Antreprenori locali. Corina Oprişiu, Avis 3000: Este nevoie de comercianţi români în judeţe, să strângă şi să vândă marfa micilor producători

Autor: Florentina Niţu Postat la 27 iunie 2021 92 afişări

Grupul Avis 3000 din judeţul Hu­ne­doara, pus pe picioare în urmă cu aproa­pe două decenii de familia Sta­te, un complex avicol integrat care pro­du­ce carne de pui şi ouă, a ajuns la pro­pria reţea de distribuţie for­mată din 28 de magazine de proxi­mi­tate, si­tu­a­te în judeţele Hune­doa­ra şi Alba, iar unele au fost desc­hise în pan­demie, în 2020.

Antreprenori locali. Corina Oprişiu, Avis 3000: Este nevoie de comercianţi români în judeţe, să strângă şi să vândă marfa micilor producători

Grupul Avis 3000 din judeţul Hu­ne­doara, pus pe picioare în urmă cu aproa­pe două decenii de familia Sta­te, un complex avicol integrat care pro­du­ce carne de pui şi ouă, a ajuns la pro­pria reţea de distribuţie for­mată din 28 de magazine de proxi­mi­tate, si­tu­a­te în judeţele Hune­doa­ra şi Alba, iar unele au fost desc­hise în pan­demie, în 2020.

„Suntem prezenţi în­tr-o singură reţea de co­merţ modern. În Hu­ne­doa­ra şi Alba avem lanţul nostru de ma­gazine «Pro­dus în Hunedoara» şi, pe lângă pro­dusele proprii, comer­cia­li­zăm şi alte produse alimentare din ju­deţ. A fost foarte greu să penetrăm pia­ţa şi să ne obişnuim clienţii să con­su­me produse locale, dar, acum, con­su­mul creşte de la o zi a alta“, a spus Corina Oprişiu, director exe­cutiv al Avis 3000, în ca­drul emi­siunii ZF Agro­po­wer, un pro­iect sus­ţi­nut de Banca Tran­silvania şi Microsoft.

„Avem 28 de magazine proprii, am mai deschis şi în pandemie unul, dar ne lovim de chirii mari şi de multă bi­ro­craţie, însă cu efort reuşim“, a mai spus ea.

Ea crede că în fiecare judeţ din ţară este nevoie de un comerciant cu capital autohton sau chiar doi, care să colecteze şi să vândă marfă de la mici producători sau întreprinzători din judeţ. „În urmă cu 5-6 ani, ponderea produselor locale ajungea la 5-6% din cifra de afaceri, iar acum este 40-45%.“

Grupul Avis 3000 deţine două ferme de găini ouătoare crescute liber, de câte 100.000 de capete, o hală de creştere a găinilor ouătoare şi trei ferme pentru creşterea puilor de carne, ce au o capacitate totală de 1,2 milioane de pui. „Compania noastră şi-a autorizat oul ca produs montan, însă, în supermarketuri nu putem vinde oul ca produs montan, pentru că nu asigura o cantitate necesară pentru toată ţara“, a explicat Oprişiu.

Produsele se vând în reţeaua proprie, acolo unde se găsesc încă peste 400 de alimente produse locale. Legume şi fructe se găsesc doar vara şi în unele magazine. „Găsim produse din zonă“. 

Corina Oprişiu spune că este nevoie de stimuli şi coerciţie şi că „avem nevoie de educaţie alimentară în educaţia copiilor noştri“. „A fi sănătos înseamnă a mânca bine şi local“, a întărit Corina Oprişiu.

Avis 3000 a avut o cifră de afaceri de 45 de milioane de lei, în uşoară scădere faţă de anul precedent, şi un profit net de 0,5 milioane de lei, arată datele de la Ministerul de Finanţe.

Urmărește Business Magazin

ALEPH STORY: Adevăratul indicator al crizei: numărul de angajaţi din companii a coborât pentru prima dată sub 4 milioane de oameni. O discuţie cu Dana Ciriperu, Ziarul Financiar şi Ioana Răduca, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.