrefour planuieste sa-si construiasca o retea de benzinarii sub acelasi nume, "ca sa compleze gama de servicii pe care le ofera clientilor", a declarat pentru BUSINESS Magazin Andreea Mihai, director de marketing la Carrefour. Acum, sub acest nume functioneaza doar o singura benzinarie, deschisa in 2001 in urma unei investitii de 600.000 de euro. Insa planurile de dezvoltare vizeaza o decizie ferma: "Ne vom implica mai mult atat pe piata distribuitorilor de combustibili, cat si pe piata altor servicii", adauga reprezentanta companiei.

 

O asemenea strategie nu este deloc straina grupului francez, care a procedat la fel si pe alte piete. Achizitia cea mai recenta a francezilor pe piata poloneza a inclus, pe langa magazinele grupului olandez Ahold, si patru benzinarii. Tot in cursul acestui an, filiala spaniola a Carrefour a preluat patru hipermarketuri si doua statii de benzina.

 

Inca din 2004, presa occidentala semnala faptul ca retaileri puternici - ca E. Leclerc, Carrefour si Auchan - schimba radical raportul de forte din piata franceza a retelelor de benzinarii. In urma cu doi ani, retailerii controlau deja 56% din vanzarile de carburanti din Franta si 28% din piata britanica, potrivit Wall Street Journal Europe.

 

Atat micii operatori de benzinarii, cat si companiile petroliere mari intampina competitia retelelor de statii de benzina construite de lanturile comerciale. Reteta este simpla: acestea din urma prefera sa vanda carburanti cu un pret mai mic decat competitorii (prin practicarea unui adaos cat mai mic) pentru a-si atrage clientii catre vanzarile din magazine, benzinariile fiind plasate strategic chiar in curtea hipermarketului. Respectand aceeasi regula, si benzinaria pe care o are Carrefour in Romania este plasata tot in parcarea unui magazin - cel din cartierul Militari (Bucuresti).

 

Nu numai lanturile internationale au intrat pe piata benzinariilor. Compania de transport Dacos, spre exemplu, opereaza o retea de statii de benzina in judetul Valcea, iar grupul valcean Boromir, cu activitati in industria de panificatie, are tot in judetul Valcea trei benzinarii. Constantin Boromiz, proprietarul grupului Boromir, spune ca benzinariile au aparut in portofoliul firmei inca "din etapa de inceputuri", pentru a diversifica afacerile, iar investitia realizata la mijlocul anilor ‘90 a atins 1,5 mil. euro. Plasate in zone cu vad, cele trei benzinarii sunt pentru Boromiz "o afacere usoara, de pensionar" si nu doreste nici sa extinda reteaua, dar nici sa se desparta de aceasta afacere, in ciuda celor doua oferte - din partea retelelor LukOil si Petrom - pe care le-a avut pana acum.

 

Concret, cresterea se traduce in vanzari cu 15% mai mari in 2006 fata de anul anterior, iar ritmul de crestere a fost permanent dupa 2000. In cele trei statii de benzina Boromir functioneaza, sub marca Avantaj, si magazine cu suprafete cuprinse intre 80 si 150 mp. Vanzarile medii lunare ale celor trei benzinarii au ajuns, in acest an, la 1,5 mil. lei (peste 400.000 de euro), ceea ce inseamna o cifra de afaceri de 5 mil. euro pentru intreg anul.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/benzinarii-apar-tot-mai-multe-companii-din-afara-industriei-petroliere-1007730
1007730
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.