Analiză XTB: Nvidia depăşeşte estimările financiare trimestriale, dar piaţa rămâne prudentă în privinţa segmentului centrelor de date
Acţiunile producătorukui american de cipuri Nvidia (NVDA) au înregistrat o scădere de aproape 2,4% în tranzacţiile de după închiderea Wall Street, pe fondul unor rezultate trimestriale care au dezamăgit uşor aşteptările investitorilor în segmentul centrelor de date. Totuşi, compania a raportat venituri totale de 46,7 miliarde de dolari, peste estimările de 46,3 miliarde, marcând o creştere de 6% faţă de trimestrul anterior şi de 56% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, reiese dintr-o analiză realizată XTB, companie de investiţii pe bursele internaţionale.
Vânzările diviziei de centre de date au totalizat 41,1 miliarde de dolari, foarte aproape de estimările de 41,29 miliarde, înregistrând o creştere de 5% faţă de trimestrul anterior şi de 56% comparativ cu anul trecut. De asemenea, profitul pe acţiune s-a situat la 1,05 dolari, peste nivelul prognozat de 1,01 dolari, iar venitul net a fost de 26,42 miliarde de dolari.
În al doilea trimestru, Nvidia a exclus din raportările financiare veniturile obţinute din vânzarea cipurilor H20 către clienţii din China. În schimb, divizia de centre de date Blackwell a consemnat o creştere secvenţială de 17%, indicând o cerere tot mai mare pentru soluţiile bazate pe inteligenţă artificială.
Totodată, consiliul de administraţie a aprobat un nou program de răscumpărare de acţiuni în valoare de 60 de miliarde de dolari şi a anunţat distribuirea unui dividend în numerar de 0,01 dolari pe acţiune, care va fi plătit pe 2 octombrie. Cu toate acestea, la scurt timp după publicarea rezultatelor, contractele futures Nasdaq 100 (US100) au înregistrat o uşoară scădere, pe fondul reacţiei investitorilor la vânzările sub aşteptări din segmentul centrelor de date, se arată în analiză.
Care sunt perspectivele Nvidia?
Pentru trimestrul al treilea, Nvidia estimează venituri de aproximativ 54 de miliarde de dolari, marjă de variaţie de aproximativ 2% în ambele sensuri. Cheltuielile de exploatare sunt prognozate la 5,9 miliarde de dolari şi 4,2 miliarde de dolari, cu o creştere de circa 30% în anul fiscal 2026. Alte venituri şi cheltuieli sunt anticipate la aproximativ 500 de milioane de dolari, excluzând variaţiile din portofoliul de titluri de capital, explică analiştii XTB.
Nvidia îşi desfăşoară activitatea prin mai multe segmente, care includ centrul de date, soluţiile pentru jocuri pe PC şi inteligenţa artificială, precum şi tehnologii dedicate industriei auto şi roboticii.
Centrul de date
În ceea ce priveşte centru de date, veniturile companiei au ajuns la 41,1 miliarde de dolari, în creştere cu 5% faţă de trimestrul precedent şi cu 56% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, ceea ce confirmă faptul că aceasta rămâne principalul motor de creştere al organizaţiei.
Mai mult, adoptarea platformei Blackwell s-a extins semnificativ, fiind preluată de companii globale importante precum Disney, TSMC, SAP, Hyundai, Foxconn şi Lilly, explică analiştii XTB.
În acelaşi timp, compania şi-a consolidat prezenţa în Europa prin colaborări cu Franţa, Germania, Italia, Spania şi Regatul Unit, cu obiectivul de a dezvolta infrastructuri industriale de inteligenţă artificială şi iniţiative suverane de tip LLM.
Extinderea DGX Cloud a continuat în Europa, iar colaborările cu supercomputerele AI din Statele Unite, Germania, Regatul Unit şi Japonia au adus un plus de forţă pentru susţinerea proiectelor de ultimă generaţie. În domeniul sănătăţii şi al ştiinţei, au fost consolidate parteneriate cu Novo Nordisk, Ansys şi DCAI, vizând descoperirea de medicamente şi dezvoltarea algoritmilor cuantici.
Jocuri pentru PC şi AI
Pe segmentul jocurilor pentru PC şi AI, veniturile au ajuns la 4,3 miliarde de dolari, marcând o creştere de 14% faţă de trimestrul precedent şi de 49% comparativ cu anul trecut, adaugă analiştii XTB, companie de investiţii pe bursele internaţionale. Printre principalele repere se numără lansarea GeForce RTX 5060, primul GPU din seria x60 construit pe arhitectura Blackwell şi cel mai rapid de până acum. Totodată, tehnologia DLSS 4 s-a extins la peste 175 de titluri, fiind adoptată şi în viitoarele jocuri de succes.
Automobile şi robotică
În acest segment, veniturile au ajuns la 586 de milioane de dolari, în creştere cu 3% faţă de trimestrul precedent şi cu 69% comparativ cu anul trecut.
Compania a demarat producţia la scară largă a platformei NVIDIA DRIVE AV, destinată transportului inteligent. În acelaşi timp, a livrat cipurile NVIDIA DRIVE AGX Thor şi a lansat kiturile şi modulele de dezvoltare pentru robotică Jetson AGX Thor.
Totodată, a fost anunţată platforma de siguranţă robotică Halos, împreună cu modelele de bază Cosmos, menite să accelereze dezvoltarea soluţiilor robotice.
Prin urmare, centrul de date rămâne motorul clar de creştere, dar jocurile au crescut cu RTX 5060 şi cu adoptarea PC-urilor bazate pe AI. În acelaşi timp, Professional Visualization şi Automotive/Robotics au înregistrat creşteri puternice de două cifre, evidenţiind diversificarea în sistemele industriale, de simulare şi autonome, conchide XTB.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













