ANCOM: Numărul reclamaţiilor privind serviciile telecom au crescut cu 46%, la aproape 1.700

Autor: Adrian Dumitrache Postat la 10 februarie 2015 196 afişări

Autoritatea de reglementare în comunicaţii (ANCOM) a primit anul trecut 1.684 de plângeri de la utilizatorii de comunicaţii, cu 46% mai mult faţă de 2013, aproape jumătate vizând aspecte privind derularea contractelor încheiate în scris sau la distanţă cu operatorii, a anunţat instituţia.

Datele ANCOM arată că cele mai multe reclamaţii formulate de utilizatori s-au referit la serviciile de comunicaţii electronice furnizate de RCS&RDS - 18%, Telekom România Mobile Communications (fosta Cosmote România) - 15%, Vodafone România - 13%, Orange România - 12% şi Telekom România Communications (fostul Romtelecom) - 12%.

În 2013, dintr-un total de 1.155 de plângeri, cele mai multe reclamaţii formulate de utilizatori s-au referit la serviciile de comunicaţii furnizate de Orange România - 17%, Telekom România Communications - 16%, RCS&RDS - 14%, Vodafone România - 12% şi Telekom România Mobile Communications - 12%.

"Aproape jumătate dintre reclamaţii au vizat aspecte privind derularea contractelor încheiate în scris sau la distanţă cu operatorii, în timp ce nemulţumirile legate de calitatea serviciilor de comunicaţii s-au dublat comparativ cu anul 2013", se arată într-un comunicat al ANCOM remis MEDIAFAX.

Şi în anul 2014 principala nemulţumire a utilizatorilor de comunicaţii din România a fost relaţia contractuală cu furnizorii de servicii de comunicaţii electronice - 45% din totalul reclamaţiilor primite de ANCOM au reprezentat sesizări privind derularea relaţiei contractuale.

"Aspectele reclamate au vizat derularea, prelungirea şi încetarea contractelor sau neincluderea anumitor clauze minime obligatorii în contracte, dar şi faptul că furnizorii nu au răspuns la reclamaţiile sau cererile utilizatorilor de reziliere a contractelor", se mai spune în comunicat.

Calitatea serviciilor de comunicaţii electronice a fost un subiect reclamat tot mai des la ANCOM, sesizările clienţilor cu privire la acest subiect fiind de peste două ori mai numeroase decât cele primite în anul 2013.

"Cele mai multe astfel de reclamaţii se referă la lipsa sau pierderea semnalului de telefonie mobilă şi internet mobil, în special în interiorul clădirilor, precum şi la faptul că viteza reală de transfer al datelor este semnificativ mai mică decât viteza maximă promovată de furnizori în ofertele lor", se precizează în comunicat.

În ceea ce priveşte semnalul de telefonie mobilă, autoritatea realizează periodic controale pentru a verifica respectarea obligaţiilor minime impuse operatorilor prin licenţe, însă aceste obligaţii se referă la acoperirea cu servicii mobile pentru anumite procente din teritoriul naţional.

Totodată, calitatea acestor servicii este influenţată de multipli factori externi, precum condiţiile meteorologice sau de relief, structurile construcţiilor, congestia reţelelor.

În ceea ce priveşte viteza de transfer în cazul serviciului de acces la internet, ANCOM spune că utilizatorii trebuie să ştie că viteza maximă prevăzută în ofertele furnizorilor de internet, cunoscută şi ca viteza "best effort" sau "până la", este doar o viteză maximă teoretică, în atingerea căreia intervin factori precum echipamentele terminale ale utilizatorului final şi calitatea liniei de acces.

Prin Decizia 1201/2011, ANCOM le-a impus operatorilor ca în contractul încheiat cu utilizatorii finali să includă atât viteza maximă, cât şi viteza minim garantată de transfer al datelor, iar dacă furnizorii nu asigură o viteză minim garantată, trebuie să menţioneze explicit în contract acest lucru.

În plus, ANCOM a pus la dispoziţia utilizatorilor aplicaţia www.netograf.ro, unde pot testa şi monitoriza gratuit calitatea serviciului de internet de care beneficiază.

Alte probleme semnalate de utilizatori în anul 2014 s-au referit la portarea numerelor - 12%, neînţelegeri privind modalitatea de facturare a serviciilor - 10%, probleme tehnice apărute la furnizarea serviciilor - 7% şi calitatea serviciilor poştale - 5%.

Dintre toate categoriile de servicii de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi retransmisie a programelor audiovizuale), cele mai numeroase plângeri primite de Autoritate în anul 2014 se referă la serviciile de telefonie mobilă (39% din totalul problemelor semnalate), urmate de serviciile de acces la internet fix (11%) şi telefonie fixă (8%).

ANCOM poate interveni direct numai în situaţiile în care furnizorii (de servicii de telefonie, internet sau televiziune) încalcă drepturile de informare ale utilizatorilor, nu oferă serviciul de portabilitate a numerelor, nu includ anumite informaţii în contract sau nu respectă legislaţia specifică din domeniul comunicaţiilor electronice şi serviciilor poştale.

Reclamaţiile privind nerespectarea condiţiilor contractuale trebuie adresate de utilizatorii persoane fizice ANPC - Autoritatea pentru Protecţia Consumatorului, instituţia care poate interveni în astfel de situaţii.

Utilizatorii persoane juridice care consideră că nu sunt respectate prevederile contractuale se pot adresa instanţei de judecată. Mai multe detalii sunt disponibile în secţiunea InfoCentru a paginii de internet ANCOM.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
ANCOM,
RECLAMAŢII,
/actualitate/ancom-numarul-reclamatiilor-privind-serviciile-telecom-au-crescut-cu-46-la-aproape-1-700-13813192
13813192
comments powered by Disqus
De la idee la inovaţie. Ce s-a discutat la conferinţa „Cele mai inovatoare companii din România” organizată de Business MAGAZIN De la idee la inovaţie. Ce s-a discutat la conferinţa „Cele mai inovatoare companii din România” organizată de Business MAGAZIN

La a şasea ediţie a conferinţei dedicate celor mai inovatoare companii româneşti, opt reprezentanţi ai unor companii locale de top, din domenii diferite, au vorbit despre modul în care o idee se poate transforma într-o inovaţie cu rezultate măsurabile, demonstrând, încă o dată, că iniţiativele private din sfera inovaţiei nu lipsesc. Care este distincţia dintre inovaţie şi tehnologie, cât se investeşte în companiile din România în proiecte inovatoare şi cât de propice este mediul românesc pentru dezvoltarea ideilor noi?

vezi continuarea
ZF.ro
eMag te ajută să faci bani. Cum poţi să câştigi zeci de mii de lei prin eMag eMag te ajută să faci bani. Cum poţi să câştigi zeci de mii de lei prin eMag
Se vinde TOT! Cum puteţi cumpăra imobiliare la preţ super mic
ProMotor.ro
Un şofer a filmat SCENA vieţii. FEMEIA din maşina din faţă avea să-i arate ceva de NEUITAT. VIDEO Un şofer a filmat SCENA vieţii. FEMEIA din maşina din faţă avea să-i arate ceva de NEUITAT. VIDEO
Cel mai sexy inginer de la DACIA a uimit o țară întreagă!
TIPA a alimentat şi s-a dus să plătească. La casa de marcat i-a lăsat MASCĂ pe toţi - VIDEO
Descopera.ro
Descoperirea SECOLULUI în România, după nouă ani de săpături arheologice. ''Este de trei ori mai mare decât TROIA'' Descoperirea SECOLULUI în România, după nouă ani de săpături arheologice. ''Este de trei ori mai mare decât TROIA''
Nichita Stănescu, geniul RĂSFĂŢAT de Ceauşeşti care ''a făcut un pact DIAVOLUL''
Cel mai REVOLUŢIONAR proiect de infrastructură. Acest TUNEL pare desprins din filmele SF şi prin el se va putea circula înante să funcţioneze metrolul din Drumul Taberei
Go4it.ro
PROHODUL are cele mai căutate versuri pe GOOGLE în 2019. Ce au mai căutat ROMÂNII PROHODUL are cele mai căutate versuri pe GOOGLE în 2019. Ce au mai căutat ROMÂNII
Pericolul de pe birou. Îl folosesti zi de zi şi îţi pune sănătatea în pericol. Iată ce poţi face pentru a evita o afecţiune de care vei suferi toată viaţa
Aplicaţiile pe care TREBUIE să le ai pe un telefon cu Android în 2020
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.