Arată şi miroase ca McDonald's, dar acum este Vkusno & Tochka. Arcurile aurii au dispărut, Filet-O-Fish este pur şi simplu un burger de peşte. Big Mac a părăsit Rusia, dar gustul rămâne

Autor: Ştefan Stan Postat la 13 iunie 2022 59 afişări

Arată şi miroase ca McDonald's, dar acum este Vkusno & Tochka. Arcurile aurii au dispărut, Filet-O-Fish este pur şi simplu un burger de peşte. Big Mac a părăsit Rusia, dar gustul rămâne

Poate că arată şi miroase ca McDonald's, dar acum este Vkusno & Tochka. Arcurile aurii au dispărut, Filet-O-Fish este pur şi simplu un burger de peşte. Big Mac a părăsit Rusia.

O nouă eră pentru fast-food-ul şi scena economică din Rusia a răsărit duminică, când restaurantele McDonald's (MCD.N) şi-au deschis porţile în Moscova sub noua proprietate rusă şi cu noul nume, care se traduce prin "Gustos şi atât".

Dezvelirea punctelor de vânzare rebranduite, la mai bine de trei decenii după ce gigantul american al hamburgerilor şi-a deschis pentru prima dată porţile la Moscova, într-un dezgheţ simbolic între Est şi Vest, este încă o dată un semn clar al unei noi ordini mondiale. Redeschiderile au avut loc de Ziua Rusiei, o sărbătoare care celebrează mândria naţională.

Norocul lanţului, pe care McDonald's l-a vândut când a ieşit din ţară din cauza conflictului din Ucraina, ar putea reprezenta un test al succesului cu care economia Rusiei poate deveni mai autosuficientă şi rezista sancţiunilor occidentale. 

Duminică, zeci de oameni au stat la coadă în faţa a ceea ce a fost în trecut restaurantul emblematic McDonald's din Piaţa Puşkin, în centrul Moscovei. Localul a afişat un nou logo - un burger stilizat cu doi cartofi prăjiţi - plus un slogan: "Numele se schimbă, dragostea rămâne".

Coada a fost semnificativ mai mică decât miile de oameni care s-au adunat în faţa primului McDonald's, deschis în 1990, în perioada sovietică.

"Trebuie să evităm o scădere a calităţii, astfel încât totul să rămână la fel ca înainte, pentru că am iubit McDonald's", a declarat Sardana Donskaya, lucrătoare în domeniul IT, care a stat la coadă în urmă cu 32 de ani pentru a gusta pentru prima dată un brand care a întruchipat capitalismul occidental şi care s-a întors duminică pentru a inaugura succesorul său.

Meniul de la Vkusno & tochka era mai mic şi nu oferea Big Mac şi nici alţi burgeri şi deserturi, cum ar fi McFlurry. Un cheeseburger dublu costa 129 de ruble (2,31 dolari), faţă de aproximativ 160 la McDonald's, iar un burger cu peşte costa 169 de ruble, faţă de aproximativ 190 anterior.

Compoziţia burgerilor nu s-a schimbat, iar echipamentele de la McDonald's au rămas, a declarat Alexander Merkulov, manager de calitate la noua companie.

McDonald's şi-a închis restaurantele din Rusia în luna martie şi a declarat la jumătatea lunii mai că a decis să părăsească complet ţara, una dintre cele mai mediatizate plecări de afaceri de când Rusia a trimis zeci de mii de soldaţi în Ucraina, la 24 februarie.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
mcdonald's,
rusia

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.