Anca Roşcăneanu, Gras Savoye România: „Estimăm şi pentru anul 2015 o continuare a presiunii pe costuri şi reduceri ale bugetelor clienţilor”

Autor: Ioana Matei Postat la 23 decembrie 2014 130 afişări

Piaţa asigurărilor încheie al nouălea an de pierderi consecutive, fiind în continuare dependentă de vânzările de poliţe obligatorii. Dacă cele mai recente date publicate de Autoritatea de Supraveghere Financiară arată că piaţa a continuat să scadă, cu pierderi nete ale companiilor de asigurări de 54,25 milioane de lei în primele şase luni ale anului, companiile de brokeraj de asigurări au acumulat un profit de 50,6 milioane de lei pentru această perioadă, cu o creştere de 8,7 puncte procentuale la intermedierile de prime comparativ cu primul semestru din 2013 şi un grad de intermediere de 55,2%. Anca Roşcăneanu, CEO-ul companiei de intermediere în asigurări şi reasigurări, j Gras Savoye România, jucător de top pe segmentul de clienţi corporate, a răspuns pentru Business Magazin la câteva întrebări despre evoluţia pieţei în 2014 şi aşteptările pentru anul următor:

Anca Roşcăneanu, Gras Savoye România: „Estimăm şi pentru anul 2015 o continuare a presiunii pe costuri şi reduceri ale bugetelor clienţilor”

1. Care au fost principalele tendinţe ale pieţei de brokeraj de asigurări în anul 2014 şi care sunt aşteptările dvs. pentru anul viitor?

În ceea ce ne priveşte, în 2014 am simţit pentru prima dată după mai mulţi ani un interes crescut pentru programele de asigurări de tip beneficii pentru angajaţi. Clienţii au fost mult mai deschişi să cunoască aceste soluţii şi să le includă în pachetele de beneficii pentru angajaţi. Ţinând cont şi de întârzierea adoptării unei reforme în domeniul sanitar, cu precădere referitoare la pachetul de bază de servicii medicale oferit de sistemul public de asigurări, apreciem că tendinţa de creştere a segmentului Employee Benefits se va menţine şi anul următor.

Un interes crescut am sesizat din partea clienţilor şi pentru produse personalizate, fie adaptări complexe ale produselor standard, fie produse create de la zero. Avem în derulare şi proiecte de dezvoltare a unor programe de loializare care au la bază produse de asigurare şi pe care companiile intenţionează să le includă în strategia de marketing, pentru a se diferenţia faţă de concurenţii lor.

Exista, însă, posibilitatea ca percepţia noastră să nu fie în concordanţă cu percepţia întregii pieţe de brokeraj pentru că avem o structură a portofoliului total opusă faţă de structura pieţei. Dacă intermedierile în asigurări, la nivel de piaţă, înseamnă două treimi linii de asigurări Auto (RCA şi Casco), în portofoliul Gras Savoye România aceeaşi pondere o au liniile de asigurări non-auto şi non-viaţă.

2. Care sunt liniile de business care au crescut cel mai mult anul acesta şi care sunt factorii care vor menţine evoluţia lor în continuare?

Structura portofoliului Gras Savoye România, în funcţie de liniile de asigurări intermediate, este uşor diferită la sfârşitul primelor trei trimestre din anul 2014 prin comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului 2013. La sfârşitul lunii septembrie a acestui an a crescut uşor ponderea liniilor de asigurări de tip Beneficii pentru Angajaţi (asigurări de sănătate, de viaţă, de accidente, de călătorie în străinătate). În portofoliul nostru o creştere de câteva procente a avut-o şi ponderea liniilor de asigurări Auto (RCA şi Casco), atât ca o consecinţă a eforturilor de business development, cât şi ca urmare a creşterii tarifelor pentru poliţele RCA (răspundere civilă obligatorie Auto).   

3. Care este părerea dvs. despre modul în care au evoluat intermedierile corporate anul acesta şi cum credeţi că vor evolua acestea în continuare?

Am observat şi anul acesta şi estimăm şi pentru anul 2015:

- O continuare a presiunii pe costuri şi reduceri ale bugetelor clienţilor;

- Scăderea investiţiilor realizate de companii fapt care a dus la scăderea activelor asigurabile;

- Mai multă înclinare pentru eficientizarea programelor de asigurări (optimizarea riscurilor şi a acoperirilor, centralizarea poliţelor de asigurare, măsuri suplimentare de prevenţie a riscurilor care se iau în interiorul companiilor);

 -Nevoia de diversificare a serviciilor vine mai mult dinspre clienţi spre deosebire de acum 10 ani (când doar companiile multinaţionale lucrau cu brokeri şi se realiza practic un import de know-how) sau spre deosebire de acum 5 ani când foarte multe companii au început să lucreze cu brokeri pentru a scădea costurile;

 - Clienţii cu profil antreprenorial împrumută câte puţin din sistemul de lucru al multinaţionalelor, pe măsura ce îşi dezvoltă activitatea pe plan extern sau încheie contracte cu parteneri internaţionali; Concret, companiile locale aleg să încheie noi tipuri de poliţe şi sunt mai deschise să apeleze la un broker corporate atunci când le este impus prin contract sau când înţeleg beneficiile expertizei pe segmentul business; - - - -Aproape jumătate dintre solicitările „inbound” pe care le primim de la companii noi se referă la linii facultative (ex: asigurarea creditelor comerciale, răspundere civilă a producătorului, răspundere civilă profesională etc.)

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
continuare,
romania,
broker,
business magazin,
ceo
/actualitate/anca-roscaneanu-gras-savoye-romania-estimam-si-pentru-anul-2015-o-continuare-a-presiunii-pe-costuri-si-reduceri-ale-bugetelor-clientilor-13736546
13736546
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.