Afaceri de la zero. Oana şi Cătălin Tatu au reînviat plapuma tradiţională din lână, iar businessul lor, Confort Merino, merge spre venituri de 1,25 mil. lei

Autor: Florentina Niţu Postat la 29 noiembrie 2019 1281 afişări

„Am început în 2012, într-o încăpere la parterul blocului unde locuiam, cu o maşină de cusut, o masă de blat pentru croit şi drumuri în căutarea lânii. Am făcut un magazin online, o pagină de Facebook şi uşor comenzile au început să vină.“

Afaceri de la zero. Oana şi Cătălin Tatu au reînviat plapuma tradiţională din lână, iar businessul lor, Confort Merino, merge spre venituri de 1,25 mil. lei

Oana şi Cătălin Tatu, de profe­sie consultant în marketing, res­pectiv inginer textilist, au reînviat în 2012 plapuma tra­diţională din lână, din dorinţa de a-i oferi fiicei lor un somn confortabil, cum aveau ei în copilărie când foloseaua plapuma fă­cută de bunica. Acum, ei vând  în străi­nă­tate 60% din pro­ducţia realizată în atelierul din Piatra-Neamţ, iar pentru 2018 estimează afaceri de 1,25 milioane de lei.

„Am avut 1.000 de lei cu care am cumpărat o maşină de cusut şi o masă de blat de la secţiile de confecţii închise în urma crizei. Am cumpărat bumbac şi lână în can­tităţi minime şi am achitat o chirie modică pro­prietarului ce avea spaţiul neutilizat la par­terul blocului. Tot ceea ce încasam rein­vesteam. Pe acelaşi consi­de­rent funcţionăm şi acum. Investim foarte mult în secţia de producţie, în promovare şi în dezvoltarea comercială“, po­vesteşte Oana Tatu, fon­da­toare a brandului Confort Merino.

Brandul Confort Merino este deţinut de compania Sanodor, pentru care antreprenorii aşteaptă o cifră de afaceri de 1,25 mil. lei în 2019, cu 25% în creştere faţă de 2018. „Pentru 2020 estimăm un procent de 30% creştere faţă de 2019, generată de extinderea pieţei.“

Înainte de a face businessul Confort Merino, soţii Tatu au cochetat cu mai multe idei de afaceri precum consultanţă în mar­keting sau comerţ online cu diverse produse, după ce Cătălin Tatu a rămas în 2009, în timpul crizei economice, fără loc de muncă. Iniţial, el s-a reprofilat şi s-a angajat în cadrul unei companii care distribuia produse farmaceu­tice, apoi „a fost momentul în care am considerat că noi trebuie să construim ceva pe cont propriu“.

„Am descoperit că la nivel mondial produsele din lână reprezintă o adevărată piaţă, că lumea foloseşte pilote, saltele şi chiar perne umplute cu lână. Am realizat potenţialul afacerii, dar nu aveam banii necesari să demarăm un business serios. Am început într-o încăpere, la parterul blocului unde locuiam, cu o maşină de cusut, o masă de blat pentru croit şi drumuri în căutarea lânii. Am făcut un magazin online, o pagină de Facebook şi uşor comenzile au început să vină“, explică proprietarii Confort Merino.

Ei spun că activitatea se desfăşura iniţial după-amiaza, deoarece ziua amândoi aveau joburi. „Reuşeam să obţinem aproximativ 50% dintr-un salariu, ceea ce era mulţumitor pentru noi la acel moment.“

„Salteaua adiţională a fost primul produs pe care l-am făcut pentru că se putea realiza hand-made, folosind la final doar o maşină de cusut. Am început o colaborare cu o firmă din Târgu-Neamţ ce produce lenjerii şi pilote cu vatelină. Mergeam cu pilotele la ei de două ori pe săptămână şi le matlasam acolo. Această activitate s-a întins pe parcursul a aproape şase ani până am reuşit noi să achiziţionăm un utilaj de matlasare.“

În 2014 ei au făcut un contract cu un antreprenor din Marea Britanie pentru exportul produselor, care era tot la început de drum în business şi căuta un partener mic şi flexibil cu care să dezvolte produse şi care să nu pretindă volume mari.

„În perioada 2014 – 2015 exportul era cel care susţinea micul business, reprezentând 95% din afacere. Un singur client extern însemna aproape toată afacerea noastră. Cu trecerea timpului am devenit cunoscuţi şi în România prin intermediul magazinului online şi uşor, uşor creşteau vânzările pe piaţa românească, dar nu atât de mult încât să compenseze din valoarea exportului. Astfel, în 2015 am luat decizia de a ieşi pe piaţa externă în căutare de noi clienţi“.

Au participat la mai multe târguri de profil, în 2016 Cătălin Tatu a renunţat la jobul pe care-l avea şi s-a implicat 100% în afacere, iar acum 60% din vânzări sunt exporturi către Belgia, Spania, Marea Britanie, Olanda, Danemarca, Franţa, Ungaria şi SUA. „Pe aceste pieţe exportăm sub private-label pentru fiecare client în parte.“

Gama de produse cuprinde pilote, perne, protecţii de saltele şi saltele adiţionale, făcute din lână Merinos, de unde vine şi numele brandului. Acestea sunt realizate într-o secţie de producţie din Piatra Neamţ, de către o echipă formată din opt oameni, cu vârste de la 25 până la 65 de ani.

Ţesătura de bumbac folosită este achiziţionată din Germania, iar lâna este în mare parte românească, dar şi din străinătate, atunci când numărul comenzilor este mare. „Volumul a crescut foarte mult în ultimii ani, motiv pentru care a devenit practic imposibil să acoperim necesarul cu lână românească. Suntem printre puţinii din România care importă materia primă şi exportă produs finit, concept 100% românesc.“

Produsele sunt vândute în România prin intermediul site-ului nostru, pe platformele eMag, Iubim Lâna, Made România şi Gălbenuş. Preţul pilotelor variază între 370 – 840 lei.

„Pentru România urmărim creşterea cotei de piaţă, a gradului de notorietate a brandului şi intrarea în magazine fizice cu comerţ tradiţional. Pentru extern urmărim intrarea pe noi pieţe cu produsele proprii către consumatorii finali“, au mai spus Oana şi Cătălin Tatu.

Ei spun că în viitor intenţionează să lărgească portofoliul de produse fabricate în secţia proprie, atât pe divizia de lână, dar şi crearea unei noi linii de producţie pe alte tipuri de umpluturi premium 100% naturale. Totodată, ei vor să mărească portofoliului de produse naturale oferite spre vânzare achiziţionate de la alţi producători români, ce vor completa gama articolelor pentru casă.   


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.