Al doilea oraş din România care o să aibă metrou întâmpină tot mai multe probleme. "Ni s-au înjumătăţit fondurile de infrastructură"

Postat la 09 octombrie 2019 503 afişări

Al doilea oraş din România care o să aibă metrou întâmpină tot mai multe probleme. "Ni s-au înjumătăţit fondurile de infrastructură"

Proiectul metroului va fi dificil de concretizat din bani europeni pe viitorul exerciţiu financiar al Uniunii Europene deoarece sumele destinate infrastructurii din România vor scădea la jumătate, în condiţiile în care municipiul încă nu are un operator de transport eligibil, susţine ministrul fondurilor europene, Roxana Mînzatu.

 

"În România avem un singur operator de metrou eligibil, însă şi pentru proiectele Metrorex a fost dificil să obţinem fonduri europene. Iar Clujul încă nici nu are un astfel de operator. În plus, în viitorul exerciţiu financiar al UE, 2021 - 2027, ţara noastră va dispune de 5 miliarde de euro pentru toate marile sale proiecte de infrastructură faţă de 10 miliarde în acest exerciţiu. Statele din Vest nu sunt atât de dornice să finanţeze proiectele de infrastructură din Est, de care noi avem atât de mult nevoie", a spus ministrul.

 

În schimb, Clujul va putea obţine fonduri europene pentru proiectele pe care le iniţiază Alianţa Vestului (formată din municipiile Timişoara, Oradea, Arad şi Cluj-Napoca. "Este vorba despre investiţiile teritoriale integrate", a spus Mînzatu.

 

Acest tip de investiţie permite statelor membre ale UE să pună în aplicare programe operaţionale la nivel intersectorial şi să recurgă la finanţare provenind de la mai multe axe prioritare pentru a asigura punerea în aplicare a unei strategii integrate pentru un teritoriu specific.

 

Ministrul a menţionat că principalele artere rutiere considerate ca prioritare la finanţare de la nivel european vor fi cele de pe traseul Coridorului de Transport Pan-European nr. IV (Nădlac - Bucureşti - Constanţa), iar Guvernul României va miza în exerciţiul financiar viitor pe Autostrada Sibiu - Piteşti.

 

Roxana Mînzatu a anunţat că gradul de absorbţie a fondurilor europene în România este de 32%, sub media europeană de 34%, punând acest lucru pe problemele de la licitaţii, dar şi pe lipsa forţei de muncă.

 

"Am avut o întâlnire cu conducerea Companiei de Apă Someş Cluj, care a accesat un proiect de 355 de milioane de euro, iar cei de acolo ne spuneau că majoritatea celor 4-6 licitaţii pe care le-au derulat până acum a venit un singur ofertant; în aceste condiţii nu prea putem vorbi despre concurenţă".

 

Pentru viitorul exerciţiu financiar, ministerul va propune Programe Operaţional Regionale (POR) descentralizate, în care axele acestora să fie dimensionate în funcţie de specificul regiunii. "Ne vom întâlni cu reprezentanţii agenţiilor de dezvoltare regională cărora le vom expune acest aspect. Nu este normal să ai un POR cu aceeaşi componenţă în toate regiunile", a spus Mînzatu, scrie ziuadecj.ro

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
infrastructura,
metrou,
probleme,
fonduri

ALEPH STORY: Cât câştigăm din businessul NATO. O discuţie cu Cristian Hostiuc, Ziarul Financiar şi Bogdan Nicolae, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.