Antreprenorul Eduard Burghelia, care la 21 de ani a creat platforma de analiză a companiilor Confidas.ro, a vândut businessul către Termene.ro, cu profil similar

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 21 februarie 2023 150 afişări

Antreprenorul Eduard Burghelia, care la 21 de ani a creat platforma de analiză a companiilor Confidas.ro, a vândut businessul către Termene.ro, cu profil similar

Eduard Burghelia, antreprenorul care a pus bazele platformei de analiză financiară a companiilor Confidas.ro, a vândut businessul către Termene.ro, o platformă cu profil similar de activitate.

Astfel, Termene.ro face o mutare strategică pentru a-şi accelera dezvoltarea, după o creştere cu 60% a cifrei de afaceri în anul 2022.

„Strategia de creştere prin achiziţii este complementară creşterii organice pe care am înregistrat-o în ultimii ani. În prezent, mai avem şi alte discuţii pentru preluarea unor companii inovatoare şi suntem deschişi să investim în continuare în startup-uri şi echipe care dezvoltă şi furnizează soluţii şi servicii pentru companii”, spune Adrian Dragomir, fondator al companiei Termene, cu afaceri de 6,2 milioane de lei în 2021 şi 45 de angajaţi.

Preluarea Confidas face parte din strategia companiei de a oferi noua platformă Termene 360 AI unui număr cât mai mare de firme active pe piaţa din România. Noua platformă, dezvoltată cu tehnologii de inteligenţa artificială şi de tip machine learning, va fi lansată în luna aprilie a acestui an.

Start-up-ul Confidas.ro a primit, de la lansare până în prezent, investiţii în valoare de 130.000 de euro din partea mai multor investitori, printre care V7 Capital şi GapMinder.

Tehnologia platformei a fost dezvoltată de Neo Vision Technologies, care va continua ca partener tehnic alături de echipa Termene.

„Sunt convins că această tranzacţie va veni cu avantaje pentru toate părţile, dar mai ales pentru clienţii platformelor noastre. Am început Confidas când eram în primul an de facultate. Ne-am concentrat pe creşterea afacerii, iar acum este o soluţie complexă, folosită inclusiv de corporaţii în procesele interne. Oportunitatea vânzării Confidas a venit la momentul potrivit, întrucât simt că pentru a creşte mai mult este nevoie de experienţa şi resursele Termene, în timp ce eu voi explora noi oportunităţi de afaceri”, spune  Eduard Burghelia, fondatorul Confidas.

În continuare, Eduard Burghelia va colabora cu echipa Termene şi Confidas în calitate de advisor. Platforma Confidas.ro este operată prin firma Client Risk, cu afaceri de 422.000 de lei în 2021 şi profit de 193.000 de lei.

Eduard Burghelia a lansat Confidas.ro, o platformă de analiză financiară a companiilor, în decembrie 2018, când avea doar 21 de ani. Primul său business a fost un startup de curierat pe bicicletă, pornit în Constanţa, de unde este originar.

La emisiunea online ZF Afaceri de la zero, în 2019, Eduard Burghelia povestea că, atunci când avea compania de curierat vindea exclusiv B2B, cu plata la termen, dar la finalul lunii când se uita în cont vedea că unii clienţi nu plăteau la timp şi nici nu găsea informaţii despre obiceiurile de plată ale firmelor partenere. Atunci s-a gândit prima dată să adune într-o platformă online informaţii relevante din viaţa companiilor, date care să îi ajute pe micii antreprenori în relaţiile de business.

Alături de mai mulţi programatori, dar şi cu investitori care au văzut potenţial în ideea lui, Eduard Burghelia a lansat confidas.ro la doi ani după ce începuse să lucreze la proiect. Prima investiţie a fost de 80.000 de euro, de la trei investitori: V7 Capital, prin Iulian Cârciumaru şi Andrei Creţu, Paul Murariu şi Ioana Marcu. Ulterior, s-a alăturat şi fondul de investiţii GapMinder.

„În primul an de facultate, la 19 ani, m-am apucat de crearea confidas.ro, dar la 21 de ani am lansat platforma, deşi iniţial am crezut că o voi termina în trei luni. În decembrie 2018 am lansat versiunea beta”, povestea Eduard Burghelia în 2019.

Platforma cuprinde date despre cele peste 700.000 de companii din România cu bilanţ depus la Ministerul Finanţelor, de la informaţii financiare la evoluţii şi dinamică a businessului, la date despre asociaţi, acţionari, administratori, dosare în instanţă incidente de plată, contracte cu statul, auditori, unde se situează compania în piaţa în care activează, cine îi sunt principalii competitori. Printre sursele de informaţie pentru dezvoltatorii platformei se numără datele publice de la Ministerul Finanţelor, Registrul Comerţului, ANAF, Ministerul Justiţiei ori SEAP.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
platforma,
companii,
business,
vanzare,
analiza

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.