Consiliul Concurentei cere retailerilor eliminarea unor taxe indirecte
Consiliul Concurentei solicita retailerilor sa elimine anumite taxe care nu sunt legate direct de activitatea de comercializare a produselor alimentare, pe motiv ca au ca efect distorsionarea concurentei si preturi de vanzare mai mari pentru consumatorul final
Principalele solicitari ale Consiliului Concurentei exprimate in Raportul privind comercializarea produselor alimentare sunt legate de eliminarea taxei de raft impusa de retaileri furnizorilor si a clauzei clientului celui mai favorizat.
Taxa de raft consta intr-o suma platita de furnizor retailerului pentru a avea acces preferential pe raftul de produse. Clauza clientului cel mai favorizat se refera la angajamentul furnizorului de a oferi retailerului cel mai mic pret pe care il ofera pe piata. Practicarea taxei de raft coroborata cu clauza clientului cel mai favorizat duce la cresterea preturilor in mod artificial pentru comertul traditional, deoarece pretul include si taxa de raft a marilor lanturi de retail, fara a putea cobori pretul pentru micii retaileri.
Alte taxe care duc la marirea artificiala a pretului de vanzare al produselor sunt taxa pentru extinderea sau modernizarea magazinelor solicitata de retaileri furnizorilor si taxele pentru a acoperi riscul de nevanzare al produselor.
Raportul realizat de Consiliul Concurentei a pornit de la sesizarea ca puterea de negociere a lanturilor de retail a crescut foarte mult si isi pot exercita forta pentru a impune conditii mai favorabile de la furnizori, in detrimentul comertului traditional.
Cercetarea a investigat relatiile pe orizontala din comert, adica legatura dintre retaileri si furnizori.
Investigarea acestei relatii a creat suspiciuni de practici incorecte in cazul companiilor Metro Cash&Carry, Real Hypermarket, Selgros Cash&Carry, Billa, Mega Image, Interex si furnizorii acestora, in privinta carora s-au declansat investigatii.
Tot in urma desfasurarii cercetarii, reailerii Billa, Spar si Pic au primit amenzi cumulate in valoare de 850.000 euro pentru ca nu au oferit informatii corecte cu privire la datele investigate.
Studiul de piata are la baza informatii colectate de la peste 250 de societati comerciale, reprezentand producatori, distribuitori si comercianti si a analizat 8 produse relevante pentru consumul populatiei (lapte, oua, carne de port, carne de pasare, ulei, paine, mezeluri si vin).
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro












