Andreea Neferu, ZF: Dan Şova a fost un dezastru pentru Transporturi. A lăsat autostrăzile în haos

Postat la 07 ianuarie 2015 84 afişări

Începutul de an a adus din nou în discuţie subiectul tărăgănării construcţiei de autostrăzi. România a deschis anul trecut doar 50 de kilometri de autostrăzi, iar în 2015 urmează să fie finalizaţi până la 37 de kilometri, după cum s-a angajat compania de drumuri. În spatele inacţiunii şi al rezultatelor proaste în acest domeniu există explicaţii. Iată cazul fostului ministru Dan Şova, în al cărui mandat s-a întârziat semnarea mai multor contracte, iar rezultatele abia acum încep să se vadă.

Andreea Neferu, ZF: Dan Şova a fost un dezastru pentru Transporturi. A lăsat autostrăzile în haos

Un an şi jumătate, între decembrie 2012 şi iunie 2014, a stat Dan Şova, absolvent de ştiinţe juridice, la cârma autostrăzilor şi a drumurilor naţionale din România, fie din postura de ministru delegat pentru proiecte de infrastructură, fie din cea de ministru al transporturilor. Un an şi jumătate în care compania de drumuri, cu un buget „darnic“, de 1,5-2 mld. euro anual, s-a aflat într-un permanent haos, fiind mutată de la un minister la altul şi trezindu-se în situaţia în care multe dintre proiectele sale au fost întârziate.

Şova a reuşit „performanţa“ de a anunţa planuri megalomanice de autostrăzi, de mii şi mii de kilometri, dar fără să termine niciun kilometru din ce a început. Licitaţiile derulate în timpul mandatului său au fost nu de puţine ori tărăgănate chiar şi cu 9-10 luni (exemplu: Timişoara-Lugoj, lot 2 sau Lugoj-Deva, loturile 2, 3 şi 4). Din acest motiv, anul 2014 a fost unul foarte slab la capitolul deschideri de autostrazi (doar 50 km), iar 2015 se anunţă a fi şi mai sărac din acest punct de vedere (în scenariul optimist, 37 km). În prezent, România are doar 695 de kilometri de autostrăzi, iar în 2015 va fi întrecută chiar şi de la Bulgaria în ceea ce priveşte lungimea reţelei de autostrăzi. Guvernul de la Sofia are în plan să posede la final de an 2015 770 de kilometri de autostrăzi.

Perioada lui Şova ca şef la Transporturi a fost una mai mult a vorbelor şi promisiunilor decât a faptelor, cu o plăcere inexplicabilă pentru apariţii la televizor şi conferinţe de presă în care se discuta mai multe despre planuri decât despre realizări. Au fost puse pe hârtie mai multe proiecte, dar puţine au fost cele care au văzut lumina zilei pe teren. Mai mult, din cauza acestui haos, Şova a mâncat din potenţialul de creştere economică al României, pentru că lipsa unor investiţii consistente în infrastructură s-a tradus printr-un sector mai mic al construcţiilor. Iar sectorul construcţiilor, deşi are unul dintre cei mai mari factori de multiplicare în economie, nu reuşeşte să iasă din criză din 2009 şi încă se zbate în noroi.

Mai multe pe zf.ro

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
autostrazi,
dan sova,
transport

Citeşte pe comedymall.ro

/actualitate/andreea-neferu-zf-dan-sova-a-fost-un-dezastru-pentru-transporturi-a-lasat-autostrazile-in-haos-13751928
13751928
comments powered by Disqus
Cum îşi reinventează afacerile micii antreprenori români? Cum îşi reinventează afacerile micii antreprenori români?

Reinventaţi de pandemie Ţi-ai pus toate economiile la bătaie. Ţi-ai vândut, poate, apartamentul sau motocicleta şi ai investit banii într-o afacere. Nu acum, ci în urmă cu câţiva ani. Totul a mers bine. Ai crescut, uşor-uşor, cu paşi mici, dar ai ajuns la profit, iar acum businessul îţi e suficient să trăieşti fără a avea nevoie şi de un job. Ţi-ai îndeplinit visul. Până când, într-o zi pe care nici tu, nici altcineva nu putea s-o prevadă, totul se prăbuşeşte. Totul se închide. Marfa ta, serviciile tale nu-şi mai găsesc acum clienţii. Totul e captiv în izolare, publicul tău ţintă nu mai există, iar dacă există, îşi drămuieşte cu grijă banii pentru o potenţială criză care se prevesteşte.

vezi continuarea
ZF.ro
Pericol critic: Dacă patronii mor, nu o să mai avem nici angajaţi sau cine să plătească salariile Pericol critic: Dacă patronii mor, nu o să mai avem nici angajaţi sau cine să plătească salariile
Dezvăluirile unui medic de la Medlife despre coronavirus. Care este cel mai IMPORTANT lucru
Mediafax
Ţara de mărimea României care "a avut un răspuns stelar" la coronavirus. Sub 400 de cazuri, niciun mort. Ce au făcut autorităţile Ţara de mărimea României care "a avut un răspuns stelar" la coronavirus. Sub 400 de cazuri, niciun mort. Ce au făcut autorităţile
Alertă la Chernobîl: pădurea radioactivă de lângă centrală a luat foc! Ucrainenii au trimis un elicopter şi două avioane
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel” Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
Demisie „fulger”. Un medic chirurg va conduce Ministerul Sănătăţii. Cine este Nelu Tătaru, propus să preia funcţia după plecarea lui Costache
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo... COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo...
Dr. Tudor Ciuhodaru atentioneaza ca virusul (Covid-19) rezista minim 30 de minute in aer dupa eliminarea sursei infectiei si peste cinci zile pe piele

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.