Antreprenorii români din ultimii ani scriu povestea unei noi generaţii de branduri autohtone. Cum aleg numele acestor businessuri?

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 09 martie 2020 38 afişări

Antreprenorii la început de drum îşi concentrează investiţiile către producţie, extindere, promovare, aşa că foarte puţini sunt cei care aleg să apeleze la serviciile unei agenţii de branding atunci când îşi aleg numele care va sta pe frontispiciul afacerii lor.

Antreprenorii la început de drum îşi concentrează investiţiile către producţie, extindere, promovare, aşa că foarte puţini sunt cei care aleg să apeleze la serviciile unei agenţii de branding atunci când îşi aleg numele care va sta pe frontispiciul afacerii lor.

Unii se inspiră din numele proprii, pe care le transformă puţin pentru a distinge businessul de persoana din spate, care ţine frâiele. Alţii apelează la cuvinte din alte limbi, puţin cunoscute, dar cu o sonoritate de impact, astfel încât să poată fi uşor de reţinut. Mai sunt şi aceia care vor, cu brandul lor, să spună o poveste, să „înfăşoare“ un concept definitoriu pentru ceea ce îşi propun să facă. 

Ziarul Financiar a selectat zece afaceri de la zero pornite de antreprenori în ultimii cinci ani şi a căutat poveştile din spatele numelor lor.

„Vrem caprin brandul nostru Arete să transmitem obiceiul excelenţei «arete», în traducere din limba greacă, înseamnă «excelenţă» - n. red.)“, spune Cosmin Neagu, unul dintre cofondatorii businessului activ în producţia de şosete. Cosmin Neagu şi partenerul lui de afaceri Mihai Dinu s-au inspirat de la un cadou pentru a pune bazele Arete, iar în 2018 au făcut primele vânzări. Acum, şosetele Arete sunt produse chiar în fabrica de unde proveneau cele primite cadou în 2015 şi poartă nume ale unor personalităţi istorice marcante, precum Basarab I, Mihai Viteazu, Ştefan cel Mare sau Thomas Edison.

Pentru Luisa Fiore, brandul de încălţăminte creat de Luiza Roată, numele ei şi al soţului ei au fost sursele de inspiraţie.

„Am vrut să plecăm de la ceva ce ne reprezintă pe noi şi aşa am ajuns la acest concept“, povesteşte antreprenoarea.

IT-ist de profesie, ea a plecat din compania în care lucra în urmă cu circa trei ani şi a pornit de la zero o afacere proprie în producţia de încălţăminte pentru femei. Sub brandul Luisa Fiore, ea face astăzi pantofi într-un atelier din zona Berceni din Bucureşti.

Există însă şi aceia care au pus în brand o întreagă poveste, iar cuplul format din Armand Sima şi Cătălina Opriş este un astfel de exemplu. Ei au creat Fika 18, o afacere al cărei scop este să facă şi să vândă croissante. Au „furat“ secretul producţiei de la o patiserie din Barcelona şi l-au transpus în Bucureşti.

„Numele l-am ales în contextul în care, înainte de acest business, Cătălin a lucrat pentru o firmă suedeză de telecomunicaţii, ocazie cu care a fost într-o călătorie de afaceri în Suedia. Acolo tot auzea că lumea merge la «fika», termen care înseamnă o pauză de cafea, de ceva dulce, înseamnă să ieşi cu prietenii ca să vorbeşti despre altceva în afară de muncă“, spune Armand Sima. Particula „18“ a apărut pentru a individualiza conceptul.

Citiţi câteva poveşti ale brandurilor contu­rate de antreprenorii români „crescuţi“de la zero în peisajul local de business al ultimului deceniu.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
nume,
antreprenori,
business,
poveste,
branduri,
romani,
afaceri

ALEPH STORY: BEST OF. Roşia Montană, o pierdere de aur!

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.