Hotelurile pregatesc suprataxarea
De-a lungul anilor, companiile aeriene au tot nascocit noi taxe si le-au crescut - pentru verificarea bagajelor, pentru locurile de langa culoar, in mare parte pentru a scoate cat mai mult profit de pe urma calatorului. Asteptati-va ca hotelurile sa inceapa si ele sa faca la fel.
Asadar, ar trebui sa ne asteptam ca, pe urmele companiilor aeriene, hotelurile sa adauge probabil tarife si sa le majoreze pe cele existente pentru, sa zicem, anularea in ultimul moment a rezervarii sau pentru depozitarea bagajelor.
Un studiu recent al lui Bjorn Hanson, profesor la Preston Robert Tisch Center for Hospitality Tourism and Sports Management de la Universitatea New York, a aratat ca desi tarifele si suprataxele totale percepute de hotelurile din SUA au scazut la 1,55 miliarde de dolari anul trecut, ele vor creste in acest an. Hanson se asteapta ca suprataxele hoteliere sa urce din nou la 1,7 miliarde de dolari in 2010, ca urmare a unei cresteri asteptate de 3-4% a gradului de ocupare a hotelurilor, dar si a contagiunii noilor tipuri de tarife, care sunt adoptate si majorate de tot mai multi hotelieri.
Aceste taxe erau initial percepute de brandurile de turism de lux la sfarsitul anilor '90 pentru accesul la facilitati ca piscina, miniterenurile de golf sau cele de tenis.
Impuse astazi pe criterii care difera de la proprietate la proprietate - si nu de la un lant hotelier la un altul - tarifele de 9,95 dolari pana la 19,95 dolari pe zi sunt percepute pentru accesul la internet, explica Hanson. Cele pentru room service merg de la 2,5 dolari pana la 5,95 dolari, iar cele pentru realimentarea minibarului din camera tot el le estimeaza intre 2,95 dolari si 5,95 dolari pe zi. Pe langa acestea, taxa pentru nerespectarea intregii perioade de sedere rezervata sau pentru anularea rezervarii fara notificare a ajuns la tariful unei nopti de cazare. Pentru depozitarea bagajului, hotelul poate percepe un dolar pentru fiecare bagaj, daca nu chiar mai mult. Taxele acestea au "devenit din ce in ce mai obisnuite ca parte a experientei de calator", spune Hanson. Cum cererea de calatorii incepe sa creasca, "asta le da hotelurilor o mai mare incredere sa aplice si chiar sa mareasca astfel de taxe".
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro