De ce eşuează afacerile: care sunt cele mai frecvente greşeli făcute de antreprenori

Autor: Florin Casota Postat la 06 iulie 2017 4236 afişări

Antreprenoriatul nu este uşor, antreprenoriatul nu este pentru oricine, dar tot mai mulţi români visează să-şi înfiinţeze propria afacere. Totuşi, foarte multe companii, startup-uri eşuează. De fapt, durata de viaţă a unei companii în România este de 8-9 ani. Care sunt motivele pentru care firmele eşuează? Care sunt greşelile pe care viitori antreprenori trebuie să le evite?

De ce eşuează afacerile: care sunt cele mai frecvente greşeli făcute de antreprenori

Un număr de factori contribuie la eşecul unei afaceri precum locaţia, piaţa sau fluxul de numerar, notează Entrepreneur.com

Publicaţia dezvăluie principalele motive pentru care afacerile eşuează. Problema cea mai frecventă cu care majoritatea startup-urilor (82%) se confruntă este legată de probleme cu fluxul de numerar. Următorul motiv (42%) este că piaţa nu are nevoie de produsele/serviciile oferite de companie. 29% din companii rămân fără bani, 23% nu au echipa potrivită şi 19% sunt depăşite de competitori.

Lipsa finanţării este foarte importantă şi poate afecta o afacere încă de la lansare, iar un eveniment neprevăzut (scăderea cererii sau creşterea cheltuielilor) creează probleme grave.

Ce pot face antreprenorii? Se pot uita la fonduri nerambursabile europe şi naţionale pentru a-şi finanţa ideea de afacere. Pot apela la credite bancare pentru acoperirea unor nevoie urgente sau pot căuta un investitor privat.

Aproape jumătate din business-urile americane (42%) nu au succes din cauza faptului că piaţa nu are nevoie de produsul/serviciul lor. De aceea este foarte important să studiezi piaţa, să testezi produsul/serviciu, să investeşti în ideea potrivită. Este foarte important să aveţi un MVP (minimum viable product) - publicaţi un demo video cu produsul, strângeţi finanţare pe Kickstarter sau pe alte platforme. Testaţi-vă ideea înainte să riscaţi prea mulţi bani.

14% din afaceri îşi ignoră clienţii. Cercetările de marketing sunt esenţiale - este important să aflaţi care este vârsta clienţilor tăi, sexul, nivelul salarial etc. Pe reţelele de socializare creaţi o comunitate online, nu doar un loc unde să vă faceţi reclamă.

Selecţia şi recrutarea oamenilor este esenţială, dar şi o provocare pentru o afacere aflată la început de drum. Greşelile frecvente se referă la recrutarea din cercul de apropiaţi pentru posturile libere sau dimensionarea nerealistă a numărului de personal.

Este important pentru un antreprenor să angajeze oamenii potriviţi ca apoi să înceapă să delege anumite aspecte ale afacerii. Nu trebuie să facă tot.

20% dintre afaceri eşuează în primul an, 34% în al doilea an, 50% în al treilea an de existenţă şi 70% în al zecelea an de existenţă. Cele mai de succes afaceri sunt în domeniul sănătăţii şi asistenţei sociale (85% reuşesc în primul an şi 60% în al 5-lea an).

Cele mai proaste rate de supravieţuire le au afacerile în domeniul transportului şi construcţiilor (doar 30% din afaceri din domeniul transportului suprafieţuiesc al 5-lea an, si doar 40% din cele de construcţii).

O altă greşeală importantă este utilizarea greşită a profitului precum utilizarea banilor în scopuri proprii sau prin investirea profitului în prea multe de domenii de activitate, în locul consolidării poziţiei deţinute în piaţă.

Urmărește Business Magazin

ALEPH STORY: Educaţie fără bani! O discuţie cu Dana Ciriperu, redactor-şef adjunct Ziarul Financiar şi Ioana Răduca, head of content Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.