Povestea unei emigrante care a reuşit ceea ce majoritatea oamenilor doar visează. A construit de la zero o afacere de milioane de dolari pe care a vândut-o cu jumătate de miliard de dolari

Autor: Andra Stroe Postat la 29 ianuarie 2022 6041 afişări

Povestea unei emigrante care a reuşit ceea ce majoritatea oamenilor doar visează. A construit de la zero o afacere de milioane de dolari pe care a vândut-o cu jumătate de miliard de dolari

Pentru Toni Ko, antreprenoriatul a devenit un stil de viaţă. O dovedeşte multitudinea de businessuri lansate, inclusiv un brand de cosmetice cunoscut la nivel internaţional, astăzi parte din portofoliul gigantului L’Oreal.

Toni Ko s-a născut în 1973 în Daegu, Coreea de Sud. Pe când avea 13 ani, familia ei a emigrat în Statele Unite, unde Ko şi-a petrecut o mare parte din anii adolescenţei lucrând alături de părinţii săi în industria cosmeticelor. Ulterior, ea a decis chiar să renunţe la studiile urmate în cadrul Glendale Community College pentru a se dedica acestui domeniu, deşi recunoaşte că, iniţial, mutarea peste graniţe a reprezentat o perioadă dificilă, mai ales în lipsa cunoştinţelor de limbă engleză. În 1999, antreprenoarea a decis să pună în practică cunoştinţele acumulate înfiinţând propriul business, NYX Cosmetics, numit astfel după zeiţa grecească Nyx.

Încă de la început, afacerea, pornită cu o investiţie de 250.000 de dolari primiţi de la mama ei, s-a dovedit un succes, înregistrând în primul an de activitate venituri de 4 milioane de dolari. O strategie pe care fondatoarea a ales să se axeze a fost reprezentată de parteneriatele cu diverşi creatori de conţinut din mediul online. Planul său a fost să comercializeze produse premium la preţuri accesibile, o nişă neacoperită suficient la acea vreme, primul produs lansat de companie având un preţ de sub doi dolari.

La cinci ani distanţă, Toni Ko s-a hotărât să vândă compania către gigantul L’Oreal, într-o tranzacţie estimată la jumătate de miliard de dolari. Din cauza unei clauze contractuale, ea nu a mai putut pune, imediat după vânzare, bazele altei companii de cosmetice, însă nu a renunţat la antreprenoriat. Astfel, în primăvara anului 2016, a lansat un brand de ochelari de soare, Perverse Sunglasses, nume schimbat ulterior în Thomas James LA. Businessul îşi desfăşoară activitatea exclusiv online, după ce încercarea de a funcţiona prin unităţi fizice s-a dovedit un eşec.

După ce a vândut şi această a doua afacere, ea a lansat Butter Venture, al cărei CEO este în prezent, companie care investeşte cu preponderenţă în start-up-uri lansate de femei. În toamna anului 2019, după ce clauza stabilită cu L’Oreal a fost ridicată, Ko a anunţat lansarea unei noi companii axate pe zona de beauty – Bespoke Beauty Brands (BBB), prin intermediul căreia şi-a propus să comercializeze, alături de diverse vedete, designeri şi influenceri, branduri de cosmetice. Toni Ko are o avere estimată de Forbes la 260 de milioane de euro şi trăieşte în prezent în Los Angeles.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.