Consiliul Concurentei cere retailerilor eliminarea unor taxe indirecte

Postat la 29 septembrie 2009 48 afişări

Consiliul Concurentei solicita retailerilor sa elimine anumite taxe care nu sunt legate direct de activitatea de comercializare a produselor alimentare, pe motiv ca au ca efect distorsionarea concurentei si preturi de vanzare mai mari pentru consumatorul final

Principalele solicitari ale Consiliului Concurentei exprimate in Raportul privind comercializarea produselor alimentare sunt legate de eliminarea taxei de raft impusa de retaileri furnizorilor si a clauzei clientului celui mai favorizat.

Taxa de raft consta intr-o suma platita de furnizor retailerului pentru a avea acces preferential pe raftul de produse. Clauza clientului cel mai favorizat se refera la angajamentul furnizorului de a oferi retailerului cel mai mic pret pe care il ofera pe piata. Practicarea taxei de raft coroborata cu clauza clientului cel mai favorizat duce la cresterea preturilor in mod artificial pentru comertul traditional, deoarece pretul include si taxa de raft a marilor lanturi de retail, fara a putea cobori pretul pentru micii retaileri.

Alte taxe care duc la marirea artificiala a pretului de vanzare al produselor sunt taxa pentru extinderea sau modernizarea magazinelor solicitata de retaileri furnizorilor si taxele pentru a acoperi riscul de nevanzare al produselor.

Raportul realizat de Consiliul Concurentei a pornit de la sesizarea ca puterea de negociere a lanturilor de retail a crescut foarte mult si isi pot exercita forta pentru a impune conditii mai favorabile de la furnizori, in detrimentul comertului traditional.

Cercetarea a investigat relatiile pe orizontala din comert, adica legatura dintre retaileri si furnizori.

Investigarea acestei relatii a creat suspiciuni de practici incorecte in cazul companiilor Metro Cash&Carry, Real Hypermarket, Selgros Cash&Carry, Billa, Mega Image, Interex si furnizorii acestora, in privinta carora s-au declansat investigatii.

Tot in urma desfasurarii cercetarii, reailerii Billa, Spar si Pic au primit amenzi cumulate in valoare de 850.000 euro pentru ca nu au oferit informatii corecte cu privire la datele investigate.

Studiul de piata are la baza informatii colectate de la peste 250 de societati comerciale, reprezentand producatori, distribuitori si comercianti si a analizat 8 produse relevante pentru consumul populatiei (lapte, oua, carne de port, carne de pasare, ulei, paine, mezeluri si vin).

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Retail,
COnsiliul Concurentei,
taxe,
retaileri
/actualitate/afaceri/consiliul-concurentei-cere-retailerilor-eliminarea-unor-taxe-indirecte-4944370
4944370
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.