Apocalipsa magazinelor fizice? La numai o zi după ce a anunţat investiţii de 3 miliarde de euro pentru a creşte vânzările Online, Inditex, proprietarul Zara, anunţă că va închide cel puţin 1.000 de magazine până la finalul anului

Autor: Ştefan Stan Postat la 11 iunie 2020 714 afişări

Apocalipsa magazinelor fizice? La numai o zi după ce a anunţat investiţii de 3 miliarde de euro pentru a creşte vânzările Online, Inditex, proprietarul Zara, anunţă că va închide cel puţin 1.000 de magazine până la finalul anului

Inditex plănuieşte să închidă 1.200 de magazine până în 2021, ca parte dintr-o nouă strategie care va integra magazinele fizice cu cele online, potrivit Marketwatch. Proprietarul Zara se luptă cu o pierdere trimestrială majoră, în condiţiile în care pandemia de coronavirus le-a afectat puternic vânzările. Potrivit Inditex, trendul de creştere pe partea de vânzări a reînceput în luna mai, odată cu măsurile de relaxare. 

Anunţul Inditex vine la numai o zi după ce grupul spaniol a spus că plănuieşte să investească până la 3 miliarde de dolari pentru a stimula vânzările brandurilor Zara şi Bershka în mediul online şi pentru a extinde spaţiul din magazine.

Retailerul spaniol, care mai deţine brandurile Massimo Dutti şi Stradivarius, îşi propune ca peste 25% din totalul vânzărilor să vină din mediul virtual până în 2022, după ce vânzările online au redus semnificativ declinul de 44% din primele trei luni ale anului. Acţiunile companiei au scăzut cu aproape 20% anul acesta.

Inditex, cel mai mare grup de modă din lume, a raportat miercuri prima sa pierdere trimestrială, fiind afectat de pandemie, anunţă CNBC.

Compania a raportat o pierdere de 409 de milioane de euro în perioada februarie - aprilie, în comparaţie cu un profit net de 734 de milioane de euro în aceeaşi perioadă din 2019. Pierderea a inclus un provizion de 308 de milioane de euro, pentru programul de optimizare a magazinelor, care va continua până în 2021, în ciuda pandemiei.

Vânzările au scăzut la 3,3 miliarde de euro, de la aproape 6 miliarde de euro în primul trimestru al anului trecut.

Pierderea a apărut în ciuda unei creşteri de 50% a vânzărilor online în primul trimestru şi a unei creşteri de 95% a vânzărilor online în aprilie. Inditex se aşteaptă ca vânzările online să reprezinte mai mult de 25% din vânzările sale totale până în 2022. La sfârşitul anului 2019, tranzacţiile online reprezentau 14% din vânzările nete.

La sfârşitul lunii aprilie, Inditex avea deschise 965 de magazine în 27 de ţări, dintr-un total de 7.469 de magazine (la sfârşitul anului 2019).

Inditex a spus că vânzările din luna mai au scăzut cu 51%.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
inditex,
rezultate,

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.