70% dintre tinerele de 17-23 de ani se declară interesate de o viitoare carieră în R&D

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 18 martie 2015 271 afişări

74,13% dintre tinerele din România doresc să urmeze o carieră în domeniul cercetare şi dezvoltare. Astfel, mai bine de 7 din 10 respondente, şi-au exprimat dorinţa de a urma o carieră în acest domeniu, conform unui studiu Intel, realizat în perioada 7-11 martie.

70% dintre tinerele de 17-23 de ani se declară interesate de o viitoare carieră în R&D

În pofida faptului că multe tinere nu au acces la informaţii despre posibilele oportunităţi ale job-urilor din cercetare şi dezvoltare, 40,43% dintre acestea şi-ar dori să urmeze o carieră în domeniul cercetării aplicative, iar 35,32% dintre ele înclină  către cercetare fundamentală. Totodată, 56,6% dintre tinere ar prefera să rămână angajate în România.

Mediul IT a fost identificat de 5 din 10 respondente ca fiind domeniul în care România excelează la cercetare. Pe locuri secunde, la aproape jumătate, se situează medicina şi farmacia, iar apoi marketingul.

În opinia celor mai multe tinere (68,14%), industria IT&C este domeniul cu cel mai mare grad de inovaţie din România. De asemenea, peste 62% consideră că acest domeniu are cel mai rapid ritm de creştere atât în România, cât şi în lume. Bucureşti, Cluj-Napoca şi Timişoara sunt oraşele considerate de tinerele din România ca având cele mai mari şanse de dezvoltare tehnologică în următorii 10 ani.

Aproape trei sferturi din eşantionul studiat este de părere că în România nu există destule medii de informare asupra carierelor tehnice, deşi marea majoritate a respondenetelor se simt atrase sau foarte atrase de domeniul tehnic (77,7%).

Studiul a identificat mediile din care se informează tinerele din România cu privire la oportunităţile de angajare. Astfel, pe primul loc, cu un procent de 82,55%, se situează site-urile specializate de job-uri. Revistele, blog-urile de specialitate sau site-urile companiilor vin în plan secundar.

Intel are aproximativ 140 de femei angajate în birourile din Bucureşti, Cluj şi Galaţi, care reprezintă 33% din totalul angajaţilor locali, peste media europeană din domeniul IT, situată sub 30%. Situaţia este similară şi la nivel mondial, unde nu sunt mai mult de 27-28% femei în IT.

Printre activităţile desfăşurate cu succes de către femeile din Intel România se numără cercetare şi dezvoltare în domeniul Software Open Source, analiză şi optimizare, dezvoltare de software educaţional şi pentru dispozitive de tip embedded, vânzări şi marketing, finanţe şi servicii administrative.

"Prea des auzim că IT-ul aparţine mai ales bărbaţilor, şi nu femeilor, care se luptă să identifice acel "element uman" imposibil de găsit într-o profesie tehnică. Este o idee preconcepută pe care trebuie să o combatem: disciplinele tehnice oferă multă libertate de creaţie, iar aspectul uman este esenţial. Când lucrezi în acest domeniu ai nevoie de numeroase aptitudini, cum ar fi comunicare, colaborare şi atenţie distributivă – şi toate acestea sunt de obicei asociate natural cu femeile. Sunt doar câteva dintre motivele pentru care prezenţa femeilor în echipele Intel este esenţială", declară Manuela Ciugudean-Toma. Intel Marketing & PR Manager, Central and Eastern Europe.

"De mică mi-au plăcut computerele. Tatăl meu mi-a insuflat pasiunea pentru calculatoare. Am crescut urmărind evoluţia tehnologică din domeniul procesoarelor şi studiile de performanţă", declară Ileana Petrişor, engineering manager în cadrul Intel Romania Software Development Center.

Compania a demarat o iniţiativă amplă de susţinere a angajării şi retenţiei femeilor în companie până în 2020, Diversity in Technology, anunţată de CEO-ul Brian Krzanich, în luna ianuarie. Intel a anunţat o investiţie de 300 de milioane de dolari într-un proiect care să aducă împreună femeile, programatorii IT şi inginerii care provin din grupurile de minorităţi; să susţină angajarea şi retenţia mai multor femei şi a minorităţilor slab reprezentate şi să finanţeze astfel de programe în domeniul IT şi gaming. Totodată, Intel derulează o serie de activităţi prin care se doreşte creşterea numărului de inventatori-femei, încurajând mai multe femei să creeze, să conceapă şi să inventeze. Un exemplu recent este  colaborarea cu organizaţia WISE (Women into Science and Engineering – Femei în ştiinţe şi inginerie) pentru a încuraja şi pentru a inspira mai multe fete să se orienteze către cariere din ştiinţă şi inginerie.

"Reuşesc să îmbin foarte bine jobul cu viaţa personală, bucurându-mă de pasiunile mele: muntele şi sportul. De multe ori duc pasiunea la nivel de perfecţionism, participând la diverse competiţii sportive. Consider că asta mă ţine în priză şi îmi dă un plus de energie de care am nevoie, nu doar pe plan personal, ci şi profesional”, spune Cristina Ilie, research software engineer în cadrul Intel Romania Software Development Center.

"Pasiunile mele sunt călătoriile şi voluntariatul. Prin natura job-ului de vânzări şi marketing, călătoresc des şi cunosc oameni noi. De asemenea, am şansa să mă implic în diverse proiecte interne ca voluntar, să îmi spun părerea, să fiu ascultată. O fac cu plăcere, într-un mediu tânăr, flexibil şi deschis la idei noi", spune Teodora Geantă, market development specialist în cadrul Grupului de Vânzări şi Marketing.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/70-dintre-tinerele-de-17-23-de-ani-se-declara-interesate-de-o-viitoare-cariera-in-r-d-14009082
14009082
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.